Hahahaha en ‘hello with Rutger Bergman, I only speak English’
Het is een beetje offtopic maar ik was (net voor de laatste lockdown) naar de pannekoekencaravan en ik heb echt anderhalf uur zó intens hard gelachen. Als je nog kan gaan, doe het! Vond het echt een mega aanrader
Wat goed! Ze komen nog langs mijn stad, dus dit is mijn cue om ook een kaartje te kopen
Herkenbaar heb ook van de week nog kaartjes gekocht
Oke ik ben door jullie toch maar gaan luisteren naar Weer een dag. En nu zit ik gênant hard te lachen in de trein om hoe ze Wierd Duk nadoen.
Iemand de laatste aflevering van Napleiten al geluisterd?
Ja, ik! Ik werd wel een paar keer diep geraakt in mijn feministische hart, merkte ik. Maakte meer in me los dan normaal!
Edit: ik wilde ook al hier schrijven want ik heb ook behoefte na te praten, haha
Lekkere afl van de shitshow weer
Daar gingen mijn nekharen ook overeind van staan. Wordt ook zo in de intro gezegd, later gaat het wel over verkrachting.
Het is een interessante zaak maar het gaat wel veel over dat man heel zielig is. Dus als je dat niet zo goed trekt (en terecht), zou ik hem overslaan.
Ja ik werd in de eerste 10 minuten al zo boos door wat die advocaat zei…
@Shaaar ik word vooral heel boos en verdrietig van deze aflevering.
Door jou net kaartjes gekocht voor over een paar weken.
Ik keek vanochtend ook direct op hun Instagram of er al een discussie was ontstaan maar hij staat er nog niet op, alleen in Stories. Dat ga ik in de gaten houden.
Ja, en ik vond het ook opmerkelijk dat die vrouw beweert dat het vaak een “bepaald type” vrouw is die verkrachtingen/seksuele intimidatie meemaken. Het feit dat het slachtoffer al bij een psycholoog liep staat volledig los van verkracht worden.
Echt hoe krijg je dat je strot uit yikes.
Ja, echt vreselijk! Maar… het is vooral sneu voor die verkrachter want die kan door zijn veroordeling geen VOG meer krijgen!!
O o deze aflevering overslaan als ik het zo hoor.
Overigens is dat een spanning die je wel vaker merkt in hun podcast. Op hoeveel empathie mag een dader rekenen? Daarom wel goed dat die Wouter dat soms expliciet inbrengt, van ja ho es, deze man/vrouw heeft wel iemand vermoord/opgelicht/mishandeld/verkracht, etc…
Oef als je de twitter van die uitgenodigde advocaat leest, wordt je er ook niet blij van
Ja, echt hoe langer ik erover nadenk hoe bozer ik word. Dat de vrouw in kwestie door die mediator ook geen slachtoffer wordt genoemd maar een “benadeelde partij”. Echt wtf
Dapper hoor, dat zij zich opwerpt als vrouw die de “nuance” aan wil brengen in deze maatschappelijke discussie. Stel je voor dat de positie van vrouwen wordt verbeterd en dat zij zich veilig voelen op straat - en bewusteloos naast een collega in bed! Grote dank aan deze vrouw. Haar inzet is broodnodig
Sarcasme uit
Zo leuk! Alvast heel veel plezier