Ik keek vanochtend ook direct op hun Instagram of er al een discussie was ontstaan maar hij staat er nog niet op, alleen in Stories. Dat ga ik in de gaten houden.
Ja, en ik vond het ook opmerkelijk dat die vrouw beweert dat het vaak een âbepaald typeâ vrouw is die verkrachtingen/seksuele intimidatie meemaken. Het feit dat het slachtoffer al bij een psycholoog liep staat volledig los van verkracht worden.
Echt hoe krijg je dat je strot uit yikes.
Ja, echt vreselijk! Maar⊠het is vooral sneu voor die verkrachter want die kan door zijn veroordeling geen VOG meer krijgen!!
Oh wauw. Ik luister dit dus nu en ze zegt na een minuut of wat âik heb er een fascinatie voor want het kan iedereen overkomenâ. Dus ik denk: ze gaat eigenlijk iets zeggen over slachtoffers. HEEFT ZE HET OVER DADERS EN HOE ERG IS? Heel zielig ja dat je iemand verkracht en daarvoor gestraft wordt. Dat is het echte leed.
O o deze aflevering overslaan als ik het zo hoor.
Overigens is dat een spanning die je wel vaker merkt in hun podcast. Op hoeveel empathie mag een dader rekenen? Daarom wel goed dat die Wouter dat soms expliciet inbrengt, van ja ho es, deze man/vrouw heeft wel iemand vermoord/opgelicht/mishandeld/verkracht, etcâŠ
Oef als je de twitter van die uitgenodigde advocaat leest, wordt je er ook niet blij van
Ja, echt hoe langer ik erover nadenk hoe bozer ik word. Dat de vrouw in kwestie door die mediator ook geen slachtoffer wordt genoemd maar een âbenadeelde partijâ. Echt wtf
Dapper hoor, dat zij zich opwerpt als vrouw die de ânuanceâ aan wil brengen in deze maatschappelijke discussie. Stel je voor dat de positie van vrouwen wordt verbeterd en dat zij zich veilig voelen op straat - en bewusteloos naast een collega in bed! Grote dank aan deze vrouw. Haar inzet is broodnodig
Sarcasme uit
Zo leuk! Alvast heel veel plezier
Spoilertje
Maar de dader beseft zich wel dat hij horkerig en lomp had gedragen. JuistâŠ
Het is wel een vermoeiende aflevering. Mocht dit onderwerp een mogelijk trigger voor iemand zijn, zou ik deze week Napleiten even overslaan
Samenvatting
Na heel heel heel veel praten en stevige gesprekken
Vooral nadat hij erachter kwam wat voor gevolgen dit meebracht voor zijn strafblad en vervolgens zijn carriĂšre/geen verzekering meer kunnen afsluiten etc kreeg ik het ideeâŠ
Het is deze week reces dus misschien komt er geen aflevering?
Ergens op de vrijdagmiddag helaas. Ik zit altijd op vrijdagmiddag heel vaak te checken haha.
Hahaha, dit ben ik!!
Zo, maar vrijdag is wel altijd lekker voor alle politieke podcastjes hoor⊠Europa draait door, de Kamer van Klok, Haagse Zaken, De Stemming. Lekkah!!
Ik heb pas geleden de podcast van Maarten van Rossem âontdektâ, vind het zo chill en ontspannend om te luisteren naar zijn nuchtere en soms grappige en knorrige verhalen. Best toegankelijk ook wel, want het gaat echt over vanalles.
Ik vind de Lokale Zaken-serie tof van Haagse Zaken! Over lokale politiek met onder andere Lamyae, fan van.
Vanmiddag hier wat afleveringen geluisterd, wordt als ik het goed begrijp gemaakt met hulp van Esther Perel (heldin). Je luistert dus mee met een eerste date, mensen gaan in gesprek met een datingcoach/therapeut en ze sturen die date vaak ook een beetje door vragen te stellen aan de daters via een chat. Geen idee of dat nou werkt voor liefde, maar ik vind het best geinig:
Ik vind âTussen dertig en doodgaanâ echt tegenvallen. De eerste afleveringen wilde ik het nog wel proberen, maar ik irriteerde mij mateloos aan de manier van praten en bijvoorbeeld de grappen over een ongelijke relatie met een baas.
Bedankt voor de tip. Ik luister deze graag voor het slapen gaan.