Grijs gebied
De zwarte dag van Hans
De Deventer media zaak
Bloedband
Tip van @Gelatelli
Podcast van beyond de blinds gaat over de dark side van Hollywood waarbij ze inzoomen op bepaalde celebrities incl roddels.
Ben bij afl 4, vind het interessant verteld vanuit de perspectieven van twee jongens met een soortgelijke basis. Wel luisterwaardig dus. Niet spectaculair
Ik vind tussen dertig en doodgaan steeds leuker worden, deze aflevering waarin Malou lekker zeikt over huren in Amsterdam, heerlijk.
Ja eens! Zo vol vuur en passie. Mijn vriend de dinosauriƫr
Ben nu hierdoor begonnen aan de shitshow, echt superleuk! Maar dan is mediameiden wel echt een kopie zeg, zelfs de stemmen lijken
Haha wat leuk!
In other news:
Ik hoop dat er niet teveel achter die betaalmuur verdwijnen
Ik vind betalen voor een goede podcast niet erg maar ik luister er vrij veel. Als ik voor allemaal maandelijks moet gaan betalen wordt dat wel een probleem.
Ik zie dat advertenties in de podcasts dan wel zouden moeten verdwijnen, lijkt me ook een vereiste want niet normaal hoeveel daar volgens mij binnengeharkt wordt, dat hele āgratis luisterenā vind ik toch niet zo gratis hoor.
Maar ik vraag me ook af of een NRC dan bijvoorbeeld ook gaat volgen (ze hebben al een aparte app⦠dus betaalknop/muur is denk ik zo geregeld), dan krijg je straks net zoān versplintering als met streamingsdiensten en heb je straks vijf abonnementen nodig om je favoriete podcasts te kunnen blijven volgen.
@tessel is het niet zo dat pomido ⬠5 per maand kost en je dan alles wat daarop komt kan luisteren? Zo lees ik het in ieder geval.
Je kunt er ook voor kiezen om afleveringen te maken van podcast met reclames die gratis zijn. En diezelfde afleveringen zonder reclames (ad free listening) achter een betaalmuur.
Ja dat zou ook nog goed zijn
Zo te lezen wordt dat hier wel een knip, dus of achter betaalmuur of gratis met advertenties
Sommige podcasts zijn niet geschikt voor advertenties, zegt De Gier. āVerhalende podcasts zijn zo duur dat je een enorm publiek nodig hebt om ze terug te verdienen. En een broccolimerk wil zijn naam vaak niet verbinden aan een true crime -podcast.ā Voor die genres is een abonnementsmodel als dat van Podimo een uitkomst. Bij podcasts over sport en technologie staan de adverteerders daarentegen in de rij.
Dat is het eeuwige bundelen-ontbundelen van dit soort producten, waar Alexander Klopping het regelmatig in POM over heeft.
Oke, ik dacht het model van Podimo te kennen maar niet dus
Ja inderdaad! Ik ben alleen benieuwd hoe het dan eindigt.
Overigens is er een aflevering uit van POM vandaag die in zān geheel hierover gaat zie ik, dus dat is wel interessant
Poeh, ik luister zoveel verschillende podcasts. Wil best een paar euro per maand voor betalen, maar als het voor ieder productiehuis apart moet, dan loopt dat wel een beetje uit de klauwen.
Door de berichten hierboven denk ik er ineens aan: volgens mij hebben Marc Marie en Aaf het in hun Instagram live op het bankje ook al een paar keer over een betaalmuur gedeelte van hun podcast gehad, volgens mij zei MM vorige week daar nog iets over een mededeling of aankondiging waar ze in de podcast op terug zouden komen maar dat gebeurt dan weer niet. Echt jammer want zou direct āabonnerenā bij hen.
Maintenence Phase maakt pittige uitglijers wat betreft bloedgroepen in de aflevering over Fad diets. " O kan niet aan A geven" āde rhesusfactor is erg zeldzaamā āeen rhesuspositieve moeder kan haar rhesusnegatieve kind vermoorden.ā Laat het nou precies andersom zijn. Erg slordig. Vanaf 1uur02 ongeveer.
Jammer, vond het een leuke podcast.
Vermoorden lijkt me ook niet de juiste terminologie
āKillā tja, zat ook al te hannessen met de vertaling.
Dat leek te gaan over een extra podcast, niet over de podcast die nu al loopt.