Podcasts (Deel 1)

Nouja mensen betalen ook al voor dat petje af, dus waarom zouden die mensen (ook) niet voor podimo gaan betalen

2 likes

Kan ook zijn dat ik het totaaal verkeerd inschat hoor, want van veel van die podcast denk ik ook: wie luistert dit😂

4 likes

Ah wat een stom nieuws! Tenminste hoezo doen ze allemaal alsof dit heel goed nieuws is voor de luisteraars want het is toch gewoon stom dat je nu niet meer gratis kan luisteren haha. Ik denk wel dat ik een abonnement ga nemen want ben veel te verslaafd aan een heleboel podcasts…

2 likes

MM zei toen ze live op Instagram waren heel cryptisch iets van er komt meer, dat interpreteer ik als dat ze zoiets als Teun en Gijs gaan doen, een extra deel achter een betaalmuur. Ze hadden het daar een hele tijd geleden al over dus ben benieuwd of ze er nu dan wel op terugkomen in de podcast.

2 likes

Krijgen podcastmakers eigenlijk niet via spotify betaald? Hier hebben we toch ook al een abonnement op… Iemand enig idee hoe dat zit?

4 likes

Ik vind t op zich wel logisch dat je voor onderzoek / journalistieke podcasts gaat betalen. En echt goede entertainment shows ook.

Maar ik las dat Podimo vooral groot is in ‘chat’ en lifestyle podcasts. Dat zijn nou bij uitstek de podcasts waar ik niet voor wil betalen. De chat podcasts die ik daarvan luister(de) vond ik ook na verloop van tijd inzakken en saai worden (Ik ken iemand die, manmanman).

Dus ik ga eerst eens het volledige aanbod afwachten. Ik las op Dag en Nacht media dat hun overweging om te verkopen aan Podimo was dat ze dan juist meer onderzoekspodcasts konden maken (daar schijnen adverteerders minder interesse in te hebben). Ben benieuwd.

Vond dit overigens ook wel tekenend voor de motivatie bij Manmanman en nog meer reden om voor die podcast iig niet over te stappen :rofl:

9 likes

Het zat er natuurlijk in met zo’n groeiende markt aan gratis podcasts waar aan te verdienen valt. Wel een rot timing denk ik, omdat iedereen nu al aanvoelt dat alles duurder is en gaat worden etc. En we ook al zoveel tv streamingsdiensten tegelijk hebben.

Op zich vind ik het wel fair om te betalen voor entertainment, maar dan wel alles op 1 plek. Hopelijk komen er geen concurrerende diensten (al is dat misschien wel gezonder?). Ik wacht denk ik nog even af om te kijken wie er allemaal overstappen naar Podimo.

1 like

Ik vind 5 euro voor meerdere podcasts en audioboeken op zich geen slechte deal. Door vriend van de show kan ik nu een jaar lang gratis luisteren. Kan ook een link delen dat mensen twee maanden gratis kunnen proberen, dus als mensen van hier dat willen lmk.

2 likes

Ik snap op zich wel dat ze het doen, Sander vertelde er gisteravond al over bij Jinek. Hij is voor de Zelfspodcast twee volle dagen aan het werk per week, dus dan kan ik me wel voorstellen dat je kiest voor een platform waarmee je er zelf wat meer aan over houdt.

1 like

Pfff wat suf, ze zouden echt met iets nieuws/anders komen zeiden ze. Ik ga er niet meer naar luisteren, ze doen echt al te lang hetzelfde. Vond die 3 nieuwe afleveringen laatst al nergens op slaan

5 likes

Ik denk dat veel mensen inderdaad toch al waren afgehaakt bij man man man, maar dat ze hierdoor juist nog meer luisteraars kwijt zullen raken. Lijkt me niet een hele goede stap voor hun zolang ze niet ook met een nieuw format komen. Maar misschien zie ik dat verkeerd.

Van de genoemde podcasts luister ik eigenlijk alleen MMA en zou het jammer vinden als die podcast nu volledig achter een betaalmuur zou komen. Ik zou dan niet meer luisteren, hoe jammer ik dat ook vind. Niet omdat ik het er niet voor over heb, maar omdat alles inderdaad al zo duur is momenteel

9 likes

Echt hè, ‘hihihi in seizoen 1 zei je dat je aambeien had hihaho’

4 likes

Ja goed punt! Is ook wel weer echt waar. Dan is die 5eu juist wel weer prima. Ik ga de zes maanden gratis sowieso wel proberen, daarna zien we weer verder.

2 likes

Alle geschiedenis ooit gaat ook naar Podimo helaas :frowning:

1 like

Baal hier zo erg van. Ik zit in de ziektewet en heb weinig geld over en dit komt nooit meer goed en alle geschiedenis ooit zijn echt hoogtepunten in m’n week. Wel een half jaar gratis luisteren.

5 likes

Ik begrijp alleen niet of je dan voor één dienst betaald en alles streamt of per podcast? Of is dat sowieso nog niet duidelijk.

Volgens mij heb je door lid / abonnee te worden toegang tot alle podcasts die Podimo aanbiedt

2 likes

Haha alle minder beluisterde podcasts zullen trouwens wél blij zijn met deze move. Iedereen op zoek naar alternatieven :raised_hands: Bedankt voor de tips!

3 likes

Je hebt toegang tot alles voor vijf euro.

2 likes

Maar in principe betalen we ook al voor spotify, dus helemaal gratis was het ook al niet.

1 like