Podcasts (Deel 1)

Ik word de laatste tijd wel helemaal gekkk van al die reclame. Maar juist die podcasts gaan niet mee naar dat nieuw platform.

1 like

Looking at you Gijs :persevere: Als ik nog een keer iets hoor over dat matt sleeps…

6 likes

Thanks, goeie tip! Bij het downloaden was er een foto van manmanman te zien en toen dacht ik wel meteen oke ik heb echt geen zin om na die zes maanden te betalen, als ik daar ook die knurften mee steun. Maargoed ben benieuwd naar de app en de extra MM&A en POM!

ā€˜Maar voor we de kookwekker zetten, eerst nog even dit…’

3 likes

MMA valt nu al niet tegen!

3 likes

Ik heb ook liever een normale reclame tussen mijn podcast dan dat ze er een heel verhaaltje bij maken…

1 like

Ik heb het halfjaar gratis in ieder geval aangevraagd - wel meteen melding in m’n agenda gezet :joy: - morgen gelijk het boek van Dai luisteren.

2 likes

Misschien dit even checken?

3 likes

Je kunt afleveringen wel downloaden, maar dat vind ik ook irritant want 9/10 keer wil ik iets anders luisteren dan wat ik gedownload heb :joy: Echt stom dat die app zo veel data gebruikt, ook totaal onnodig zou je denken

4 likes

Ze hadden zelfs laatst twee sponsoren in een podcast van een kwartier? Eentje aan het begin en dan ook nog pockies op het eind.

Kan veel van Marcel en Gijs hebben maar dat vond ik teveel van het goede :sweat_smile:. Moet ook zeggen dat Weer een dag me nu minder aanspreekt dan in het begin

4 likes

Ik heb Podimo ook gedownload maar vind het nu al irritant dat ik dan zowel Spotify als Podimo moet ā€œbijhoudenā€ qua nieuwe afleveringen.

4 likes

Zoooooo, dit is wel ff een goed minpuntje zeg. Wat enorm balen voor je! Ben benieuwd of dit toch ergens opgepikt gaat worden (Twitter, Insta) als het meer mensen overkomt en gezien er geen klantenservice lijkt te zijn

@MakeFezHappen Zo maar echt hoor. Ik vind reclames over het algemeen prima, meestal ook nog wel leuk gemaakt of makkelijk door te spoelen maar van Weer Een Dag zou ik bijna als enige podcast hopen dat ze compleet achter een betaalabo gaan. Elke keer die, wat is het, 1 tot 1,5 minuut reclame op 15 - 20 minuten vind ik echt zo hinderlijk.

3 likes

Het gaat ook maar door. Echt laat het gaan vriend, sta dan gewoon achter je plan en houd je waffel

6 likes

Haha ik ben echt aan het genieten van de handvol makers die helemaal geĆÆrriteerd is dat niet iedereen voor hun oeverloze gelul wilt betalen en daarbij doet alsof ze Tegelwaardige producties maken die anders niet zouden bestaan

18 likes

Nou ik snap het oprecht wel dat men voor podcasts betaald wil krijgen. Het is echt mega veel werk om te maken en veel podcasts bieden heel veel waarde (al is het in vermaak voor veel luisteraars). Voor een theater voorstelling betaal je ook, DJ’s die oeverloos lullen op de radio krijgen ook betaald. Voor niks komt de zon op.

Nu vind ik MMM wel een van de laatste goede voorbeelden, daar niet van, ik zou er ook geen geld voor over hebben. Maar ik snap z’n punt wel.

5 likes

Heel Man Man Man heeft zowat een complete Miele keuken gesponsord gekregen.

Maar goed, ik snap zowel de makers dat ze overstappen en de luisteraars die er van balen.

5 likes

Je verdient echt helemaal geen drol met zo’n advertentie in vergelijkin. Het is misschien net genoeg quitte te spelen.

Ik snap zeker dat het voor consumenten vervelend is, ik baal er ook van voor m’n portemonnee. Net als dat het vervelend is dat we voor boodschappen moeten betalen en de horeca duurder is geworden en dat we moeten betalen voor Netflix en Videoland en Amazon prime. Maar dat neemt toch niet weg dat ook die zaken logisch zijn?

Het is toch bizar om te verwachten dat iemand anders gratis aan de slag moet om 2 uur per week aan content voor jou te maken zodat jij lekker kunt luisteren in de trein. Als ze slagen in succesvolle content maken is het toch niet meer dan normaal daar betaald voor te krijgen. En slagen doen ze blijkbaar, als nummer 2 in de lijst.

Het is al een wonder dat podcasts zolang gratis zijn geweest.

Die hele app van podimo vind ik wel kut en ga ik ook niet nemen en deze overgangsfase zal heel erg zoeken worden maar uiteindelijk word het net zo normaal als betalen voor Netflix.

6 likes

Er staat ook niks hen in de weg om geld voor hun podcast te vragen, dus prima dat ze dat nu willen doen. Maar dan moet je niet raar staan te kijken als dat je luisteraars kost. Juist om dat wat je zegt, als podcasts iets worden zoals Netflix e.d. en verschillende podcastmakers maken gebruik van verschillende kanalen om hun betaalde podcast op aan te bieden, zullen veel mensen toch keuzes moeten maken in waarvoor ze wel willen betalen en waarvoor niet. Logisch ook dat mensen dan wat kritischer worden ook, dus jammer voor Domien maar ik snap die mensen wel.

2 likes

Ik snap dat ze afhaken, maar niet hoe zuur ze dit op de man spelen met ā€˜zakkenvuller!!!’ en ā€˜5 ton was nog niet genoeg!!’ en ā€˜podcast is een hobby voor ernaast’. Alsof die mensen zelf niet betaald willen krijgen voor hun werk.

2 likes

Ik lees ook nergens dat ze verbaasd zijn over de reacties toch? Zag bij MMM juist in de comments ergens dat ze deze reacties verwacht hadden. En dat geloof ik ook echt wel - verandering is altijd ff ingewikkeld voor t gros van de mensen, zeker als je ook nog moet gaan betalen opeens dus denk echt niet dat ze verrast zullen zijn.

1 like