Podcasts (Deel 1)

Haha! Dat inderdaad.

4 likes

Dat het zo’n mooie kans is en zo’n grote stap is voor podcasts. Vervolgens is hij ontzettend gesteigerd door dit:

Terwijl: de grote podcasts kunnen het nu maken Podimo exclusief te gaan. De kleine podcasts nu niet, die moeten eerst meer luisteraars werven. is dat hoe het nu zal gaan, eerst ‘open’ en dan pas achter het betaalmuurtje?

2 likes

Krijgen podcastmakers (vrijwel) niets via spotify? Ik had namelijk het idee dat ik toch een beetje betaalde voor de muziek en podcasts met mijn abonnement.
Ligt het dan misschien aan spotify en hun voorwaarden. Want dat podimo is 5,- pm en voor spotify betaal ik 10,- pm.

1 like

Nou ze (spotify) betalen artiesten vrijwel niks dus podcasts denk ik ook niet
Maar podcasts bulken van de reclames dus ze zullen toch ook zonder podimo al inkomsten hebben

3 likes

Nee podcastmakers krijgen niks van spotify.

2 likes

Oh ik snap ook zeker dat je betaald wilt krijgen. De andere kant is echter dat niet iedereen ervoor wil betalen en ik vind dat sommige makers zich nu wel echt laten kennen. Plus dat ze echt een scheef beeld neerzetten. Podcasts als POM en man man man hebben rond de 2000 vrienden van de show voor enkele euro’s per maand (4,95 bij man man man). Misschien tel ik verkeerd maar dat is een opbrengst van minimaal 10.000 euro per maand. Nog exclusief advertenties en andere activiteiten rondom hun podcast. Dat zijn gewoon echt niet de podcast die kunnen claimen dat niemand hun wil betalen voor hun werk. Als er op Podimo echt kwalitatief sterke journalistieke producties komen wil ik daar best voor betalen, maar zolang het bij een aantal vrij grote praatpodcasts blijft snap ik echt wel dat er mensen zijn die stellen dat ze wel heel veel geld willen verdienen met hun ontspoorde hobby.

17 likes

Ik vind het ook jammer dat het exclusief op Podimo wordt. Ik zou liever hebben dat je de podcasts ook nog op de oude manier (met advertenties) kan luisteren en dat je de keuze hebt om voor 5 euro per maand heel veel podcasts reclamevrij te luisteren. Vind het op zich niet gek dat podcastmakers hieraan willen verdienen, maar baal er zelf gewoon van dat iets wat altijd gratis vermaak was in deze tijd waarin alles al zoveel duurder is geworden (benzine, gas, boodschappen etc) door de inflatie en ik echt een beetje extra op m’n uitgaven moet letten ik nu ook niet meer gratis kan wandelen met een podcast op maar daar ook weer een abonnement voor moet afsluiten. Wat dat betreft vind ik de timing ook gewoon balen.

2 likes

Ik begrijp ook vooral niet zo goed dat het idee van pomido zou zijn dat er grotere (journalistieke) producties komen maar dat nu alle praatpodcast daarheen verhuizen zonder dat er grote nieuwe podcast zijn aangekondigd.

2 likes

In tussen dertig en doodgaan gaat het over liefde en ik vind hen beide zo onsympathiek.

2 likes

Ik heb deze week Alan Carr’s life’s a beach ontdekt en ik vind het een fijne onzin podcast. Alan Carr has vroeger een tv programma Chatty Man dat ik graag keek. In Life’s a beach interviewt hij bekende Britten (veel comedians, maar ook bijvoorbeeld Robbie Williams) over hoe ze vroeger en nu op vakantie gingen/gaan. Fijne luchtige podcast, en vaak ook grappig.

3 likes

Ben nu Makkelijke Eters aan het luisteren: nu heb ik dus zin in kokkindjes, viennetta en zure matten.

8 likes

De krokante leesmap gaat ook volledig naar podimo :frowning: dan zit er denk ik weinig anders op dan toch een abonnement nemen, dit is mijn lievelingspodcast dus die wil ik niet missen

1 like

Op Spotify staat de podcast Stemmen Van Assisen. Ze hebben nu 4 afleveringen over Sanda Dia. Belgische student die aantal jaar geleden stierf tijdens zijn studentendoop.

Heb nu aflevering 1 & 2 geluisterd. Heel interessant, wist veel zaken nog niet. Ik hoop echt dat er zware straffen gaan zijn, überhaupt dat ze gestraft gaan worden.

9 likes

Die ben ik aan het luisteren, erg leuk!

2 likes

Ik ben deze nu aan het luisteren (thanks voor de tip!) maar dit is niet voor de faint-hearted. Pfoe wat een triest verhaal zeg. Ik kende alleen de oppervlakkige nieuwsartikelen.
Ik heb zo ongeveer alle true crime podcasts geluistered maar dit verhaal raakt echt een snaar😔

5 likes

Vermoord, toch? Echt een heel heftig verhaal ja.

En chips. Tjips. Whatever. Ik vind die intro’s vaak zo leuk van podcasts, deze ook.

3 likes

Volgens mij gaat die rechtszaak daar nu ook over, of het moord/doodslag/nalatenheid is. Hoe dan ook echt verschrikkelijk.

Edit (in een spoiler voor mensen die het verhaal niet kennen en wel graag de podcast willen luisteren): “De leden staan terecht voor onopzettelijke doding, het opzettelijk toedienen van giftige of schadelijke stoffen met de dood tot gevolg, het toedienen van giftige stoffen met een arbeidsonbekwaamheid tot gevolg, schuldig verzuim en daarnaast inbreuken, verspreid over drie tenlasteleggingen, op de dierenwelzijnswet.”

4 likes

Haha ik vind de intro juist vreselijk! Zit ‘m altijd als een gek door te spoelen. De podcast zelf vind ik wel echt MEGA leuk.

2 likes

Hahah, grappig om te horen. Ben wel benieuwd wat er zo kut aan is? De tekst? Of gewoon alles? Voelt wel als love it or hate it, ja. Vond de jingle van Manmanman bij Hello fresh ook geweldig. Misschien zelfde idee. Ken je die? Ook vreselijk?
Edit: geweldig? Beetje overdreven. Gewoon heel leuk.

3 likes