Podcasts (Deel 1)

Met z’n allen achter de kinderwagen is een aanrader. Gaat over hedendaags ouderschap en hoe je dat kan invullen op een fijne feministische manier.

Blauwe m&m’s vind ik ook wel een tip. De afleveringen duren ongeveer 25 minuten, even snel tussendoor. Het geeft een kijkje achter de schermen van artiesten.

7 likes

Ik heb hier wel eens naar geluisterd en vond het true crime gedeelte interessant, maar ze vertellen allemaal vage verhalen over hun eigen leven tussendoor die me echt niet boeien. De afleveringen die ik luisterde bestonden uit twee delen, maar er zat eigenlijk net genoeg info in voor 1 deel vond ik zelf. Zie nu wel dat dit een van hun eerste afleveringen was, misschien is het nu beter geworden?

2 likes

Ben erg benieuwd naar deze podcast, ga straks beginnen met de eerste aflevering: Podcast over Onbekende Kinderen van Westerbork - Over NOS

7 likes

Misschien ligt het aan mijn hormonen (ben altijd extra huilerig vlak voor mijn ongesteldheid) maar ik zat bijna te huilen in de bus bij het luisteren. Goed gedaan maar het is zo’n treurig onderwerp.

5 likes

Mocht iemand nog opzoek zijn naar een tip!

9 likes

oeh leuk. Ik ben al halverwege het boek dus lees die eerst uit, maar daarna ga ik ook de podcast nog even luisteren. zag ook al een podcast van hen over de amerikaanse claimcultuur in NL, dus daar ben i ook benieuwd naar.

2 likes

Media meiden en tussen dertig & doodgaan zijn echt m’n nieuwe favo’s. Vooral Malou en Tatjana, ik hou van hun humor en ik vind dat ze beide hele fijne stemmen hebben.

9 likes

Ik vind hun true crime verhalen wel leuk verteld maar al dat gepraat van hen en die ongeloofwaardige semi grappige verhalen van henzelf en die grappig bedoelde tip om niet vermoord te worden vind ik echt helemaal niks. Terwijl ik op zich wel van slap geouwehoer hou in podcasts. Naar mijn idee proberen ze heel erg de Nederlandse Volksjury te zijn maar hen vind ik wel leuk en grappig om te luisteren, omdat het heel natuurlijk overkomt waar het bij Al sla je me dood heel geforceerd overkomt. Desalniettemin wel alle afleveringen geluisterd, ondanks dat ik af en toe een beetje cringe.

3 likes

Nee ik ben nog een soort van in protest want ik vind het stom dat nu alles daar op staat. Maar ben wel een beetje podcast verslaafd dus mis nu heel veel om te luisteren.

9 likes

Ja maar heb 6 maanden gratis en nu al mijn abo opgezegd dus stopt automatisch in oktober. Vind de app niet perse heel handig, in spotify staat bovenaan een overzicht met wat je als laatste geluisterd hebt en in Podimo kan ik dat nog niet vinden. En het kost echt mega veel mobiele data dus moet vantevoren alles downloaden.

5 likes

Ah thanks voor deze tip. Ik ben zojuist begonnen en kan nu al niet wachten om de tweede aflevering te luisteren. Ik vind Rob Trip ook zo’n fijne man (en fijne stem!), hij komt zo empatisch over.

1 like

Nee, ik vind het aanbod zó summier nog. En ik heb er ook niet echt vertrouwen in dat het heel veel beter gaat worden eerlijk gezegd. Ik kreeg een beetje het idee dat er veel werd gezegd over betere kwaliteit omdat ze dan niet afhankelijk zijn van advertenties maar ik geloof daar niks van.

Dat en de verhalen over de crappy app, laat maar zitten. Luisterde ook niks wat nu op podimo staat echt nog. En die extra afleveringen van Marc Marie en Aaf luisterde ik ook niet dus daarvan weet ik toch niet wat ik mis.

8 likes

Alleen omdat ik een link zag voor een jaar gratis proberen. Tot nu toe vind ik het een verschrikkelijk app en snap niet hoe ze er geld voor durven te vragen.

14 likes

Vind het ook een vreselijke app. Onoverzichtelijk en hij moet steeds laden terwijk je naar een podcast aan het luisteren bent.

1 like

Inderdaad, zogenaamd om betere kwaliteit podcasts te kunnen maken maar vervolgens gaan er vooral grote namen met een groot bereik er heen en zijn er volgens mij nog geen kwaliteitsproducties aangekondigd. Ik vind het concept heel goed en ben echt bereid ook te gaan betalen voor goede producties. Maar wat nu Podimo exclusief is, is wel heel matig.

Alleen bij Alle Geschiedenis Ooit vind ik het wel jammer en ook kut dat er oude afleveringen offline zijn.

3 likes

Ik ben wel overgestapt met een jaar gratis. Ben gematigd positief, vind betalen voor (goede) content geen probleem dus dat scheelt misschien al wel. De app moet dan wel echt AANZIENLIJK gaan verbeteren want dat is echt een drama. Ik heb een onbeperkte databundel dus merk niks van het dataslurpen, maar vind dat sowieso al ongekend slecht. Verder loopt hij bij mij gewoon echt vaak vast, kan je hem niet meer op play zetten na pauzeren zonder de hele app opnieuw op te starten. Hij reageert niet op m’n airpods (vooruit spoelen) wat in Spotify wel werkt en schijnt ook niet te werken icm Apple Carplay etc. Hoe kan je anno nu nou een app uitbrengen waar dat niet mee werkt?! Vind het ook bloedirritant dat je enkel 30sec vooruit kan spoelen ipv 15 (of dat kan wel maar ik heb het nog niet gevonden). Ik wacht zolang ik een gratis abo heb wel rustig af wat er gaat gebeuren maar als dit niet gaat verbeteren vrees ik wel een beetje voor hun toekomst?!

TLDR: gematigd positief maar app moet echt beter

10 likes

Jaa precies dit! Ik vraag me inderdaad net als @LizzyBennet af hoe lang ze het kunnen uitzingen als het blijft zoals nu (al weet ik niet of er al veel echte betalende klanten zijn, misschien wel).

Podimo zal voorlopig ook nog wel veel geld blijven investeren om het te laten werken, maar ik vraag me oprecht af of/wanneer het kostendekkend is en vergelijkbaar met de advertentieinkomsten. Advertenties verkopen in een podcast is volgens mij inmiddels best lucratief en zal alleen maar meer geld opleveren. En of er dus ook exclusieve podimo producties gaan komen van “hoge” kwaliteit. Doen ze dat in andere landen bijvoorbeeld al succesvol? Ik vraag het me echt af.

Edit: ik vind het trouwens ironisch dat Alexander Klöpping Podimo heeft geadviseerd bij introductie en dat die app dan zo crap is, dat strookt ook echt niet met hoe hij normaal over dingen praat. Maar goed ik vond dat ook al toen POM de ring deurbel als adverteerder had terwijl de ring deurbel zo’n beetje elke aflevering daarvoor afgemaakt werd door Alexander…

6 likes

Nee ik weiger en heb eerlijk gezegd nog geen enkele podcast die ik niet kan missen zien overstappen. Ben dus ook erg benieuwd of er ooit echt journalistieke producties, radiodocs, verhalende podcasts op Podimo komen. Voor nu vind ik het eigenlijk een handjevol popiejopie podcasts

6 likes

Waarom weiger je? Ben je tegen betalen voor podcasts of een van de bovenstaande redenen?

1 like

Oh ik was nog een edit aan het doen want dacht al: dit komt raar over. Ik wil er prima voor betalen, maar vind betalen voor praatpodcasts zonder inhoud dan weer de andere kant. Eigenlijk wil ik pas betalen wanneer ik weet dat ik naar iets goeds luister. En vind dat er een soort vibe rondom podimo hangt waar allergisch voor ben, maar dat is vooral omdat ik veel overgestapte makers en dus eigenlijk al hun grote namen gewoon niet echt leuk vind (pom, man man man, zelfspotcast, marc marie en aaf).

Edit; Vind het daarnaast ook echt een gemiste kans dat het niet gewoon een echt goede app is. Mis echt een podcast app waarin je in groot aanbod kan zoeken en luisteren (overcast) en inspiratie op kan doen (nrc audio, apple podcasts)

5 likes