Podcasts (Deel 1)

Dank voor alle tips, zo leuk! Keep em coming.

Ik vind de Modern Love afleveringen ook vaak heel mooi en diep, bijvoorbeeld deze:

(De aflevering op Prime ook een aanrader)

Vond deze legendarisch hah

Met Groenteman in de Kast geeft me vaak een rustig gevoel en ik krijg echt het idee dat ik iemand beter leer begrijpen:

Met Boeken FM zelfde relaxte bubbel gevoel en sowieso heel fijn als er over boeken gepraat wordt

En de Shitshow maar ik kan even geen aflevering kiezen. Vind hun humor heel goed, wat subtieler dan Mediameiden en goede boekentips.

3 likes

Boeken FM is echt m’n lievelings :heart_eyes:

1 like

Wat een leuke vraag! Ik vond deze aflevering van Esther Perels podcast ook heel erg mooi, heb zitten snikken op de fiets van ontroering haha:

4 likes

Dit interview vond ik heel ontroerend en mooi:

En dit is zo’n bizar verhaal, en ook best grappig:

4 likes

Ja die eerste :broken_heart: zo’n mooi gesprek

1 like

Wat leuk zoveel tips, ik heb ze allemaal opgeslagen!

Mijn favorieten:
Love and Radio - The Living Room
over een vrouw die bij haar overburen naar binnen kan gluren, en zo ineens deelgenoot wordt van hun leven. Tranen met tuiten…
The Anthropocene Reviewed - Auld Lang Syne
De samenvatting is van Ionica Smeets, ik weet eigenlijk niet hoe dit bondiger kan:

Samenvatting

De aflevering waarin hij het lied Auld Lang Syne bespreekt is bijvoorbeeld één grote ode aan zijn overleden vriendin en mentor Amy Krouse Rosenthal. Green vervlecht de op zichzelf al heel interessante geschiedenis van het minstens 400 jaar oude lied met zijn persoonlijke geschiedenis van hoe Krouse Rosenthal hem hielp aan het begin van zijn carrière en hoe Green later tekort schoot toen zij hem vertelde dat ze kanker had en hij huilend antwoordde ‘Hoe kan dit gebeuren? Je doet zoveel yoga.’ Je hoort in zijn stem hoeveel spijt hij nog steeds heeft dat hij op dat moment niets beters wist te zeggen. Toen Green aan het einde van die aflevering een breekbare versie van Auld Lang Syne inzette, zong ik zacht huilend mee. De vijf sterren die het lied kreeg, waren natuurlijk allemaal voor Amy Krouse Rosenthal.

Dit Komt Nooit Meer Goed - Sinan Can & Imposter Syndrome
Sinan Can over zijn onzekerheden en drijfveren om zulk gevaarlijk (en belangrijk) werk te doen.
Je gaat vanzelf van die man houden…

4 likes

Maar the case of the missing hit is echt :ok_hand: :ok_hand:

^ wel grote triggerwarning omtrent kindermisbruik, wordt expliciet beschreven

2 likes

Bij die Willeke aflevering van Daders mag een hele grote trigger warning voor kindermisbruik, mijn maag draait zich nog steeds om als ik 2,5 jaar na het luisteren terugdenk aan haar beschrijvingen. Wou persoonlijk dat ik m had geskipt.

3 likes

Mijn eigen tip: zo mooi gemaakt deze

10 likes

Je hebt helemaal gelijk, ik pas het even aan

3 likes

Hoorn toevallig? :grimacing:

2 likes

Nu aan het luisteren. Wat een debielen, voor een kavel in A’dam Noord :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

ff kalm met het validistische taalgebruik

3 likes

Doe niet zo idioot.

3 likes

Mooi formatje @Sjern !

4 likes

Deze hele serie (8 afleveringen):

Ja!

Omg dan heb je mij gezien haha. Ik stond met Lucas op het podium :see_no_evil:

5 likes

Oh wow serieus??? Wat grappig!! Dan zat ik ook maar een paar stoelen van je af, want ik zat ook op rij 1!

1 like

Haha wat toevallig! Was een leuke avond zo. Heb je ze na afloop nog gesproken?
Mijn Teun en Gijs tas is nu gesigneerd door Gijs, nu Teun nog haha

1 like