Wat leuk zoveel tips, ik heb ze allemaal opgeslagen!
Mijn favorieten:
Love and Radio - The Living Room
over een vrouw die bij haar overburen naar binnen kan gluren, en zo ineens deelgenoot wordt van hun leven. Tranen met tuiten…
The Anthropocene Reviewed - Auld Lang Syne
De samenvatting is van Ionica Smeets, ik weet eigenlijk niet hoe dit bondiger kan:
Samenvatting
De aflevering waarin hij het lied Auld Lang Syne bespreekt is bijvoorbeeld één grote ode aan zijn overleden vriendin en mentor Amy Krouse Rosenthal. Green vervlecht de op zichzelf al heel interessante geschiedenis van het minstens 400 jaar oude lied met zijn persoonlijke geschiedenis van hoe Krouse Rosenthal hem hielp aan het begin van zijn carrière en hoe Green later tekort schoot toen zij hem vertelde dat ze kanker had en hij huilend antwoordde ‘Hoe kan dit gebeuren? Je doet zoveel yoga.’ Je hoort in zijn stem hoeveel spijt hij nog steeds heeft dat hij op dat moment niets beters wist te zeggen. Toen Green aan het einde van die aflevering een breekbare versie van Auld Lang Syne inzette, zong ik zacht huilend mee. De vijf sterren die het lied kreeg, waren natuurlijk allemaal voor Amy Krouse Rosenthal.
Dit Komt Nooit Meer Goed - Sinan Can & Imposter Syndrome
Sinan Can over zijn onzekerheden en drijfveren om zulk gevaarlijk (en belangrijk) werk te doen.
Je gaat vanzelf van die man houden…