Podcasts (Deel 1)

Misschien Misdaad meiden of de Morbide zusters? Zijn niet mijn favorieten in het genre maar luisteren op zich wel lekker weg. Mijn favorieten zijn allemaal verder al genoemd. De Volksjury staat bij mij trouwens juist echt op 1 haha. Verder idd Moordcast, Moordzaken en Al sla je me dood.

Verder binnen het true crime genre kan ik je nog wel meer tips geven maar dat zijn niet specifiek podcasts waarin 2 mensen een zaak bespreken maar meer series over een bepaald onderwerp. Maar hit me up als je daar ook tips voor wil.

2 likes

Ik vind crimetok NL leuk.

Is er een mogelijkheid om op Spotify de betaalde en onbetaalde afleveringen te filteren?

Ik ben hier ook wel benieuwd naar

1 like

Zooo echt he. Bij een van de recente afleveringen van De Volksjury keek ik op mijn telefoon op welke minuut ze begonnen met de zaak, en het was op minuut 29 (!). Een kleine intro vind ik nog wel ok, maar dit is echt too much voor mij haha. En ik vind de gekozen zaken echt niet meer zo boeiend, veel hele oude dingen en dat trekt mij niet zo.

Ik vind Amerikaanse true crime het leukst en mijn lievelings crime podcast @Spaarlamp is Murder with my Husband. De vrouw vertelt dus een true crime verhaal aan haar man. Ze vertelt het intersesant, en niet een te lang intro haha.

1 like
  • De Deventer Mediazaak
  • Taghi podcast
  • Cocainekoorts
  • De Kasteelmoord
  • De schrik van Roden
  • Het geheim van Rijswijk
  • De zwarte dag van Hans
  • De moord op de duivenmelker
  • Grijs gebied
  • Napleiten
  • De dadertapes
  • Daders
  • Partners in crime
  • Bloedband
  • De dood van Robert
  • De showbizzmoord
  • Bloody sunday in Roermond
  • De schaduw van Dutroux
  • Holleeder
  • De nieuwjaarsmoord
  • De Vlaamse kunstroof
  • Het geheim van Wijsman
  • Dr Bones
  • De moord op Patrick

Ik heb eigenlijk echt al wel heel veel podcasts geluisterd als ik dit zo zie haha.

8 likes

Op Spotify staan alleen gratis afleveringen. De betaalde afleveringen luister je altijd via een ander platform zoals petje.af of Podimo.

Of bedoel je iets anders?

Ja ik zal het even concreet maken, ik luisterde naar kleine meisjes worden groot en daar staan de aflevering zo in spotify

Maar die betaalde kun je alleen luisteren als je abonnee oid bent

1 like

Hee, is dat nieuw dat dat ook via Spotify kan? Nog nooit gezien!
En dan heb ik geen antwoord op je vraag, sorry.

Matijn Nijhuis is te gast bij 30 minuten rauw van Ruud de Wild, mooi gesprek!

4 likes

Ja heel mooi! Al blijf ik erbij dat Ruud de Wild geen geweldige interviewer is.

4 likes

De awardshow van de mediameiden haha “ik lees even het juryrapport voor”.

Ik vrees een beetje de zomer vanwege alle zomerstops in podcastland :grimacing:

4 likes

Hiske Versprille haar Twitter account is ook verdwenen, terwijl ze volgens mij best actief was? Zou dat hiermee te maken hebben?

1 like

Voor de mede-Aaf-fans met Podimo: je kunt haar boek ‘Het jaar dat ik 30 werd’ uisteren via de app, zelfs met zo’n gratis proef-abo. Vond ik wel leuk.

4 likes

Ik vind hem zooooo’n slechte interviewer. Slechte vragen, van de hak op de tak, niet doorvragen wanneer het interessant wordt. Matijn lijkt me echt een interessant persoon, er had nog veel meer in gezeten.

5 likes

Ik luister dit nu, maar gaat Meneertje Knipperlicht niet over Arnon Grunberg? :grimacing:

6 likes

Ja dat gaat over hem!

6 likes

Ja dat denk ik wel. Ik heb het boek ook gelezen.

5 likes

ja, echt een bizar idee dat zij samen zijn geweest haha

2 likes

Wow de nieuwe aflevering van Napleiten hakt er echt in, zeg. Gaat over de mishandeling en verkrachting van een Erasmus studente in Rotterdam wat toen groot in het nieuws was (blijkbaar alweer 4 jaar geleden, in mijn hoofd was het veel recenter). Ik had het niet verwacht maar kreeg bijna (ook) medelijden met de dader, zo’n typisch voorbeeld weer van de vreselijke consequenties die het kan hebben als jongeren met ernstige problemen niet goed worden geholpen. Wel echt een mega triggerwarning want het is echt een heel akelig verhaal, ben er uren later nog naar van.

3 likes