Podcasts (Deel 1)

Het valt me echt op dat vooral Gijs echt seksistisch is. Hij is altijd veeeeeeeel harder voor vrouwen als voor mannen

3 likes

Ja hallo natuurlijk is het voor Gijs een trucje. Heel podcasten is sinds Sander Schimmel/POM/Man man man/Dag & Nacht er een verdienmodel mee gemaakt hebben een trucje. Daarom zijn er in de afgelopen twee jaar ook meerdere agencies en zoveel BN’ers ingestapt: er valt eindelijk geld mee te verdienen! Wel met gewoon een uur lullen want voor gedegen podcasts met voorbereidingstijd is geen geld (Makkelijke eters). En Gijs Groenteman doet zijn trucje net te vaak. En Marcel van Roosmalen is sowieso niet grappig maar oké.

1 like

Jaa ik dacht ook wel dat t zoiets was maar het was niet goed gedoseerd, wat mij betreft, als je als luisteraar insider moet zijn om dat mee te krijgen werkt het toch ook niet.

3 likes

Nee en zelfs als insider snap ik het niet. Ik denk eigenlijk dat iemand anders Janine te licht heeft genoemd voor Zomergasten en dat ze dat ridiculiseren, maar ik ben dan toch te veel een outsider om de in’s en out’s helemaal te begrijpen, zo blijkt maar weer.

Edit: oh of toch niet.

Toch geen insider. Toen het nog een goed idee leek om Caroline en Talitha aan tafel te hebben.

2 likes

Zal wel, een of andere saaie zwabber geweest zeker. Ik vond haar bekwaam en prettig in Zomergasten.

Zie m’n edit. :neutral_face:

3 likes

Waarom duikt die Talitha overal op? Ik heb haar nu al een paar keer in interviews gehoord en pff.

2 likes

Hehe. Nou ja, hoe meer ik van Gijs hoor hoe voorspelbaarder ie voor me wordt en dan schuur je toch tegen saai aan, oei.
Ja Krabsalade, het is toch wat hè, met het leven.

3 likes

Wat is het leven toch ingewikkeld he, Nescio. Zeg Nescio, nu ik je toch spreek, heb jij gehoord over de eerste Nederlandse stop-motion-film, Knor genaamd?

(Ik hoor dit automatisch in Gijs-stem.)

6 likes

Hij is inderdaad super seksistisch. Je moet voor de gein eens het interview luisteren met hem met Madeleine van zeikschrift. Echt vreselijk hoe hij in dat interview compleet alles wat zij zegt negeert en zijn eigen ideeen doordramt. Echt vreselijk

3 likes

Nou, ik heb een keer een interview gelezen van Gijs Groenteman. Volgens mij is het niet helemaal een grap bij hun.

Hij heeft dat toch ook een keer ergens uitgesproken. Dat er bij de npo geen plek is voor talentvolle witte mannen vanwege het diversiteitsbeleid? Dat zijn carrière daarom lastig op komt?

Oke ik chargeer:

Nee hoor, maar het zou wel een beter verhaal zijn als ik uit een armlastig milieu in Emmen was gekomen. Dat is het piepkleine onrecht wat Teun en mij is aangedaan: het heet een bevoorrechte positie te zijn, die van ons, en dat is het natuurlijk ook, maar als je functioneert in de wereld van de media en carrière wil maken bij de NPO, dan is het, momenteel, niet de meest gunstige achtergrond die je kunt hebben. Een heleboel vinkjes heb je niet.’

4 likes

Ueeehg;p terwijl die Teun best wel succesvol is toch

1 like

Ja maar zijn ambitie zit hem zoohooooo in de weg huilie huilie dus hij moet altijd maar meer en meer en huilie dat maakt zijn leven zo zwaar :cry::cry:

1 like

Ja klopt ook, het is ook een miskend ventje. Ik bedoel meer dat hij nu een goed verdienmodel heeft met podcasten en daar nu veel tijd in steekt, iets te veel tijd om nog leuk en authentiek te blijven doen. het zou leuker zijn als podcasten meer een hobby project zou zijn waar mensen wel wat aan verdienen, maar niet zoveel dat ze het bijna fulltime gaan doen.

5 likes

Ik kan Weer een dag al een paar weken niet meer aan, maar vind juist die met Teun wel leuk. Maar ik herken wel veel dingen in Teun die ook zo erg in zijn hoofd zit. Maar het duurt bij mij altijd een paar weken en dan ben ik mensen helemaal zat. Dat heb ik nu met Tatjana en Malou en straks dus ook weer met Teun & Gijs.

3 likes

jongens wat doen jullie met mijn hart

gijsje i love you

5 likes

Hij lijkt wel dronken in de afleveringen van deze week, was er echt geïrriteerd door, haha.

1 like

Waar merkte je dat aan? Mij vielen alleen die enorme lachbuien op maar dat heeft ‘ie wel vaker

Te lang doorgaan over een punt wat inmiddels wel gemaakt is, ongenuanceerd, meer en harder lachen dan normaal.

Haha ik vind mezelf echt triest hoe ik dit zit te analyseren. Hopelijk volgende week beter en zo niet dan heeft de onvermijdelijke val ingezet.

4 likes