Podcasts (Deel 1)

Ik denk dat dit een soort havermelkelite nieuwsbrief is maar dan in podcastvorm. Vraag me af waar deze randstedelijke navelstaartrend ineens vandaan komt. Of was dit er altijd al, maar werd ik er voorheen nooit mee geconfronteerd?

Heb je hem al beluisterd? Ben wel benieuwd naar een recensie.

9 likes

Sinds sie nieuwsbrief en de artikelen die hij er omheen schrijft is hier ineens veel meer aandacht voor. Hij heeft ook wel een punt ergens

Ja he, daar moest ik ook al aan denken
Het lijkt een soort selffullfilling prophecy

Ik heb de eerste inmiddels geluisterd ja, het was echt heel irritant haha
Vooral dat in de eerste vijf minuten werd gezegd van jaa we hebben het wss veel over Amsterdam en Amsterdam noord, maar het is echt toepasbaar op de heeele randstad en zo is het niet bedoeld en elke keten is er in andere steden ook.

En je raad het wel dat het dat dus wel precies was. Het zijn vrij uitgekauwde thema’s die dan zo “ironisch” besproken worden met als format dat je dingen wilt die eigenlijk niet goed zijn (ik haat gentrificatie, maar ik ben zelf yup in Amsterdam Noord en wil een koffiezaak op 500 m max. afstand blabla) nou ja ik vond het alsnog een Amsterdam verhaal (geen ketens gehoord maar wel europizza en de school bijvoorbeeld) en wat jij zegt navelstaarderij werd het eigenlijk terwijl ze impliceren dat niet te zijn door heel bewust te zijn van hun “zonde”.

8 likes

Dankje. Ik geloof dat ik hem voorlopig even oversla. :joy: Jammer wel want ik heb verder niets tegen Doortje en vond de MGFpodcast, op het elitaire gezwets na, wel heel leuk.

4 likes

Ja ze had ook de post waarin ze de podcast aankondigde getagd met de locatie waar ze woont in Noord :roll_eyes: @Branko navelstaarderij is een goed woord inderdaad.
Het is zelfverheerlijking verpakt in een zogenaamd kritisch jasje.

7 likes

Dat stukje ook wat je hier citeert, echt stop met spreken over “we”, spreek lekker voor jezelf. Ben best wel klaar met dat trucje van ironisch over gedrag van “Amsterdammers/randstad” te praten. Idd soort irritante navelstaarderij en beetje zelfverheerlijking ook, want het blijft uiteindelijk bij steeds hetzelfde herhalen van “kijk ons eens rijk zijn en doen alsof we principes hebben, maar die hebben we dus niet hihahoho”. Dan is het eigenlijk niet meer ironisch maar het steeds voor jezelf goedpraten. Want uiteindelijk blijven ze steeds hetzelfde gedrag uitvoeren.

Nou ik weet niet of ik heel veel sense gemaakt heb, het irriteert me iig wel.

15 likes

Jaaa ik snap je totaal.
Het is “ironisch” praten over birkenstocks, Amsterdam Noord, europizza, maar wel EVEN BENOEMEN DAT JE DAT ALLEMAAL HEBT EN DOET maar oh wat kut zijn we eigenlijk he?

11 likes

:frowning:

Oh wat jammer ! Ik heb nog niet naar de aflevering geluisterd, dus misschien leggen ze het uit, maar hoezo heeft Spotify een einde aan die show gemaakt?

2 likes

Ik ben vandaag begonnen aan Rampvlucht. Zit nu in aflevering 4 en ben wel benieuwd naar de rest. Vind het erg interessant.
Het zijn ook lekkere korte afleveringen, dat vind ik wel chill

2 likes

Ik heb het in één dag geluisterd, vond ik dan weer jammer. :smiling_face_with_tear: Maar vond het ook interessant!

4 likes

Ik ben inmiddels ook bijna klaar ja. Is idd jammer!

1 like

Het is een zesdelige serie dus er komen nog 3 afleveringen online (elke maandag)

3 likes

Ik vond dit echt een toffe aflevering, mooi gemaakt, zit erg goed in elkaar.
Minispoiler: Het is wel een mega gepriviligieerd meisje, en dat speelt gewoon heel erg mee in dit verhaal. Dat wordt wel benoemd, maar er had wellicht wat meer aandacht aan besteed mogen worden.

4 likes

Wow ik ken Inge, wat grappig

6 likes

Ik vind dit echt super interesant, zo benieuwd naar de nieuwe afleverint

5 likes

Hoe meer afleveringen ik van “Etenstijd” luister hoe irritanter ik Yvette begin te vinden. En ze heeft tot op heden dus nog nóóit gevraagd hoe het met Teun gaat!! Toen me dit eenmaal opviel kon ik niet anders dan er op blijven letten. Doordat ze het niet terugvraagt lijkt het alsof het enkel om haar gaat en Teun enkel de vragen moet stellen.

3 likes

Ja meine gute!! Dat zeg je goed. Vond haar programma’s vroeger erg leuk maar dit is zo irritant… Kan Weer een dag ook niet meer handlen dus zoek andere kletspodcasts die vaak uitkomen. Blij met bijvoorbeeld Televisië, Mediameiden en soms op de achtergrond Ik Ken Iemand Die nu. En af en toe Teun en Gijs, het interviewtje bij Zelfspodcast Extra, Alle Eerste Dingen of POM. Voor Alle Geschiedenis Ooit(aanrader!) of Boeken FM wat meer concentratie nodig.

3 likes

Shitshow

3 likes

Wat vinden jullie leuke leerzame podcasts? Of in ieder geval iets met een verhaal. Ik ben nu klaar met de Rampvlucht en dat vond ik echt mega interessant. Dus ik zoek iets in diezelfde lijn, de afleveringen mogen wel langer duren want ik zit iedere dag 2 uur in de auto haha.