Had je twinflames al geluisterd?
Hoge bomen? Over Jumbo
Thanks @Sjern @grace @Shaaar! Ik heb tot nu toe alleen maar van die klets podcasts geluisterd, dus dit ken ik allemaal nog niet!
El tarangu misschien? Wel net weer een andere tak van sport (hihi). Echt mn aller aller allergrootste favoriet, niet afknappen omdat het over wielrennen gaat want daar gaat het uiteindelijk niet om.
Oh en mijn schuld van nrc is ook wel leerzaam. Deventer moordzaak vond ik ook erg boeiend. Luister je ook engelstalig?
Ja ik vind hem ook leuk(en ben heel benieuwd hoe het afloopt). Wat denk jij?
Ja Engelstalig vind ik geen probleem!
Dan heb ik echt nog een hele lange lijst, waaronder: bed of lies, sweet bobby, slow burn en will be wild.
Ik weet niet of je ook van Engelse podcasts houdt maar ik ben gek op the rest is history.
Oh en alle geschiedenis ooit misschien? Of daders, tbs, jong en vast. Ik luister vooral misdaad
Ja man ik vind die vrouw echt mega irritant praten en Bert ook. Zij lijkt een soort van lui te praten? Niet heel duidelijk articuleren en woorden blijven een beetje hangen
Die Bart is erg slecht te verstaan. Haar stem is wel oké als je vaker luistert
Aangezien je ook Engels luistert:
Kortere series: Tiffany Dover is Dead, I’m not a Monster, Mother Country Radicals.
En leerzaam + grappig + heel veel afleveringen: Behind the Bastards, Guilty Feminist, You’re Wrong About, No Such Thing as a Fish
Vond de Pim Fortuyn serie van nrc inderdaad ook goed, ga die andere ook op mn lijstje zetten
Verhaal: de brand in het landhuis
Leerzaam: de plantage van onze voorouders
Allebei echt heel erg goed gemaakt
Komen ze bij de brand in het landhuis en el tarangu uiteindelijk ergens achter? Ik ben een beetje flauw van podcasts met zo’n laf einde. Dan vertellen ze het achtergrondverhaal, spreken wat mensen uit de omgeving en sluiten af met: we hebben X niet kunnen vinden of zullen nooit weten of Y… Ja, dat heb ik ook al in de krant kunnen lezen. En ik snap het ook wel als recherche en onderzoeksjournalisten nergens achter zijn gekomen, ga jij dat als podcastmaker waarschijnlijk ook niet doen, maar ik vind de pretentie vervelend als het niet ingelost wordt.
Ik hoef dus niet te weten wat de uitkomst is, maar wel of er een uitkomst is.
In beide gevallen is er wel iets van een uitkomst ja.
In vond de brand in het landhuis achteraf eigenlijk niet zo goed. Of het zat me niet lekker. Dat komt vooral doordat er ineens hele persoonlijke dingen aan het verhaal toegevoegd werden (en grote insinuaties gedaan werden). En omdat de journalist ook heeeel graag wil dat één van de betrokken personen een antwoord geeft, terwijl ik dacht: laat deze man gewoon met rust als hij niet wil?
Thanks!
En hm, dat klinkt niet helemaal lekker nee. Ik had dat bij De laatste dans dat er zo in het leven van mensen werd gewroet en in het bijzonder van iemand die zelf niet gevonden wilde worden dat ik er ook een ongemakkelijk gevoel bij kreeg. Dacht echt: laat die mensen met rust.
Serial heeft een nieuw seizoen! Over een vrouw die haar broer en vader verliest aan COVID, niet-vaccineren en Amerika. Ik ga luisteren
Oh ja dit had ik heel erg met Bob, echt niet oké om het leven van een vrouw met dementie zo uit te pluizen zonder dat ze zelf in staat is daar wat van te vinden.
Ik heb dit met alle schik podcasts. Het zijn steeds zulke on ethisch verantwoorde verhalen. Ze leveren niemand, behalve de luisteraar, iets goeds op. Of eigenlijk alle podcasts die één verhaal uitdiepen zonder dat de hoofdpersoon er iets mee wint en daar geen grotere maatschappelijke vertaling bij maken