Podcasts (Deel 1)

oke long shot, maar je weet het nooit:

Ik luister graag een podcast als ik ga slapen maar bij elke nederlandse podcast (ook de hele saaie) ga ik toch teveel luisteren naar wat er gezegd wordt. Kent er iemand een rustige podcast in het frans ofzo? Maakt dus echt geen reet uit waar het over gaat haha

4 likes

Engels, maar ik luister naar nothing much happens voor het slapen gaan. Is gemaakt als slaap podcast. Fijne kneuterige verhaaltjes, rustig voorgelezen. Ik vind em erg fijn.

4 likes

Hier slaap ik goed op. En op YouTube 仕事終わりから始まる週末のおうち時間🏠秋のごはんとインド料理🥘What I eat in a day of Japanese office worker Living alone VLOG - YouTube
om te ontspannen (dan wel kijken)

3 likes

@Willy leuke tip de podcast wie is emmy! Leuke invalshoek. Hoe kom je er ook op om uit te zoeken wie er achter een kleurboek zit.

Het eerste seizoen gaat over vrouwen in de Nederlandse popmuziekindustrie. Leuke inkijk achter de schermen. De conclusie vond ik ook wel goed. Ik ben benieuwd naar seizoen 2, dat gaat over de aantrekkingskracht van het buitenland. En dan xs succesvolste bands/mensen. Niet meer toegespitst op vrouwen.

3 likes

Zijn er recent nog podcasts met een kortingscode voor Matt sleeps? :sweat_smile: Een tijdje kwam het steeds voorbij maar nu hoor ik het nooit meer en mn matras heeft een kuil.

1 like

Ik heb hem laatst toevallig weer sinds lange tijd bij Marc-Marie en Aaf voorbij horen komen, mma10

2 likes

Ja ook bij Mediameiden!

Spoiler laatste afl Dit kan geen toeval zijn

Samenvatting

Okee nu geloof ik wel echt dat het gebeurd is, maar wat een knuppel is die Bart. Op het laatste moment ermee komen dat ohja, praktisch dat hele illegale referendum is via mijn server gegaan. Leek wel alsof hij zelf ook nog niet de link had gelegd dat hij wellicht daardoor interessant was voor de overheid.
Echt een wazig type. Maar toen bleek dat hij (naar mijn mening vrij naïef) op date was gegaan en stond te zoeken met de vrouw uit het vliegtuig terwijl hij thuis een echtgenote had vond ik hem eigenlijk al niet sympathiek meer.

15 likes

Ja mee eens, beetje een vago. Ik vond deze podcast uiteindelijk een beetje een anticlimax. Niet echt hele boeiende uitkomsten of diepgang tussendoor ofzo? Kan het niet goed onder woorden brengen nog, maar er miste wat voor me. En die manier van praten van die vrouw heb ik niet aan kunnen wennen

12 likes

laatste afl. Dit kan geen toeval zijn

Samenvatting

Ik kon ook af en toe lastig m’n aandacht erbij houden idd, denk ook door het gebrek aan diepgang.
Maar haar manier van praten vind ik dan wel weer heel fijn!

6 likes

Ik luister nu een podcast van cesar majorana over nepfilmfestivals. Bijzonder onderwerp en leuk gedaan. Het is de podcast op de vijfde rij.

3 likes

In zo’n interview lijkt Botte me dan juist wel een leuk iemand, maar in de Eeuw kan ik me zo aan hem ergeren

2 likes

Haha ja, viel me ook op! Zo belangrijk is dat toch niet in zo’n stuk, zouden ze dat echt niet weg willen laten?

2 likes

NRC heeft een podcast over de invloed van (hoofdzakelijk) Qatar in de voetbalwereld; de coup van Qatar. Ik ben zelf geen echte voetbalfan, maar ik vind het wel heel Interessant om een inzage te krijgen in de schimmige wereld erachter. Het is een 6-delige podcast, en er staan momenteel 3 afleveringen online

10 likes

Heb vanmiddag “het uur” met Carina van leeuwen (cold case rechercheur) en de aflevering met Johan fretz geluisterd. Vond ik beide wel aanraders!

3 likes

@vitaminwater @Janniebeton over “dit kan geen toeval zijn”

Ik vond het echt zo’n einde dat geen einde is? Er is nu iets wat het waarschijnlijker maakt, maar nog steeds kunnen ze het niet bewijzen - zoals die vlucht die ze niet hebben kunnen vinden. Snap echt niet dat ze dit als einde neerzetten, het is nog net zo vaag als in het begin.

Ik vond het sowieso heel gek dat zij deze podcast maakte want ze lijkt niets van dit onderwerp af te weten. En die Bart komt niet zo sympathiek over, nee.

16 likes

@MJDLH

Dit kan geen toeval zijn

Ik vond het nog steeds heel interessant, maar de verhalende vorm paste er niet bij. Dat zet wel een bepaalde toon (het bouwt heel erg op naar dit “einde” wat wel interessant is en meer weggeeft maar door de opbouw echt een anti climax is).

Ik vond ook dat er voorbeelden kwamen die eigenlijk alleen maar meer open eindjes gaven, zoals dat stel dat op de volkskrant redactie kwam met een soortgelijk verhaal, daar ging het echt een beetje dwalen. Ik snapte het punt daarvan niet zo goed.

En ik vind die Bart ook zo raar? Hoe kan hij zo paranoïde zijn en hier niet opkomen? Het is nota bene onderdeel van z’n vak dus hoezo kom je niet op deze gedachte? Ik snapte daar echt niks van.

9 likes
Dit kan geen toeval zijn

Ik vroeg mij vooral af hoe laat heeft Bart het echt gezegd? De tijd die zij hebben besteed aan het onderzoek is niet heel duidelijk vond ik. Wel een jaar ofzo dacht ik op een gegeven moment en later dacht ik hmm misschien toch niet. Ik kan het gemist hebben hoor, maar het kan ook doelbewust ingezet zijn als laat om goed in het verhalende van de podcast te passen.

Zelf vroeg ik mij ook wel af hoezo hebben ze dan niet nog concreter naar zijn werkzaamheden gevraagd? Daar hebben ze misschien ook wat journalistieke steken laten vallen.

Verder vind ik het einde wel goed passen eigenlijk. Anticlimax en daardoor een bevestiging hoe vaag inlichtingendiensten eigenlijk zijn. Dat je doelbewust twijfel wil zaaien rond een persoon vind ik echt zo kwalijk. De rest van zijn leven blijft dit waarschijnlijk een ding. Staat dat dan nog in verhouding tot hetgeen wat hij heeft gedaan? Ik weet niet.

Het is al met al een goede reminder dat de meest onwaarschijnlijke verhalen echt kunnen gebeuren. Dat verzin je niet gaat mooi op.

6 likes

Maar het is toch gek om een podcast te maken over hoe vaag inlichtingendiensten zijn en dan zelf ook zo vaag te blijven? Inderdaad, dat echtpaar verhaal tussendoor met ook geen conclusie.

Ik miste echt een eindconclusie. Zelfs al kunnen ze het niet 100% bewijzen, even een resumé. Het ging alle kanten op, ben er gewoon geïrriteerd van haha :joy:

6 likes

Over Dit kan geen toeval zijn

Het is meer een algehele verbazing, niet alleen specifiek deze podcast. Maar dat je dus een podcast maakt om iets uit te zoeken en dat de conclusie is “ja we hebben het niet kunnen uitzoeken”. Maar zo moet je mij dus ook niet series zoals Unsolved Mysteries laten kijken, al zijn die in ieder geval vanaf het begin helder :laughing:

Voor mijn gevoel eindigde het net zo rommelig als de overige afleveringen, omdat er ook nog een nieuw feit even werd gedropt. Best een belangrijk feit eigenlijk, want volgens hen maakte dit zijn verhaal geloofwaardiger. Naja. Nu houd ik erover op en ga weer wat doen met mn leven :upside_down_face:

6 likes