Podcasts (Deel 1)

Er is geen feestje, Project haren X heb ik net ontdekt en tot nu toe vind ik het boeiend.

5 likes

Ik heb tegen beter weten in de laatste aflevering van schaamteloos randstedelijk geluisterd
Het gaat over vaderschap. Een vader zegt dan hoeveel moeite hij heeft met papadag en oppassen op twee kinderen en dat hij zzp-er is dus op die dag geld verliest en dat hij toch maar een oppas voor de helft van de dag heeft geregeld.
En vervolgens gaat het erover dat “als het gelijkwaardig moet zijn dan moeten vaders dit OOK kunnen zeggen hoe zwaar het is!!!”

Ik heb het nu echt voor altijd afgezet en ga het nooit meer luisteren

9 likes

Leuke tip, heb hem opgezet!

1 like

Mensen die voor hun eigen kinderen zorgen ‘oppassen’ noemen hadden sowieso geen kinderen moeten krijgen. Wil dat soort mensen echt slaan.

O ja en ‘papadag’ maakt me ook woest. Een vriend van mij gebruikte dit woord laatst en ik weet niet waarom ik er toen niet meteen iets over heb gezegd, was helemaal teleurgesteld in hem.

13 likes

Ik vond het ook echt vreeeeeeselijk en ga nooit meer luisteren. Vooral toen ze zeiden dat er ook echt wel eens aandacht mocht komen voor het feit dat het voor vaders super duper zwaar is om kinderen te hebben :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear: Ongelooflijk hoe je zo’n bord voor je kop kan hebben.

7 likes

Wat is er erg aan pappa dag dan? Ik noem de dag waarop ik niet werk en alleen ben met mijn zoon ook mammadag. We hebben ook opvangdag, pappadag en opa en oma dag.
Ben het wel eens wat betreft de term oppassen icm kinderen die in jou huis wonen. Heb de podcast niet gehoord maar die vent klinkt als mijn nachtmerrie.

6 likes

Had je hier een andere mening over gehad als de persoon in kwestie de moeder was?

3 likes

Is deze al gedeeld? Ik ben net begonnen met de eerste aflevering en het is goed! Het is bijna een hoorspel. Heel benieuwd naar de rest.

3 likes

Ja hier ben ik het mee eens. Ik ga mijn mamadag ook geen vrije dag noemen want er is niks vrij aan. Pas in het weekend als we de taken de hele dag door verdelen noem ik het een vrije dag.

Maar er zullen ook mensen zijn die alleen de vaders parttime dag papadag noemen en de moeders parttime dag is gewoon een vrije dag. Ik denk dat daar de haat vandaan komt.

Of ik moet het voortaan ‘die dag dat ik niet betaald werk doe maar wel in mijn eentje voor mijn kind zorg’ noemen.

5 likes

Ik ben The Dream aan het luisteren. 1e seizoen over MLMs, 2e over Wellness. Goed opgebouwd en interessante onderwerpen.

3 likes

@Willy @Nefertiti Ik denk ook omdat je elke dag vader bent en niet alleen op papadag.
Naast dat ik inderdaad ook nog nooit iemand mamadag heb horen zeggen, wat het nog extra versterkt.

3 likes

Oh ik ken juist veel mensen die mamadag gebruiken. Maar dan snap ik het wel, ja.

1 like

Je kunt het ook zorgdag noemen. Maar persoonlijk noem ik het gewoon een vrije dag en mijn ex-partner ook.

Ik luister deze ook en ik gil echt om de duiding van sommige ‘experts’.

3 likes

Vandaag een adventskalender ontvangen van een podcast die ik via Patreon steun. Vind het zĂł leuk dat podcast echt van die niche gaten kunnen opvullen en dat er dan echt een :sparkles:community :sparkles: ontstaat. Dit format is totaal niet geschikt voor tv of youtube maar hun podcast is echt goud en idk, wilde even lof uiten voor het fenomeen podcast haha

5 likes

Wat leuk!! Welke?

Ik heb weer meerdere keren moeten lachen om media meiden. Soms lijkt het werk me ontzettend leuk, tot ze weer van die vreselijke verhalen hebben en me realiseer dat dit echt niks voor mij is.

3 likes

Ik zou echt willen dat de Willem podcast zonder Marian zou worden gemaakt. Ik vind haar zo irritant

4 likes

Ze kan er niks aan doen, maar ik vind dat ze een erg vervelende stem heeft.

2 likes

Waarom vind je hem zo kut? Ik ga m straks beginnen hehe

De shitshow agrees! :sweat_smile:

Heb m overigens geluisterd en vond het best vermakelijk.

1 like