Podcasts (Deel 1)

Vooral daarna constant die grapjes over die föhn

5 likes

Ja dat vond ik echt niet oke, had het van marc-marie ergens nog wel verwacht omdat hij zo dik was met Mathijs maar van Aaf valt het me wel tegen.

1 like

Ik heb de aflevering net geluisterd en niets gehoord over een föhn, lekker opgelet weer haha. Maar ik vond dat Marc-Marie genoeg zei zonder echt iets te zeggen door de aflevering heen. Tja weet niet of ik iets anders had verwacht. Wel eens wbt Aaf @MadameMignon

Hij vond het vooral heel vervelend dat ‘iemand’ (MvN) zo in de penarie zat. Heel erg.

Dat zei hij wat later nog tussen neus en lippen door. Had ie wat mij betreft beter niet kunnen doen. Alsof dat het ergste is aan dit hele verhaal.

3 likes

Wat had Aaf anders moeten doen dan?

3 likes

Had MM ook niet in een eerdere aflevering gezegd dat het er een beetje bij hoort als je in de media werkt oid?

Ik blijf MM gewoon niet zo sympathiek vinden, dus misschien heb ik dit er zelf bij verzonnen haha

2 likes

Je kan toch iemands gedrag afkeuren en aangeven dat je het erg vindt dat zo veel mensen hier mentale problemen door hebben gekregen en tegelijkertijd zeggen dat je desondanks nog voor iemand klaar staat omdat het een vriend van je is. Hij zegt nu helemaal niets en dat vind ik echt extreem laf. Dus dat vatten mensen dan toch ook op een bepaalde manier op. Echt een non-argument vind ik dat eigenlijk.

5 likes

De Volkskrant heeft een nieuwe podcast waar ik heel benieuwd naar ben: ‘De eenzame uitvaart’ van een uitvaartondernemer uit Amsterdam

NRC tipt ‘the Tylenol murders’ over 7 mensen die op een dag in 1982 vergiftigd raken door cyanide in Tylenol (paracetamol). Ga ik ook eens luisteren!

Edit: tylenol murders is echt een aanrader! Spannend verhaal, ben nu halverwege dus weet nog niet wat de uitkomst gaat zijn. De eenzame uitvaart zijn wel mooie verhalen maar vrij kort en wat eentonig.

8 likes

Ik vind de eenzame uitvaart echt heel zielig. Het word wle mooi verteld maar vrolijk word je er niet van.

Leuke gesprekken over kunst en cultuur.

Al een oudere podcast maar interessant om de geschiedenis van popmuziek en christenen te horen. Heel apart wel dat het ooit als satanisch gezien werd. De host verteld vanuit zijn eigen perspectief en spreekt met mensen uit het vakgebied.

Oh en ik las iets over een nieuwe podcast van corine koole, schaduwliefde. Ik weet alleen niet wanneer die online komt en waar het precies over gaat maar ik ben wel benieuwd.

3 likes

Maar heb je ook een makkelijke spagaat?

3 likes

Heb nog niet alles geluisterd maar door deze podcast is de muziek van hem wel aardig verpest voor me.

Spoiler over de podcast en Marvin Gaye

Samenvatting

Hij was niet bepaald vrouwvriendelijk en dat is nog zacht uitgerukt. Je vrouw dwingen om seks te hebben met andere mannen terwijl jij toekijkt?
Wtf

3 likes

Oh bah, ik heb seizoen 3 nog niet geluisterd maar wat bizar zeg. Nare man dus.

1 like

Dit is een leuke over cannes en de filmindustrie.

3 likes

Bij de nieuwe marc marie en aaf hoor ik bijna alleen marc marie’s stem en aaf heel erg in de verte, hebben jullie dat ook? Heb maar 1 oordopje in maar dat doe ik altijd en nooit problemen mee eigenlijk…

1 like

Ja, is duidelijk een foutje, hij duurt ook maar 24 min. Op Youtube staat wel de hele aflevering.

1 like

Ze posten net dit dus gok dat ze meer klachten hebben gekregen :grin:

2 likes

Heeft iemand hier een betaald abonnement voor Tussen 30 en doodgaan? Ze krijgen kritiek op ablism/discriminatie en reageren onsympathiek en zonder enig begrip naar de vragensteller.

1 like

Geen abbo maar vind de normale podcast ook steeds slechter worden. Heel veel herhaling elke week. Heb idee dat ik inmiddels al 10x hetzelfde verhaal heb gehoord. Vind wel altijd dat ze leuke tips geven over boeken/ films etc. Wat overigens ook weer vaak reclame is.

4 likes

Waar krijgen ze kritiek/reageren ze?

Vooral Malou gebruikt vaak de woorden ‘debiel, mongool, achterlijk, dom’ en een luisteraar stuurt een brief, omdat ze dat niet vindt kunnen. Malou leest die brief met een stemmetje voor, omdat de luisteraar zegt te stoppen met luisteren. Tatjana gaat erin mee met opmerkingen als: ‘dan moet je maar niet meer luisteren’ en ‘dat ze het niet zo bedoelen’. Ik vind het echt zo asociaal klinken en totaal niet rijmen met de anti-discriminatie houding van Tatjana. Ook vind ik ze echt super aangevallen overkomen en totaal niet kritisch op zichzelf.

4 likes