Podcasts (Deel 1)

Ik vond ze in de normale aflevering ook weer lekker denigrerend. in dat stuk over een schoolreunie en dat iemand dan werkt in de horeca en zij (Malou) :sparkles:schrijver :sparkles: is.

5 likes

Vind de tussen 30 en doodgaan podcast altijd al beetje navelstaarderig, en heb het gevoel dat ze elkaar een beetje aftoepen met verhalen. Zo van: oh ja, IK had toen blabla. Heb dat bij andere praat podcasts veel minder.

6 likes

ja ik vond dit stuk ook best vreemd. ook dat ze zeiden van “als je hier een probleem mee hebt, dan ligt het aan jou”.

3 likes

Wow, gênant. Blij dat ik niet meer luister eigenlijk

2 likes

Pig Iron is een hele goede podcast over een jonge Amerikaanse journalist die in Zuid Soedan komt te overlijden. Wel heftige omschrijvingen op zijn tijd van schotwonden maar verder echt een aanrader. Ook niet zo true crime sensatie zoeken waar ik me vaak aan stoor

1 like

Ik heb de eerste drie afleveringen geluisterd van ‘Nooit gezien’ en die raad ik ook aan (als je van films houdt).
Anna Drijver en 2 mannen (sorry die ken ik niet) bespreken elke week een klassieker die één van hen nooit gezien heeft. Halverwege de podcast gaan ze hem dan kijken (niet in de podcast) en bespreken ze wat ze ervan vonden. Tot nu toe bespraken ze The 6th Sense, Titanic en Ghostbusters.

8 likes

Ik heb de aflevering met over massages geluisterd. Goede tip, ik vond het ook heel leuk!

2 likes

Ik heb nog een podcast tip: de vegan lekkerbek. Van bnr verslaggever en schrijver van mijn favoriete kookboek (TLV vegan) jigal krant.
Een ontzettende leuke kletspodcast over vegan eten. Elke aflevering is er een ander persoon uit de kookwereld te gast en de mensen zijn zelf eigenlijk nooit vegan. De gasten zijn erg gevarieerd en zij kiezen steeds 1 ingredient die ze dan bespreken en waar ze vaak een gerecht van maken. Ik werk zelf in de groenten en fruit, maar ze hebben veel kennis en ik leer steeds weer iets nieuws! Daarnaast is er steeds een sommelier te gast(elke keer een ander) die een bijpassende wijn schenkt. Ook zijn ze steeds samen naar een nieuw restaurant gegaan(en bespreken ze dat) en testen ze een nieuw vegan ding uit de supermarkt. Echt een heel leuke podcast die nog veel te onbekend is! Oh en als je een berichtje op insta stuurt krijg je steeds uitgebreid antwoord terug! Ook erg leuk!

16 likes

Ik vind hem ook wel leuk alleen vind ik dat de vrouw (weet ff haar naam niet) in vergelijking met die man te veel aan het woord is, beetje uit balans oid wat me begon te ergeren

3 likes

Mignon en Marco heten ze.

2 likes

Ik ben ook veel minder gaan luisteren hoor. Ik luister zeker niet al 10 jaar maar wel 4/5 en toen waren er zoveel minder podcasts dan nu. Ik zie echt door de bomen het bos niet meer.

2 likes

Leuk en gezellig deze! Aardige en grappige mensen lijken het me. Hij blijft me altijd denken aan A’dam & E.V.A. de serie😍
En het gaat ook gewoon over haar dateleven.

7 likes

Ik vond die video’s van hun ook zo leuk

2 likes

twee tips:

Deze over “sektes” waar we allemaal wel eens aan meedoen, zoals SoulCycle, Taylor Swift, Starbucks, dating apps, etc. Leuke hosts en onderwerpen.

Ben nu bezig met seizoen 1 van deze over multi-level marketing companies (MLMs) en waarom mensen daarin verstrikt raken.

3 likes

Case 63!!!

New York psychiatrist Dr. Eliza Knight (Academy Award winner Julianne Moore) begins treating a patient registered as Case 63 (Emmy nominee Oscar Isaac) who claims to be from the year 2062. What begins as routine therapeutic sessions quickly turns into a story that threatens the boundaries of the possible and the real.

En gewoon omdat het kan, hier een foto van Oscar Isaac:

7 likes

Over Sounds like a cult gesproken. Weet iemand wat eraan de hand is? Ze hadden een contract getekend bij een Network. Voor mij toen al onduidelijk of ze nog op Spotify bleven. En ik kijk nu op hun insta en onder dit bericht gaat het los in de comments en via daar kwam ik weer hier terecht…

Exactly Right was het network waar ze getekend hadden.

Ik heb dit geluisterd toen ik een kut klus aan het doen was in huis en ik kreeg bijna de slappe lach van hoe slecht het was.

Overigens hoorde ik in meerdere podcasts dat ‘de kunst van het verdwijnen’ heel goed zou zijn maar na 3 afleveringen kom ik er nog niet goed in

Speculation is that they’re getting sued by Landmark Forum (the episode from three months ago got pulled and they’ll sue anything that moves and half the things that don’t). It’s since been discussed in the pinned post.

Dit zeggen mensen op reddit.

3 likes

Thanks! Ik dacht some beef met het network, maar sounds like a cult is dus ‘vermoedelijk’ aangeklaagd door Landmark Forum en nu trekt het network exactly right zijn handen ervan af. Wat opzich logisch is.
Hoop wel dat het niet te slecht gaat uitpakken voor sounds like a cult. Landmark Forum is wel echt een enge organisatie/cult. Ik kende het niet voordat ik de aflevering van slac luisterde. Was echt in shock toen ik dat luisterde. Ik mis nu wel echt mijn wekelijks slac momentje. Ik vind het zo fijne podcast.

2 likes

Ooh wat kut voor ze. Amanda heeft vast niet vaak genoeg “alledgedly” geroepen in die aflevering :grimacing: Heel kut voor ze dat het niet doorgaat, maar vond het ergens ook wel gek dat ze er zo mee liepen te dwepen dat ze bij my favourite murder zouden aansluiten nadat ze een aflevering hebben gemaakt over hoe problematisch true crime is. Ik hoop voor ze dat ze door een ander netwerk opgepikt zullen worden, vast wel, volgens mij gaan ze echt als een speer.

Edit: schiet me nu te binnen dat ze daar sowieso wel een handje van hebben, bijv nu ook die ads voor een skincare merk terwijl ze een aflevering hebben over the cult of skincare.

4 likes