Ik vind het ook echt gezeik, erger me er ook ontzettend aan en toch luister ik ernaar. Misschien moet ik toch maar weer meer andere tips in dit topic opvolgen haha
Ik gebruik de MGF podcast om in slaap te vallen en het werkt goed, weet niet of dat nou een compliment is haha. Maar volgens mij vinden ze vooral zichzelf heel interessant met hun meta en post moderne blabla. Maar het ligt ook wel aan de gast moet ik zeggen.
Ja dit precies inderdaad.m! Vind ook dat ze het (gigantisch) uitmelken maar moet er ook wel elke keer nog weer om lachen dus ach, prima voor tussendoor
Ik ben De verdwijning van Britta Cloeters aan het luisteren, over een vermissing/moordzaak. Het is Vlaams. Een aanrader!
@Luzarl Ken jij deze al? Als ik het goed heb, vind jij dit ook interessant.
Klinkt zeker interessant! Ik moet morgen met de trein, dan ga ik luisteren!
Neo liberalisme wordt er ook te pas en te onpas ingekotst en ze loopt ook constant te koketteren met Sartre en dat ze moeilijke boeken leest. Hoe bestaat het dat iemand zichzelf zo serieus neemt?
Jeeeeetje die Monica geuze podcast wat een elitair geneuzel. Bleeeegh. En toch luister ik nog steeds âIk kwam laatst weer iets van Aristoteles tegenâ, said no one ever behalve in deze podcast.
Die Monica Geuze fanpodcats klinkt echt zo onaantrekkelijk juist omdat ik mensen die zo praten helaas wel in het echt ken :")
Dit soort mensen bedoel ik dus. Maar ze zijn wel heel radicaal hoor dus moeten wel elke zin ff droppen dat ze tegen neoliberalisme en het patriarchaat zijn!!! Tenzij het mannen zijn dan kan hun ego het niet aan dat laatste hardop te zeggen
Edit: oh en een dag niet gerefereerd aan Foucault is een dag niet geleefd
Ja die MGF is echt zelfpijniging. Kan t tot op zekere hoogte volgen en dan ineens zijn ze me kwijt, voel ik me een dom wezen en luister ik de volgende keer gewoon weer.
Ik heb dat ook een beetje (maar wel stukken minder) bij Yous & Yay, weet niet of iemand die hier luistert. Die kunnen soms ook zo hooghartig (vind ik) doen. Of die zeggen tien zinnen tegen elkaar, en voor mijn gevoel echt lege zinnen en dan gaan ze gewoon verder. Dan denk ik echt: wat hebben zij nou gezegd tegen elkaar? Ben ik gek?
Nah ik ontwijk deze mensen nu gewoon, was effectiever, anders krijg ik bĂštashaming terug (want wat weet jij er nou allemaal van hĂš als vieze beta en hoezo denk je dat harde wetenschappen beter zijn KOM VECHTEN DAN)
Toen ik hier steeds las dat ze neoliberalisme om de zoveel zinnen droppen, dacht ik ook: hoe dan? Maar het is echt zo!!! Hahaha zo kut
Deze omschrijving kan ik ook echt zo niet rijmen met Monica Ik ga er nu wel 1 luisteren denk ik gewoon om even lekker te cringen
Ja ik wil ook bijna gaan luisteren uit irritainment, welke aflevering kunnen jullie me aanraden daarvoor?
Haha ja tegen het patriarchaat zijn en dan een feminist uitnodigen in de podcast en dat toch allemaal wel radicaal vinden. Denk dat dat een leuke aflevering is om te irriteren haha, met Milou Delen!
Ah ja ik vind Milou Deelen soms ook vet irritant dus dat klinkt goed! Thanks!
Nou ik denk dat je Milou in deze aflevering echt helemaal niet irritant gaat vinden, ze is echt heeel rationeel en geduldig in een gesprek waaraan ik me echt kapot heb geërgerd
Ik vond de aflevering met een vrouw die haar eigen wijnwinkel had ook een toppunt qua irritainment. Maar daar deden ze ook echt zo uit de hoogte en gingen ze ook echt bizarre verbanden leggen tussen wijn en allemaal andere dingen (neoliberalisme? kwetsbaarheid? dunno haha) die niets met elkaar te maken hadden. Toegegeven, ik kon er op een gegeven moment niet meer naar luisteren.
Door die aflevering heb ik wel geleerd dat er zoiets als natuurwijn bestaat (is niet alle wijn natuurwijn trouwens?) en sindsdien wil ik het proberen. En ik kwijl sindsdien ook weg bij alle zuurdesembroden op die vrouw haar IG.
Misschien wel al ooit getipt hier maar als je houdt van interviews vind ik de podcast van Groenteman in de kast een aanrader. Eén van de betere interviewers van ons land naar mijn bescheiden mening