Podcasts (Deel 1)

Ik ben begonnen aan ‘mag ik even langskomen’. Over een jongen die een meisje zwanger heeft gemaakt die hij eigenlijk niet goed kent en hoe ze daar mee omgaan. Luistert lekker weg.

1 like

Kan je even langskomen bedoel je denk ik. Vind m ook wel geinig ja!

Oh shit ja die bedoel ik!

Ah daar was ik ook aan begonnen maar niet afgeluisterd, ga wel weer verder denk ik. Ik vind alleen die jongen zo irritant praten.

Ughhh ik heb net de MGFP geluisterd en erger me kapot aan hoe zij Geza Weisz aanspreken met een afkorting “geez”. Vind hun de laatste tijd echt niet meer echt levelen met hun gasten behalve als diegene helemaal in hun straatje past.

Zo jammer, vond dat echt een leuke podcast maar de laatste afleveringen vind ik echt tenendkrommend hoe zij eigenlijk alleen maar met zichzelf bezig zijn

1 like

Ja is niet de beste podcast idd, maar vind het wel heel interessant.

1 like

wow, super indrukwekkend.

5 likes

Heel benieuwd naar deze!

1 like

Heeft iemand Argos van gisteren geluisterd? Over ritueel seksueel misbruik in Nederland. Ik vind het zo zo naar.

2 likes

Hij staat nog in mijn playlist. Ik heb de vorige afleveringen over dit onderwerp al wel geluisterd. Ook over dat meisje Lisa, dat is zo vreemd dat het bijna niet te geloven is. En dat maakt het juist zo lastig, want ik wil het wel geloven, zoiets vreemds verzin je toch niet. En er lijken ook bewijzen te zijn dat het waar is. Echt afschuwelijk.

Hier aan het luisteren door jouw berichtje! Vreselijk…

@Swelgje Ik ga eens kijken of ik die nog kan vinden.

Edit: Jeetje hoor nu over die bollenschuur in de Bollenstreek. Kreeg daar wel even kippenvel van, gezien ik er in de buurt woon.

Hier vind je het hele dossier, Argos
Ik krijg alleen een foutmelding als ik op de reeks uitzendingen wil klikken. Zitten echt ontzettend heftige verhalen tussen. (Ook die van de zussen die de beelden van hun misbruik terug willen vinden.)

1 like

Ja jeetje, ik luister nu ook. Ik snap niet eens van mezelf waarom ik het zo interessant vind, wat vreselijk.

Edit: ik bedenk me net trouwens ook dat ik hier ook afleveringen van American Hysteria over heb geluisterd, waarin ze juist zeiden dat dit soort praktijken over het algemeen niet echt voorkwamen (in Amerika) maar de meeste gevallen ontstonden uit massa hysterie en angst voor het satanisme. Natuurlijk zijn er ook wel echte gevallen, en dat is vreselijk. Een goede podcast hierover is Uncovering Satanic Panic van CBC podcasts

Edit 2: ik wil trouwens hiermee niet zeggen dat ik de slachtoffers niet geloof, want dat doe ik wel. Maar er zijn dus ook veel urban legends uit ontstaan

Dankjewel voor de tip, die ga ik op mijn lijstje zetten.

Ik vind het zo gruwelijk dat ik hoop dat het niet waar is, maar er zijn zo veel toevalligheden dat er wel iets moet spelen. Hoop dat het n.a.v. het Argos-onderzoek grondig verder onderzocht gaat worden en er ook kritisch gekeken wordt naar waarom deze casussen nooit tot verdere gerechtelijke stappen leiden.

Maar als je deskundigen op de Argos site leest dan geloven zij wel dat het gebeurt is. Het is ook niet echt ‘standaard’ satanisme waar het over gaat, als in ‘offeren van de maagd op het omgekeerde kruis’ maar veel subtieler. Volgens mij is er ook echt een verschil tussen satanisme en ritueel misbruik. Amerikanen hebben een geschiedenis om bang te zijn voor het satanisme en daar allerlei urban legends aan op te hangen. Maar het satanisme als geloof heeft dan weer helemaal niets te maken met seksueel misbruik. Er komt wel vaak seks bij kijken maar het draait om het genot hier op aarde. Wel allemaal op vrijwillige basis. Waar het in argos over gaat is echt van een heel andere orde, dat is misbruik met rituele kenmerken mogelijk om de slachtoffers stil te houden.

1 like

Ik geloof de slachtoffers ook, sowieso. En dat dit gebeurt, door een of twee grote organisaties. En ik ken ook het verschil tussen satanisme de religie en satanisme dit soort organisaties, maar dat soort dingen worden ook behandeld in die Satanic Panic podcast geloof ik

1 like

Woow wat interessant en ziek. Ik ben aan het luisteren nu

Ben net klaar met luisteren van die Argos podcast, ben er echt stil van.

2 likes

Ik heb het net geluisterd en kwam naar dit topic om hetzelfde te vragen! Ik ben echt helemaal naar ervan. Ik heb hiervoor vooral de andere kant gehoord, waarbij uiteen wordt gezet dat die verhalen vaak verzonnen zouden zijn. Ging er dus ook een beetje sceptisch in maar holy shit, dat die slachtoffers dus los van elkaar dezelfde personen aanwezen… En dat mailtje waarna die loods afbrandde (ik heb het gegoogled, het is zo te vinden waar en wanneer dat was, maar er wordt niets gezegd over of het aangestoken is of zo). Dat gaf me echt de rillingen en ik ben nu ook wel van gedachten veranderd.

1 like

Aflevering 1 is nog bijzonderder en bizarder. Het lijkt er echt op alsof ze bewust wordt tegengewerkt

2 likes