Ohjaaa die alleen een spraakopname stuurde
Oh dat Shattered Souls klinkt vet!
Er is ook weer een nieuw seizoen Where should we begin van Esther Perrel op Spotify. En de plantage van onze voorouders is gaaf. Daarin gaan een vrouw wiens voorouders een plantage in Suriname hadden en een vrouw wiens voorouders als slaven werkten op die plantage samen daarnaar op zoektocht. Echt goed gemaakt en fijne vrouwen om naar te luisteren.
De interviewer vond ik vooral âonzichtbaarâ ofzo? Haha op een gegeven moment was ik helemaal vergeten dat hij er was,hij stelde verder ook geen kritische vragen oid.En ik had wat meer onderzoeksjournalistiek verwacht,ze gingen alleen uit van het verhaal van de dader en ik denk dat het een deel van de rechtbankverslagen/rapporten van de psychologen ook heel interessant is om erin te verwerken.Zo kun je een veel beter beeld van de dader/de moord schetsen.Nu weet ik natuurlijk niet of dat ĂŒberhaupt mogelijk is/hoe dat juridisch zit maar ik denk dat dat een goede toevoeging kan zijn aan het verhaal.Want ik had een beetje net als jij dacht: het ligt aan iedereen behalve aan zijzelf.Nu snap ik natuurlijk ook wel dat de zaak vooral uit de ogen van de daders bekeken wordt (duh).
Ik was begonnen met de zaak van Willeke en over die zaak had ik al eens iets gezien (volgens mij bij DWDD?) en dat vind ik sowieso een hele aparte zaak.Zonder te victimshamen heb ik daar toch een beetje mijn ideeën bij.Vooral omdat ze zo luchtig deed over alles en niet de fout van haar daad inzag.De tweede aflevering heb ik stopgezet want die kon me niet echt boeien.Dat was die van Jorge.Misschien zijn de andere zaken interessanter maar tot nu toe valt hij me een beetje tegen van wat ik van ze gewend ben (die van Argos vind ik bijv. wel heel boeiend om naar te luisten,hierbij laten ze de dader,de slachtoffers maar ook justitie aan het woord en doen ze zelf ook aan gedegen onderzoeksjournalistiek).
Nou ik heb de laatste dans eindelijk af. T verhaal pakte me niet helemaal en ik heb eigenlijk nog steeds geen idee waarom ie nou precies weg is gegaan?
Dan vind je waarom vast ook mooi
Die podcast heeft me echt de Alzheimer van mijn opa een plekje kunnen geven. Denk nog zo vaak terug aan de âEilandjes theorieâ.
HĂ©, ik open dit topic om exact hetzelfde te zeggen en dit was de eerste post die ik zie (al even niet gelezen in dit topic) . Maar inderdaad, ik vind het ook twee fijne vrouwen!
Wat is de eilandjestheorie ook al weer?
Bij iemand die Alzheimer heeft komt het water in hun brein figuurlijk steeds hoger te staan. Daardoor worden bergentoppen kleine eilandjes die steeds verder van elkaar af komen te liggen.
Het brein zal altijd als âslimâ gezien willen worden en zoekt dus altijd een connectie tussen die eilandjes. Ook als die feiten niet meer kloppen, maar je brein wilt geen foutjes maken of toegeven dat iets niet meer te weten.
Daardoor lopen verhalen bij Alzheimer patiënten ook helemaal door elkaar soms.
Ja, aan die theorie denk ik ook heel vaak terug. Mijn oma is langzaam dement aan het worden.
In de volksjury discussiegroep zijn we bezig met een enorme lijst truecrime podcasts. Heeft iemand nog aanvullingen? Mag uiteraard ook in een andere taal zijn
- CounterClock
- Criminal
- True Crime Obsessed
- Happy Face
- Park predators
- Urge to Kill
Niet allemaal zelf geluisterd maar wel van plan.
Motive
Root of evil
Casefile
Criminal
Red Ball
Er zullen hier vast Wondery podcasts bij staan, dat weet ik even niet uit mijn hoofd.
Up and Vanished
Bardstown
The officers wife
Nothing rhymes with murder
A paranormal chicks
The trail went cold
- Het Oord (is niet waargebeurd maar De Blankenberge Tapes ook niet dus mss willen jullie zoiets toch erin?)
- Tante Jos (niet echt crime maar wel beetje âop zoek naar antwoordenâ-achtig net als Bob en El Tarangu)
- De verdwijning van Britta Cloetens
- In het hart geraakt: wie vermoordde Els Slurink?
- Babylon
Letâs Not Meet?
Swindled
The drop out
Death in ice valley
Serial kan echt niet ontbreken, daâs de OG!
Via welke speler/app luisteren jullie? Ik gebruik normaal stitcher, maar een heleboel nederlandse podcasts staan daar niet op. Via Spotify weet ik niet zo goed hoe ik verschillende podcasts door elkaar kan luisteren zonder ze steeds handmatig op te moeten zoeken
pocketcasts