Podcasts (Deel 1)

Ik gebruik Podcast Addict. Ik vind het niet per se de meest intuïtief opgezette app, maar na even wennen vind ik hem wel heel chill.

1 like

Bij Bob had ik dit gevoel ook, maar bij El Tarangu niet echt.

1 like

Ik herken dit gevoel wel. Bij El Tarangu had ik dit minder, maar vooral bij Bob had ik (hoe mooi ik het ook vond) ergens ook wel bezwaren. Vooral omdat het om een dementerende vrouw gaat die op het moment van het maken van de serie geen idee heeft wat haar overkomt. Ze werkt mee aan een podcast die haar verleden boven tafel haalt zonder dat ze daar haar toestemming voor kan geven. Plus, dat verleden is dan niet voor enkel haar familie om wat onduidelijkheden te verhelderen, maar wordt meteen in de vorm van een podcast gegoten en dus te beluisteren door tig onbekende luisteraars. Vond het ethisch niet oké.

5 likes

Ik denk dat deelnemers gewoon een contract moeten tekenen waar dit soort dingen allemaal in staan

Naar aanleiding van deze lijstjes De Blankenberge Tapes gaan luisteren.Een hele goeie! Echt een aanrader.Bizar verhaal ook en ben benieuwd of hij ooit ooit nog eens ergens opduikt.

1 like

Ik denk niet dat hij nog ergens opduikt. deze podcast is namelijk fictief.

6 likes

Een dikke omg op mezelf haha.Ik had dat helemaal niet door :woman_facepalming:t3:
Ik dacht dat ze gewoon andere stemmen hadden gebruikt ter berscherming van de betrokkenen.
Volgende keer dus iets beter de beschrijving lezen voordat ik een podcast aanklik :joy:

7 likes

Dit vond ik een leuke en interessante podcasts! Hij vertelt ook leuk zonder dat je constant zenuwen hoort/voelt.

Volgens mij heeft (bijna) iedereen dit met die podcast😂

1 like

Nog over die ethiek bij een podcast: in de laatste dans wordt daar ook wat dieper op in gegaan en die vragen gesteld. Vind het ook wat discutabel.

Luistert iemand de gijzeling van Gladbeck? Ik vind het echt een ongelooflijk verhaal, dat dit heeft kunnen gebeuren… Ik vind de podcast in ieder geval erg vermakelijk, maar ik kan ook altijd wel lachen om opper chagrijn Marcel van Roosmalen

Na aanleiding van dit topic heb ik ‘kun je even langskomen’ uitgeluisterd en eerlijk gezegd… Vond hem mwoah. Vind die Lucas een vervelende stem hebben, en ik geloof dat de podcast een stuk minder afleveringen had kunnen hebben, soms valt hij wel heel erg in herhaling. En ik was ook wel benieuwd naar wat inhoudelijkere dingen, niet alleen naar het uitzoeken van een kinderwagen.

Vond de aflevering met de psycholoog wel mooi trouwens!

2 likes

Uit interesse, waarom is true crime zo populair? Ik kan me zo slecht voorstellen dat het echt leuk is om naar moord en andere vreselijke dingen te luisteren

3 likes

Ja ik heb deze podcast ook geluisterd maar denk precies hetzelfde. Het was weinig inhoudelijk en ik vond die Lucas idd ook vervelend. Wel leuk dat ze nog een aflevering met de moeder hebben gemaakt, daar moest ik van huilen :’)

Ik spreek voor mezelf maar ik vind het vooral fascinerend wat er in je hoofd omgaat wil je zulke vreselijke dingen doen. En ik vind het zoeken naar verbanden en motieven heel interessant. Maar het is ook niet voor iedereen ; )

2 likes

Ik vind het hele onderzoek etc vaak heel interessant, maar ook het psychologische gedeelte waarom doet iemand zoiets. Vaak gaan ze ook in op de achtergrond van de dader en dan zie/hoor je alle verbanden.

1 like

Ja die vond ik ook mooi! Je krijgt toch wel een eenzijdig beeld van alleen Lucas, dus mooi haar kant ook te horen. Ik heb na het luisteren van de podcast trouwens direct zelf een zwangerschapstest gedaan, ik dacht, ik zal toch niet in dezelfde situatie zitten ineens?

1 like

Gelukkig maar haha :joy: Voelde me echt een beetje stom dat ik het niet doorhad.

Ik vind het gewoon interessant, kan er uren over lezen en luisteren, ken ook bijna alle grote zaken wel, ieder zn ding toch

1 like

Ik geef Peter R. de Vries de schuld van mijn fascinatie voor moordzaken.

2 likes

Ik moet vaak wel ff lachen om de disclaimer; some people will find this bla bla bla. Dan denk ik echt eeuh some people ik hoop dat heeeeeel veel mensen dit niet normaal vinden.

1 like