Podcasts (Deel 1)

Ze heeft zeker een punt, maar om daar een hele aflevering omheen te bouwen, neh dat vond ik echt te ver gaan, haha. Maar zoals ik eerder ook al zei: een volgende ga ik weer luisteren, maar wel telkens met een beetje gekromde tenen. :sweat_smile:

1 like

Ik vind haar echt supergoed omdat ze als een van de weinige Nederlandse true crime makers inziet wat de impact van haar stappen en podcast is. Ik stoor me enorm aan true crime makers die onvoldoende reflecteren op wat hun podcasts en speculatie teweeg brengen bij nabestaanden, slachtoffers, voor verdachten die verdacht gemaakt worden, voor het onderzoek zelf. Vind het echt heel boeiend hoe ze daarop blijft reflecteren.

6 likes

Ik vind dat juist een beetje vermoeiend, “mensen zeggen dat ik het misschien moet laten rusten”, “ik vraag me af of ik er niet te veel mee bezig ben” -> “ik besluit er tóch weer in te duiken”. Haha dan denk ik: aargghhh! :scream:

3 likes

De snijtafel post nu ook podcasts. Uitgebreide versies van de YouTube video’s maar ook andere gesprekken/interviews die hij heeft opgenomen.

3 likes

Kreeg via insta een sponsored post van de podcast Morbide Zusters.
Ben een groot true crime fan maarehmmm dit is het niet echt. Awkward gesprek, veel te lange intro met ditjes en datjes die er echt niet toe doen en een hoop gegiebel. En heb het idee dat ze fan zijn van Audiocollectief Schik want daar lijkt het op maar dan in een ongemakkelijke versie.

Van wie is die podcast? Ik vind in Pocketcast alleen een andere met maar 1 aflevering

Bedoel je niet de volksjury? Schik is geen true crime

Eeh ja, sorry, Volksjury idd.

Dit luisterde lekker weg hoor! Veel politiemensen aan het woord ook. Er werden voor mij nou geen nieuwe wereldschokkende zaken gezegd, maar toch vond ik het interessant. En er werd een 8e aflevering van De moord op Patrick aangekondigd, alleen weten ze nog niet wanneer.

Als het over de moord op Patrick gaat hoor ik alleen maar “Pa Patrick is dood Pa Patrick is dood” in dat Limburgse accent in m’n hoofd

13 likes

LIMBURGS! Veel Limburgser kun je het niet krijgen, haha.

3 likes

Excuus!!

1 like

Vrij pijnlijke Man man man-podcast wel.

Domien heeft Bas “ontslagen” als zijn collega bij Q-Music.

En god wat is die vrouwenstem op het einde toch nĂ­et-grappig zeg.

7 likes

Ja heftig wel, vooral dat het zijn besluit is en zonder overleg. Wel leuk dat ze er daarna nog zo om kunnen lachen!

Haha ja wel prettig dat Bas sowieso wel van de zwartgallige humor is. :sweat_smile: Hoop dat ie snel een leuke baan/opdracht heeft, lijkt me toch echt wel een leuke vent.

Hoe houd jij de stemmen uit elkaar? Ik ben pas halverwege seizoen één, maar weet nooit wie wat zegt. Denk als je dat eenmaal weet dat het toch leuker is haha

Podcast-gerelateerde vraag, kun je in de Apple podcasts app de volgorde waarop 'ie afspeelt veranderen? Want ik heb nu vaak dat ik bijv. episode 2 van iets luister, en hij daarna teruggaat naar 1 ipv naar 3 (want hij gaat altijd van nieuw naar oud). Kan je dat aanpassen? Want ik vind dit vet irritant haha

Ja m’n vriend zegt ook altijd dat ie hun podcast kut vindt, o.a. (haha) omdat hun stemmen op elkaar lijken, maar ik kan me wel herinneren dat ik dat helemaal in het begin ook vond, maar toch al snel niet meer; geen tips. :woman_shrugging:t3:

Haha doet me denken aan de Eeuw van de Amateur-podcast, aflevering met Pauline en Aaf er in, hun stemmen lijken ook op elkaar (vind ik wel meevallen), en hun idee was om dan telkens te benoemen wie ze zijn, haha zo droog: “ik, Pauline, vind dat
” “nou daar ben ik het niet mee eens - zegt Aaf”. :joy: Had je bij moeten zijn waarschijnlijk , erg grappig.

6 likes

Ja dat had ik ook in het begin, maar toen heb ik hun instagram allemaal eens doorgespit en nu kan ik me niet meer voorstellen dat ik ze door de war haalde. Helpt als je een beeld bij de stem hebt!

2 likes

Domien was voor mij wel bekend, de andere 2 kende daarvoor ik ook niet. Chris zit bij 538, bij oa Wietze. Toen ik dat wist kon ik ze goed uitelkaar houden! Misschien helpt het al je gezichten erbij hebt?

1 like