Podcasts (Deel 1)

Jaaa vind ik ook leuk alleen ik word helemaal gek als Jenna weer eens zegt “blabla on Twitter asked if this scene was improvised or scripted, and actually guys, this was ScRiPtEd”

2 likes

Ik vind deze ook leuk! Enige ‘jammere’ is dat ik het vooral ook leuk vind om vlak voor of na de podcast de besproken aflevering te kijken zodat je al die kleine weetjes en eigenaardigheden ook kunt zien. Alleen de tv-show duurt steeds maar 22 minuten en de podcast al snel 40 minuten ofzo dus daarom moet ik steeds inhouden met verder kijken. Heb ook niet altijd tijd om even tussendoor een podcast van 40 minuten te beluisteren.

First world problem, ik weet 't.

1 like

Ik was ook fan eerst! Alleen ben echt compleet afgeknapt door zijn interview met Madeleine van zeikschrift waarin hij maar bleef hameren op het feit dat mannen echt wel anders waren dan vrouwen en dat mannen zich veel meer konden storten op hobby’s (???) en dat dat misschien dan toch wel de verklaring was waarom er meer mannelijke experts waren (??? keer duizend). Dus blijkbaar is hij stiekem ook gewoon lekker seksistisch, maar dat kon niet want zijn moeder was een echte feminist!!! (Zijn woorden). En toen ging hij ook nog vet denigrerend vragen ohhh Madeleine hoe oud ben je eigenlijk?

Sorry voor de rant haha maar het zit me echt hoog omdat ik de podcast echt leuk vond. Dus als je niet wilt afknappen niet die aflevering luisteren :joy:

2 likes

Oh shit die heb ik niet geluisterd en ga ik ook niet doen haha, maar wat jammer zeg :frowning:

Huh ik vond hem helemaal niet vervelend in die podcast. Het is een tijdje geleden maar in mijn ogen stelde hij gewoon de vragen van iemand die zich niet zo met die onderwerpen bezighoudt als zij maar wel met een open blik. Mij lijkt het trouwens ook niet zo erg om te zeggen dat mannen en vrouwen anders zijn zo lang je maar wegblijft bij dat die verschillen per se door heel veel anders dan de maatschappij worden veroorzaakt, en volgens mij deed hij dat wel.

Vond haar trouwens ook leuk in die podcast.

2 likes

Haha grappig dat iedereen het dus zo anders kan ervaren! Ik vond hem namelijk niet open omdat hij helemaal niet luisterde naar haar antwoorden maar zijn punt maar bleef doorzetten dat mannen en vrouwen biologisch anders zijn en dat irriteerde me omdat hij volgens mij best wel veel weet van het onderwerp en zij ook gewoon goed vertelde waarom dat niet echt een aannemelijke aanname is. Maar goed maakt ook niet uit!

Ik heb die aflevering niet geluisterd maar ik vond hem in die met Viggo Waas heel erg met hem meepraten over seksistische dingen, dat was voor mij ook wel een afknapper.

Hebben jullie aanraders voor Nederlandse ‘gesprekken’? Ik kan daar heel goed bij in slaap vallen, haha!

Zoals bv Gwen van Poorten, Kaj Gorgels, Groenteman in de kast, Monica Geuze Fan Podcast.

Gewoon beetje geklets, niks spannends.

Eeuw van de Amateur

Een Podcast over Media (vaak beetje saai/te nerdy voor mij, maar kun je wel lekker bij slapen denk ik)

30 minuten rauw

Onze man in Deventer

Misschien ook Man met de microfoon, maar die heb ik zelf nog niet geluisterd. :sweat_smile:

2 likes

Ik had Rauw vorige week aan staan, maar schrok dus half wakker van die wekker :joy:

1 like

Haha oh ja die kookwekker! Ik zat ook echt bij alle andere podcasts: hm bij Damn Honey! krijg je soms ook vrij luide jingles, bij Man man man, lachen ze veel te hard… :thinking:

Ja en Man Man Man vind in gewoon leuk om echt te luisteren. Ik ga nog even het een en ander proberen, hoop gewoon dar ik binnenkort weer zonder podcast oid in slaap kan vallen.

Ik denk dat je de Eeuw heel relaxt vindt, dat kabbelt lekker en met twee vrij rustige stemmen.

2 likes

Ik luister heel veel Camera Loopt van Anna Drijver met mensen die in de filmwereld achter de schermen werken. Zooo boeiend en luistert lekker weg, vind dat Anna een fijne stem heeft ook

1 like

Weet iemand nog leuke podcasts a la man man man en zelfspodcast? :grin: Gewoon wat mensen die met elkaar over een bepaald onderwerp lullen

*mannen

Nee eh eeuw van de amateur vind ik heeel leuk

1 like

Dom doen

1 like

heeft er iemand wellicht nog tips ala Reply All of Welcome To Night Vale? (liever geen NL)

Ik luister de laatste tijd veel naar You’re Wrong About. Behind The Bastards is ook altijd goed, net als The Worst Year Ever.

1 like

The penumbra podcast, tanis (als je ook van een beetje horror houdt), within the wires, the infinite now, alice isnt dead, star tripper!!

Even een greep wat ik geluisterd heb wat ik (naast welcome to night vale) ook leuk en een beetje bizar vond

1 like