Podcasts (Deel 1)

Mijn favoriete nieuwspodcast is NRC Vandaag, maar die Thomas (presentator) is zo vervelend. Hoe hij de hele tijd (suggestieve) vragen stelt, met heel rare klemtoon en hij probeert het spontaan te doen (maar klinkt meer als een GTST-acteur).

Ja begrijp wat je bedoelt! Heb het ook een tijdje geluisterd maar op een gegeven moment werd ik er helemaal gek van. Nu kan ik het ook echt niet meer luisteren omdat ik al geĆÆrriteerd ben na de intro door z’n stem :joy:

Jaaa! Ik ben een tijd afgehaakt en nu ik weer gestart, maar het lijkt alleen maar erger. Heb je zijn boek gelezen? Ik heb het gelezen en geluisterd (Laura H.), daar was hij soms echt wel minder erg.

ik luister sinds een tijdje naar de podcast van de try wifes (you can sit with us) en is echt een heerlijke podcast als je van Amerikaans gekeuvel houdt

Ik vind die reclames van de podcasts van Dag en Nacht media zoooo tenenkrommend, vooral die van Datevermaak over Alpro Mild & Creamy. :sob::sob::sob:

Ik heb echt dan nog liever Autokopen.nl haha.

11 likes

De reclames van datevermaak zijn altijd cringy omdat ze het zo semi spontaan proberen te doen haha

1 like

oh god jaaa echt verschrikkelijk vind ik die, ik heb gisteren AH huismerk sojayoghurt gekocht omdat ik echt de rillingen kreeg van ~mild & creamy~

Ik krijg bij Britse podcasts de hele tijd allemaal reclames van de Britse overheid dat ik me moet voorbereiden op de Brexit als British citizen in de EU haha, volgens mij kan de Britse overheid die tijd/energie beter investeren in het voorbereiden van hun eigen land dan in deze EU burger

5 likes

Nou niks erger dan die irritante " I’m bananas" reclame bij my favourite murder :sob::sob: ik kan die echt niet aanhoren.

Oh mijn vriend en ik luisteren wel eens NRC Vandaag in de auto en hij kan zich hier ook zo ergeren! Daarom max 2 achter elkaar.

1 like

Neutrale kijkers is echt mijn favo podcast. Gaat een beetje over voetbal maar vooral ook niet en ik vind ze heel grappig samen. Beetje slap gelul ook.

2 likes

Wat is nu jullie all time fave true crime podcast? De meeste Nederlandstalige heb ik denk ik wel gehoord. Verder enkel Crime Junkie en het eerste seizoen van Serial.

Ik weet dat er in dit topic een lijst staat, maar er is zo veel aanbod dat ik op zoek ben naar aanbevelingen.

1 like

Casefile vind ik echt heel goed! Dat team doet heel uitgebreid onderzoek en het zit heel feitelijk in elkaar. Niet zoals dat geschreeuw bij Crime Junkie met hun ā€˜OMG!!! THIS JUST DOESN’T ADD UP’.

Hij praat alleen wel monotoon.

1 like

Haha ja Crime Junkie is wel heel Amerikaans

1 like

ā€œvAnAf de redActIe van NRCeeeeeeā€¦ā€ Haha, ik kan het daardoor ook niet meer normaal horen.

1 like

Hmm, ik ben fan van de volksjury, maar als ik kijk naar kwaliteit vond ik kwaad bloed heel goed, maar die ken je vast al wel? En de gijzeling van gladbeck vond ik ook top

2 likes

Ik heb een vraag ingestuurd naar datevermaak, maar ik moest het wel 8 keer opnieuw inspreken :grimacing: ben benieuwd of ze het gaan behandelen!

3 likes

Ik vind trace evidence ook goed!

1 like

Wow! Ik kan me heel goed voorstellen dat wanneer je zo diep in een onderwerp zit dat in de spotlight staat zoals ISIS destijds, de verleiding groot is om een mooi verhaal boven journalistieke integriteit te plaatsen.

Wat ik alleen niet begrijp: het is al even geleden dat ik Caliphate heb geluisterd, dus misschien zit ik ernaast. Maar ik meen me te herinneren dat zij het verhaal van die man toen al presenteerde als iets dat totaal niet leek te kloppen? Of in het beste geval ā€˜we kunnen niet bewijzen dat het niet waar is, maar ook niet dat het wel waar is’. Maar in deze kritiek lijkt het eerder alsof zij dat verhaal ondanks twijfels toch rechtgepraat heeft.

2 likes

Was er toen niet ook een andere podcast, met een mannelijke journalist, over een Canadese strijder die zich bij Al shabaab had aangesloten wat achteraf ook niet helemaal leek te kloppen. Of helemaal niet eigenlijk.

Ahhhw maar daar kan ze niks aan doen! Is net als slissen :slight_smile: is mij ook opgevallen haha, vond het wel schattig ofzo