Podcasts (Deel 1)

Ik ben Ype van De Eeuw naar Unflopped gaan luisteren en vind het echt heel vermakelijk! Drie britse gay mannen bespreken elke aflevering twee geflopte muzieksingles en kiezen er eentje die “Unflopped” wordt. Klinkt misschien saai, maar luistert echt heerlijk weg!

1 like

Ja precies, het gaat echt over vanalles en niets en er zitten zo veel leuke kleine inside jokes in die je na een tijdje luisteren zo gaat waarderen. Echt gezellig tijdens het koken vind ik bijvoorbeeld! Ze nodigen ook leuke slimme mensen uit. Het is natuurlijk wel gewoon geklets met elkaar maar totaaal anders dan een manmanman populair gelul.

1 like

Ik ben nu begonnen met de podcast van Luister De Limburger: het verhaal van Nicky Verstappen. Ik vind hem niet zo, als je de zaak al een tijd volgt dan is het sowieso een beetje herhaling. En de verteller is ook niet zo mijn ding.

Op een dag heb ik 22 afleveringen van echt gebeurd geluisterd. Bizar dat dit echt gebeurd is, maar misschien tellen ze ook een paar seconden mee? Ik moet namelijk vaak door naar de volgende omdat ik het verhaal al ken.

En blijf het jammer vinden dat ik dying for sex uit heb. Dat was echt mijn favoriet.

2 likes

Monica Geuze fanpodcast is weer begonnen! Heerlijk om mijn favo hete aardappeltjes weer te horen. Ze hebben het wel over interessante dingen maar dat bekakte accent en die woordjes af toe…:sweat_smile:

edit: wow spuit elf hiero

5 likes

Ja ik wist eigenlijk niet eens dat het woord meta bestond in die context voordat ik deze podcast ontdekte. Maar ik luister nog wel steeds haha.
Ik denk wel dat zij door de middelbare school waar ze hebben gezeten en de kringen waarin ze daarna verkeerden qua vrienden ook het netwerk hebben waardoor ze veel gasten kunnen uitnodigen voordat de podcast echt groot was (zoals Geza Weisz die ze kenden van de middelbare school en dan weer via via…).

1 like

Oh leuk dat ga ik zo even lekker hate luisteren

1 like

Ik heb zojuist de podcast/radiodocu ‘Wie was mama?’ geluisterd van de Vlaamse Radio 1. Echt een heel indringend verhaal. Gaat over een vrouw wiens vader op haar negende haar moeder heeft vermoord. In de podcast wordt de luisteraar ook meegenomen naar het gesprek dat de vrouw voor het eerst sinds 25 (?) jaar haar vader opzoekt en alle vragen stelt die ze aan hem altijd heeft willen stellen.

4 likes

Dit is zo waar haha, maar ik vind Lena heel leuk en slim dus ik heb een beetje een haat-liefde verhouding.

2 likes

Ik vind die vrouw van de aftiteling van man man man altijd al irritant, maar ze is bij de nieuwste aflevering nu wel echt extra irritant zeg

9 likes

Ik vind dat ook echt zoooo kut, echt ik denk dat er in heel Nederland zo’n -NUL- mensen zijn die haar grappig vinden. Waarom kappen ze daar niet mee.

4 likes

Zoooooo vreselijk. Ik vond haar bij de vorige afl ook al echt het nieuwe toppunt van irritant behalen maar deze komt ook in de buurt. Snap niet hoe die drie mannen dat nog steeds een goed idee kunnen vinden?

1 like

En vraag me ook af of niemand tegen hun zegt dat het mega kut is? Hun eigen vriendinnen bijvoorbeeld :joy:

1 like

Hey leuk! Ik luister ook naar how I build this! Zo inspirerend het helpt dat de host een superfijne stem heeft. Soms interviewd hij iemnand die dat niet heeft of supersnel praat en dan luister ik er niet naar ik luister meestal voor ontspanning dus wil dan een beetje relaxt achtergrondgeluid. Stemgeluid is echt belangrijk voor me? Hebben andere mensen die ook?

Iemand andere tips met podcast over ondernemers of mindset?

Wow heb het net geluisterd en het einde was zo heftig!

Zo vreemd hoe onverschillig die man was. Het kon hem precies niets schelen dat zijn dochter daar was. En die laatste woorden: “dan is dat zo mens.” :scream: ik geloof echt niet dat mensen zo gewoon zijn zonder enige reden. Moet vast iets in zijn jeugd/leven dit veroorzaakt hebben. Jammer dat ze er later ook pas achter kwamen dat er bemiddelaars waren voor begeleiding.

2 likes

Ja ik vond dat ook heel naar om te horen, kreeg er rillingen van! Vond het wel heel knap hoe San het gesprek had gevoerd, want dat moet ontzettend moeilijk zijn geweest. Vooral zonder begeleiding. Volgensmij zit er nog veel onverwerkt verdriet, maar gelukkig heeft ze hulp. Ik vond het opvallend te horen dat de familie van de vader toch veel wrok jegens moeder koesterde ivm de echtscheidingsstrijd. Het zal die vader vast veel pijn hebben gedaan dat hij zijn kinderen niet zag, maar dat mag niet opwegen tegen de ernst van de moord. Ook vond ik het heftig om het verhaal van de collega, de kroongetuige, te horen. Dat de moeder eigenlijk al in de auto zat, er uit stapte en wist dat ze vermoord ging worden. Brr. Tegelijkertijd is het heel bijzonder hoe dit verhaal is verteld, heel intrigerend. Dat kunnen die Vlamingen goed!

Edit: oeps, beetje te lang verhaal geworden!

2 likes

Ik vond het ook een super goede podcast! Ook de confrontatie met de tantes vond ik interessant (raar woord in deze context). Wel jammer dat het maar 1 aflevering was.

Nu ga ik me aan Leopold 2 wagen, van de Klara podcasts.

Appreciation post voor de laatste Eeuw van de Amateur met Marc Marie en Aaf :raised_hands:t3:

4 likes

Zo gezellig, en heerlijk, 120 minuten! Heb er pas 60 minuten van gehad! :ok_woman:t3:

3 likes

Waar vind ik dit? Ik zie alleen een wrapped voor muziek?