Podcasts (Deel 1)

Ja goed he! Ik was begonnen met luisteren toen de “uitkomst” nog niet bekend was en het hield me toen ook zo bezig!

1 like

2 maanden zelfs, ze hadden voor 1 december hun laatste aflevering :(.
Ik mis het ook, maar goed as donderdag!

En ze zitten die bende van nijvel afleveringen in de facebookgroep helemaal op te hemelen. Zo saai

De nieuwste aflevering van Onland staat online :star_struck:
Eindelijk, zat er echt op te wachten!

4 likes

Haha lekker samen met Sander in de ChinChin

1 like

Haha jaaaa

Thanks voor de tip!

Wauw wat is dit gaaf zeg! Hij vertelt echt super goed. Ben nu bij aflevering 2

Was zaterdag bij mijn ouders en toen we langs de Slangenburg en het kerkhof waar het meisje begraven is. Bleek dat mijn moeder ook nog wel wat te vertellen had over het hele verhaal. Een man die toentertijd bij haar op de galerij van de flat woonde beweerde de moord gepleegd te hebben. Mijn moeder is nog naar de politie gegaan maar die hebben er niks mee gedaan. Ze heeft zich altijd afgevraagd of hij het verzonnen had of er echt iets mee te maken had.

Wat heftig! Wij zijn ook helemaal in de ban van deze zaak. De getuige die te horen is in de laatste aflevering is een bekende van ons, hij woonde daar ook in de buurt en hij kan er ook heel veel over vertellen. En het is heel bizar, maar wij horen nu allerlei nare verhalen die in die omgeving gebeurd zijn. Dat Joost in de podcast ook omschrijft dat het omliggende gebied de namen als ‘De Wrange’ en ‘Onland’ heeft geeft mij dan ook weer kippenvel… Ik ken die namen al van kleins af aan en heb er nooit bij stilgestaan, maar ze zijn wel spot on zeg maar. Het is geen fijne plek geweest om te wonen :flushed: En dat er ook zo veel zaken in verband staan met de zaak van Rinie… Pfff zo bizar en heftig.

Leeft die man waar jouw moeder het over heeft nog?

Ja, ik hoorde nu ook dingen over klooster en wat daar gebeurt is. Had ook nooit zo nagedacht over die vreemde namen maar het voelt nu opeens heel anders. Heb de laatste aflevering nog niet geluisterd
Geen idee of die man nog leeft. Mijn moeder is niet lang daarna verhuisd want getrouwd met mijn vader . (Dit was in de jaren zeventig). Maar ze schrok best toen ik mijn ouders die podcast aanraadde.

En hebben je ouders het al geluisterd? Ik ben nu wel benieuwd of die man dezelfde persoon is als degene waarvan die getuige denkt te weten dat het de dader is. Die man is inmiddels overleden (maar voordat ik te veel vertel moet je de afl eerst maar luisteren haha). Zo triest eigenlijk dat de zaak nooit is opgelost en dat er nooit een dader is aangewezen. Dan is je dochter vermoord en kom je er nooit achter hoe of door wie…

Als ik het geluisterd heb zal ik het je laten weten. Zal dan ook nog eens bij mijn ouders informeren. Het is inderdaad een in en in trieste zaak. Helemaal omdat er toch ook zoveel fouten zijn gemaakt tijdens die hele opsporing. (Ik vond de verhalen over de verhoortechniek weer lijken op die ook in Arnhem zijn toegepast bij zo’n villa-moord. Ook mensen net zo lang verhoren/bedreigen tot ze bekennen.) Het idee dat als ze dingen anders hadden aangepakt ze de moordenaar misschien wel gevonden hadden lijkt me ook heel moeilijk.

Vandaag is podcast De Dienst over de AIVD uitgekomen, lijkt me wel interessant! Het format klinkt nog mwa

4 likes

Dit klinkt echt heel erg onafhankelijk en kritisch :roll_eyes:

3 likes

Haha, het klonk interessant tot ik “van en over” zag.

3 likes

O vertel, niet gezien!

O god haha

1 like

De mormonen-afleveringen van the last podcast on the left leek me leuk, maar het is zó Amerikaans ik kom er niet doorheen :frowning:

1 like

Door de posts hier ook begonnen aan Onland. Kreeg een beetje Brand in het Landhuis vibes van de semi-poëtische vertelstijl en de ‘verslaggever keert vanuit Amsterdam terug naar geboorteplaats en legt luisteraars uit hoe De Provincie in elkaar zit’- momentjes haha, maar in de credits wordt die Simon ook genoemd. Dus dat verklaart een hoop :grinning_face_with_smiling_eyes: Voor de rest wel echt interessant trouwens, ik zit er al helemaal in na 2 afleveringen!

1 like