Podcasts (Deel 1)

Ik kan dus uit de beschrijving totaal niet opmaken of dit fictie of non-fictie is. Weet jij dit?

fictie

Hoe heet die lijst?

Ja dat vind ik ook jammer. Ze houdt soms ook zo vast aan de vragen die ze wil stellen ipv écht te luisteren en daar op door te gaan. Wel hele bizarre verhalen zitten erbij.

1 like

“Jouw afleveringen”, als je een podcast opent staan er nu plusjes bij. Als je daar op klikt komt die afleveringen in die lijst.

Wat een fijn topic!! :raised_hands:t2: Veel leuker dan al die recensenten lijstjes.

Ik zag het zo snel niet terugkomen, maar luistert er ook iemand naar ‘365 voicemails voor Sjors’? Ik vind het wel een leuk concept, elke dag 1 minuut ‘podcast’.

1 like

Kan als ‘medewerker in overheidsdienst’ niet laten hier even op te reageren

Maar, door vele en recente ervaringen, spuug ik echt op wat doorgaans doorgaat voor ‘kritische en onafhankelijke’ journalistiek. Kritische journalistiek staan 9 van de 10 keer gelijk aan koste wat het kost toch vooral heel erg kritisch willen zijn, daarvoor de nuances en logische verklaringen opofferen en de complexe werkelijkheid van uitvoeringsinstanties ten behoeve van scoops en het ‘verhaal’ platslaan. Onafhankelijk is het ook niet want journalisten zijn vaak niet in loondienst en als ze geen goed ‘verhaal’ hebben wordt hun stuk niet geplaatst.

Ik ken deze podcast niet, maar zou het zeker niet direct afserveren omdat het door insiders is gemaakt. Sterker nog, ik zou ervan uitgaan dat je daarmee een genuanceerder verhaal te horen krijgt dat de werkelijkheid dichter benaderd dan de ‘kritische journalistiek’ doet. Hoeft niet hoor, misschien is deze podcast wel heel erg ruk en gemaakt door alles vergoelijkende medewerkers, kan natuurlijk ook.

6 likes

Ja dat is inderdaad zo! Nu je het zegt! En daardoor loopt het niet echt lekker zoals ik het fijn vindt om te luisteren. Wel echt knap en tof dat ze zulke bijzondere gasten kan fixen

Ik ben dus gaan begonnen aan de eeuw van de amateur maar ik voel het niet zo. Het gaat heel erg
 nergens over? Of is dat ook de bedoeling?

Het is een lekkere podcast voor tijdens het schoonmaken of koken. Niet om geconcentreerd naar te luisteren.

1 like

Ah tnx! Handig ja

1 like

Argghhh

Ze heeft ook eens een artikel geschreven over met de strekking ‘waarom zou je hurend geld weggooien en niet gewoon een huis kopen?! Nee, ik heb geen 2,5 ton op mijn spaarrekening, maar wel een hypotheek. Dat is een lĂ©ning en daar los ik maandelijks op af.’

En ook een keer een verhaal over waarom we in godsnaam de stelling van pytharoras leren en met techniek leren timmeren. ‘Een timmerman kan ik inhuren. Ik had willen leren hoe ik met mijn VVE moest dealen.’

1 like

Eerlijk, had mij ook maar les gegeven in hypotheken/belastingen/volwassen dingen etc ipv Pythagoras :weary:

3 likes

Vandaag heb ik Onland afgeluisterd en daarna kwam ik dit artikel tegen op de Gelderlander. Staan geen nieuwe dingen in, maar wel de foto waar in de laatste aflevering over wordt gesproken.
https://www.gelderlander.nl/dossier-de-beste-verhalen-van-dit-weekend/wordt-de-brute-moord-op-de-12-jarige-rinie-ooit-nog-opgelost-vermoord-dat-kan-niet-schreeuwde-ik~a6c5390f/

3 likes

Wel indrukwekkend, vooral met die luchtfoto erbij. Thanks voor het delen :heart:

1 like

Ik ben die podcast sinds kort ook aan het luisteren (vanaf het begin) en vind de hele dynamiek tussen hen sowieso een beetje vervelend. Ik snap dat het idee is dat hij de kennis heeft en zij hem interviewt maar sommige vragen vind ik echt iets te naïef/simpel (“vrouwen kunnen beter beleggen”, “heh maar waarom koop ik dan zoveel schoenen?”). En inderdaad ook dat zij af en toe nog met vragen komt over duurzaamheid en maatschappelijke problemen en dat hij daar geen aandacht aan wil besteden. Had gehoopt dat dat later misschien wat minder zou worden maar daar lijkt het dus niet op haha.

1 like

Toen die ging verantwoorden dat shell zoveel goede dingen doet en die er daarom aandelen in had dacht ik echt ja hoor doehoei.

3 likes

Ik ben gisteren begonnen met Mathildes mysterie, dat is van dezelfde makers als de Showbizzmoord. Ik heb pas 1 aflevering geluisterd en vond die goed opgebouwd. Het gaat over de dood van Mathilde Willink, ex-vrouw van schilder Karel Willink.

4 likes

Ik ben met aflevering 142 van morbid bezig en ik zit de hele tijd hardop neeeee te roepen haha deze aflevering is echt intens

Deze podcast zou ik niet per se aanraden, ook al heb ik hem wel afgeluisterd