Podcasts (Deel 1)

Oh wat goed! Zij komt uit Zeeland, haha. Mn moeder vond dat ook zo’n spannende case, net te laat helaas

Ja, mooi ook om te horen dat zij echt nog zo’n duidelijk Zeeuws accent had. Toen ik de showbizzmoord luisterde vroeg ik me al af of er ook een over haar was doordat de setting me eraan deed denken. Ik vind deze tot nu toe ook leuker doordat ik de case al wat beter kende.

:heart: Voor je laatste zin. Kut he, zo’n besef wat dan ineens uit kleine dingen naar voren komt.

2 likes

Oke ik ben super excited, dus ik moet het delen want ik weet dat er hier veel mensen zijn die het Bon Appetit drama hebben gevolgd. En nu heeft ReplyAll een special van een paar weken waarin ze met bijna alle betrokkenen spreken en het helemaal uitzoeken! Het is ook heel mooi en goed gedaan, door eerst alle poc aan het woord te laten en bewust de witte condé nast mensen eruit te laten. Echt super gaaf.

13 likes

haha ik ben nu dus een paar afleveringen verder en ik vind het echt vet leuk. Botte en Ype zijn zo sympathiek, echt om vrolijk van te worden. Ik vind de afleveringen met Paulien wel echt het leukst!

4 likes

Ja Paulien geeft het wel net wat meer he. Ik vind alleen die Friese vrouw die altijd belt wel echt een beetje suf, sorry Geeske.

3 likes

Ja, inderdaad. Vraag me af waarom ze haar steeds in de podcast stoppen.

1 like

Ja eens! En ik heb een beetje hetzelfde gevoel met die podcast van Gwen van Poorten (kwam ik tegen op YouTube). Ik ben begonnen aan de aflevering met Vera Camilla, maar heb ‘m na 17 minuten afgezet toen Gwen zichzelf continu aan het woord had gelaten.

Interviewen moet je wel kunnen :woozy_face:

1 like

Ja precies; interviewen is echt een tak van sport en met alle podcasts denkt iedereen dat wel te kunnen

Toevallig ook die van 4 februari geluisterd? ik denk dat dat mijn laatste beluisterde aflevering wordt. Hier kwam de ethiek ook weer om de hoek kijken, bij de bespreking van Facebook. Pim kijkt puur naar of het rendabel is, “bij ieder bedrijf kun je wel iets slechts vinden” “Ik ben niet in de positie om te oordelen” 'want we hebben wet- en regelgeving, een democratie, (…) als dingen echt niet goed zijn, dan hebben we daar een rechtstaat voor om dat te veroordelen"
Met deze redenering loop je toch altijd achter de feiten aan, met sectoren en technologie die zo nieuw zijn. De schade is dan al veroorzaakt. KuchCambridgeAnalyticakuch

3 likes

De laatste aflevering van Parel Radio kan ik echt aanraden. Zit een documentaire in over de geschiedenis van zelfhulp (boeken) en hoe dat zich heeft ontwikkeld door de tijd heen. Onder andere de opkomst van de “positive thinking” beweging komt aan bod, net als de law of attraction. Het gaat niet enorm de diepte in maar het is wel interessant en leuk om te luisteren!

4 likes

Wat vinden jullie van Porterenee? Ik ben net begonnen met luisteren maar ik vind het echt een beetje een rare podcast. Ze bespreken niet echt een thema maar kletsen: eerst over reacties die ze kregen, dan 2 korte vragen van luisteraars en dan weet ik het niet meer. Maar het lijkt wel op al het geklets wat bij andere podcasts óm het echte onderwerp heen gebeurt, hier is dat het enige? Echt een beetje saai

Ik moest er erg aan wennen, vond in het begin dat ze zo aan het vitten waren op elkaar. Maar ik raakte toch verslingerd, ook omdat ik het fijn vind om kletspodcasts af te wisselen met intrigerende verhalen en podcasts gericht op kennis. Af en toe een geldkwestie, maar niet heel leerzaam nee. Toen ik ze beter leerde kennen vond ik het steeds leuker worden en nu is het mijn stofzuig-op-zaterdag-podcast.

1 like

Ik vind het ook erg rommelig

Leuke spannende podcast:

1 like

Je weet hoe zit met dit verhaal?

Haha brede vraag. Je bedoelt

Spoiler

Dat het fictie is

?

Ja, ik wilde het niet zomaar verpesten voor je, dus vandaar de voorzichtige vraag stelling!

2 likes

Hahaha ja snap ik! Ik had vooraf niks gelezen dus wist het pas achteraf, echt een aanrader om het in die volgorde te doen sowieso

Ik begon gedurende de podcast te twijfelen omdat ik er nooit iets over in het nieuws had gelezen. In eerste instantie was ik ook een beetje teleurgesteld maar later ook niet meer. Ken je phasmophobia? Is volgens mij van dezelfde makers.

Ik ging ook googelen en er kwam maar niks hahahH

1 like