Podcasts (Deel 1)

Tbs, de volksjury, kwaad bloed heb ik los gesproken en dan twee eindredacteuren van heel veel podcasts (die namen hoor je wel eens aan het einde van de podcast!)

7 likes

Ah wat tof zeg!

Een long shot maar weet iemand een Nederlandstalige podcast aflevering over ebola?
Dus een soort Wikipedia info met wat is het, waar is het, wat is de cure etc.
Ik had op Spotify gezocht maar daar kwam niks uit.

Wat tof! Wordt het onderzoek ergens gepubliceerd? Ben wel benieuwd!

Dit is spannend!!!

@Foefjeisthuis het is voor een schoolopdracht, ik denk het niet!

Edit: heb de podcast nu af en het einde is echt echt echt een tegenvaller en een anti climax jezus

4 likes

Oh wat jammer. Klonk heel tof / spannend!

De zelfspodcast is (ja ja, óndanks dat het nu zo commercieel is 🥲) toch nog mijn favo. Echter huilde ik een beetje toen het ongevraagd advies (van Elize van het Tietenlied) eeen pleidooi voor the LOA bleek te zijn :sob:

2 likes

Haha echt he, ik zat echt te hopen dat Sander er ff gehakt van ging maken, maar nee, Sander z’n pik vond het oké dus dan is ie ook niet kritisch meer he.

2 likes

Neeee, wat kut dit. Ugh waarom is het op veel plekken zo’n troep?!

2 likes

Ik post hier net over in het racisme topic, had dit nog niet gezien. Ik heb die thread net ook gelezen, schrik hier wel van. Vooral door die BA-podcast had ik dit echt niet verwacht. Een begrijpelijke keuze dat hij stopt, maar ook echt heel jammer.

2 likes

Ik vind de eeuw van de amateur echt heel leuk, zowel met als zonder Paulien. Maar de afleveringen met Linda Duits sla ik altijd over. Ik vind haar stem niet zo prettig om te luisteren. Wel jammer want ik vind echt heerlijk om 1,5 uur naar gekeuvel van Botte en Ype te luisteren

3 likes

Ik zag hem al een paar keer in dit topic staan, maar ik heb helemaal Onbehaarde Apen ontdekt. Wetenschapspodcast van 't NRC waarbij ik steeds gewoon de onderwerpen eruit kies die ik leuk vind.

Heb met podcasts wel heel erg dat ik eentje heel veel luister, dan daarmee klaar ben (of geen zin meer, of echt af op dat moment) en daarna ga ik door naar iets anders. Ik kan er niet een paar door elkaar luisteren, terwijl ik daar met boeken geen last van heb. Ik was dus helemaal bij met de Zelfspodcast ergens in december, maar heb het sindsdien dus niet meer kunnen luisteren (want Onbehaarde Apen). Is dit voor meer mensen herkenbaar?

1 like

Wat kut en teleurstellend dit :frowning: in de nieuwste BA aflevering zei Sruthi ook kort iets over haar rol hierin, maar als ik dit zo lees lijkt het erop dat ze het best wel downplayde. Ik snap gewoon echt niet hoe je er tegen kan zijn dat je collega’s opkomen voor hun rechten :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Haha same, los van haar stemgeluid kan ik Linda sowieso slecht hendelen. Dus die sla ik ook altijd over, zo jammer idd!

2 likes

Oh ik luister dus ook vrij graag - ben over het ongestructureerde, chaotische voor mijn gevoel heen - naar eeuw v.d. amateur maar vond het vandaag echt een deceptie toen ik aan het wandelen was. Had nog nooit eerder een aflevering met Linda gehoord maar ik vind haar stem ook niet prettig, maar ook de opmerkingen die ze maakt soms wat vreemd en soms heb ik het idee dat Botte / Ype zich ook aan haar irriteren? Ik weet niet, niet zo’n fijne dynamiek als met Paulien.

3 likes

Vond deze keer ook die hele wie heeft het zwaarder/wie moet er eerder gevaccineerd worden zo vermoeiend. Gaat het toch al 24/7 over op alle andere media. Heb ik geen podcast voor nodig.

1 like

Haha ik heb de aflevering van de Eeuw met Linda Duijts ook direct als geluisterd gemarkeerd. Trek haar stem heel slecht maar vind haar idd ook gewoon niet zo’n leuk persoon.

4 likes

Dat heb ik ook! Wat onsympathiek is zij.

2 likes

Ik moet juist vaak lachen om hun dynamiek en soms steken onder water haha.

Hmm klinkt ook wel logisch, ze hebben nu allemaal relaties toch?