Podcasts (Deel 1)

ja hahaha dat vond ik ook raar

1 like

Ik merk toch dat ik veel behoefte heb om over Reply All te praten :sob: Vind het zo jammer dat de boel daar niet zo idylisch blijkt te zijn als ik hoopte. Maar één ding dat ik niet begrijp, wat betekent dat unionizen bij die bedrijven precies? Weet jij dat misschien @Eddie? Ik heb bijv. ook geen CAO, maar heb zomaar het idee dat de situatie hier echt niet vergeleken kan worden met de Verenigde Staten. Weet iemand dat?

2 likes

De Monica Geuze fanpodcast? Lekker kletsen met een hete aardappel in je keel.

2 likes

Ik ben in de war, volgens mij tagde ik Pennylane maar bedoelde ik jou :grinning_face_with_smiling_eyes: ga nu je reactie lezen haha.

2 likes

Als je geen probleem met Engels luisteren hebt is No Such Thing as a Fish dan misschien ook wel leuk

@anon18050057 @Shaaar een union is toch gewoon een vakbond? Dus een organisatie die opkomt voor de belangen van de werknemers

Ik denk blijkbaar gewoon altijd bij alles: Dit zal Penny wel weten!!1 :smiley: hahaha. Moet je nagaan wat jou allemaal voor kennis wordt toegedicht, Tempa, podcasts, alles.

Ja wat @Shaaar zegt, het is dus een union binnen een bedrijf. Ik ben zo benieuwd wat de ‘context’ van deze unions precies is. Omdat er mensen zo duidelijk tegen zijn, in dit geval veel poc blijkbaar vóór zijn, ik merk gewoon dat ik hun landschap niet helemaal begrijp.

@Eddie Mijn forum-penny bestaat uit heel veel mensen (waaronder Shaaar dus), dus de illusie blijft in stand haha. Dit gaat vaker gebeuren!

2 likes

Ik heb nog niet de hele aflevering geluisterd maar wat die vervormde stemmen betreft; ik kan die 2e echt vet moeilijk verstaan? Kan me uit veiligheidsoverwegingen heel goed voorstellen dat ze de stemmen vervormen, vond dat zelf ook bijzonder aan alle eerdere afleveringen. Zou m’n vrienden echt uit duizenden kunnen herkennen denk ik? Maar in ieder geval, ik was net een rondje lopen en verstond echt geen fluit van die tweede kerel, vervormen a la maar dat kan toch ook gewoon verstaanbaar lijkt me.

1 like

Sruthi is ook opgestapt blijkbaar:

1 like

Net Damn Honey met Sigrid Kaag geluisterd, maar ik vond de sfeer heel gespannen/ongemakkelijk. Sigrid leek er weinig zin in te hebben, Marie-Lotte en Nydia leken een beetje onder de indruk en vroegen daardoor niet verder

2 likes

Ja, dat vond ik ook al! Ook op de vraag wanneer D66 de “femimist” in was gegaan “nou weet ik niet, heb je een voorbeeld zodat ik daarop kan reageren”? en dat stukje over Moria ook

(vind sowieso dat het nogal makkelijk is om als politici te zeggen dat de partij ĂŒberhaupt niet/nooit onfeministisch is bezig geweest (Ploumen ook al) dat is nogal onmogelijk. Had wat dat betreft meer sympathie voor Ouwehand die aangeeft dat het ontbreekt aan diversiteit en dat ze daaraan (gaan) werken)

4 likes

Lieke! Ze had een burn out en blijkbaar heeft dat ook haar relatie beĂŻnvloed maar hij had ook een vervelende persoonlijke situatie. Ze zeiden verder niet hoe lang of wat er precies was. Wel sneu!

Ja eens, afgelopen seizoen was een beetje tam

1 like

Ja echt ik vond haar ook totaal niet sympathiek over komen. Maar goed, dat is volgens mij precies wat ze wilde haha.

Zij was toch sowieso al opgestapt? Hij is voor zover ik buiten dit artikel gelezen heb (nog) niet definitief weg, hij neemt een ‘leave of absence’

@soleado ja vond ik ook, ik vond ook dat ze afvallig deed over andere partijen want er was geen enkele partij die dit of dat of zus of zo deed. En ook met dat ze zijn gaan regeren, dan denk ik ja dus dat heeft PvdA ook gedaan hoor?
Ik vond Sigrid echt fel spreken en van weinig sympathie blijken. Als wat ze zei klopt (wat ik betwijfel want 't zijn meer promotiepraatjespodcasts) doet D66 wel betere dingen dan ik dacht (al weet ik niet meer wat precies)

2 likes

Ik ben zelf iemand die naar D66 neigt en hierdoor ging ik juist twijfelen. Wat ik ook weer stom vind van mezelf, het gaat om immers om D66 hun standpunten en niet om Sigrid Kaag die miss net een slechte dag had.

Ik denk dat het format gewoon niet zo goed werkt. Een kwartier is superkort en het voelt alsof het script afgewerkt moet worden waardoor er soms niet doorgevraagd wordt. ‘OkĂ© vraag beantwoord, next’. De eventuele kritiek/het doorvragen komt steeds helemaal in het begin (want dat hebben ze voorbereid) en daarna laten ze dat een beetje los of zo.

1 like

Is dat ook niet een beetje inherent aan de podcast van Damn Honey? Ik vond ze eerst heel leuk maar het laatste half jaar valt me steeds meer op dat ze hun gasten altijd geweldig vinden en nooit echt kritisch zijn. Heb de politieke podcast niet geluisterd maar vond het bij de laatste aflevering over polyamory erg opvallend. Alsof dat het hoogste doel is en monogame mensen nog niet zover zijn. Ik ben echt helemaal voor dat je moet dan waar je je goed bij voelt en dat die opties ook normaal gemaakt moeten worden. Maar niet dat polyamorie een stapje beter is. Sommige dingen passen bij je, andere niet. Maakt het niet beter of minder. En zo voelt het ook bij meerdere onderwerpen bij hen. Ook beetje ‘Amsterdamse bubbel’ idee waarin iedereen al helemaal mee is. Terwijl jl ik het idee zo leuk en hard nodig vind.

10 likes

Oh dat wist ik niet! Ik heb het niet heel erg bijgehouden eerlijk gezegd, in sommige media lijkt het alsof ze helemaal gestopt zijn, in andere idd alleen een pauze of dat ze in ieder geval stoppen met de BA serie.

Hm ik denk niet dat het echt aan het format ligt. Ik vind het juist wel verfrissend dat je in korte tijd een aantal super concrete vragen beantwoord krijgt als luisteraar. Vind het juist niet passen als ze opeens super kritisch zouden zijn, het is juist ook bedoeld om die politici een podium te geven en te weten waar ze voor staan op deze thema’s. Niet om te discussiĂ«ren over of zij het daar zelf mee eens zijn (dan hadden ze ze allemaal tegelijk moeten uitnodigen en ze in debat moeten laten gaan oid). Vind het hier juist vooral dat die politici zelf een stap moeten zetten en moeten bedenken bij welk programma ze aansluiten en tegemoet komen aan het luisterpubliek. Dat deden die andere twee veel beter dan Sigrid vind ik, die hield gewoon haar standaard praatje leek het en had zich niet echt op dit format voorbereid.

1 like

Ik weet dat ze bij veel mensen in hun irritatiezone zit, maar ik vind de podcast “Ruben Tijl Ruben” (alledrie ex-Lama’s) ook best gezellig achtergrondgebabbel.

2 likes