Ik heb dat Petje af gedaan en ik vind het die
4,- per maand zeker waard! Alleen heb ik niets met de boekenclub, maar tot nu toe is dat maar een klein stukje van de podcast.
Wat vonden jullie van de Monica Geuze fanpodcast?
Leuke podcast meestal! Vond het ook leuk dat ze Leonie te gast hadden afgelopen keer. Weet even niet meer precies hoe hun reacties waren en wat ik daarvan vond.
Opzich leuk en maar ik denk vaak ‘ohhh kom uit die bubbel!!!’.
De aflevering met Milou Deelen vond ik ergerlijk maar dat lag vooral aan laatstgenoemde.
Ik heb drie afleveringen proberen te luisteren vorig jaar en vond het echt vre-se-lijk. Niks voor mij.
Het was irritainment maar zelfs daar kan ik nu de kracht niet meer voor vinden. Echt vreselijk, zij zitten zó in een bubbel.
In een ander topic ging het over in slaap vallen met podcasts, hebben jullie nog tips? Ik hou niet van die slaap/meditatie podcasts maar gewoon relax geklets, een persoon of meerdere maakt niet uit.
Met het oog op morgen! Heeerlijk rustig toontje en interessante onderwerpen. Ik zet hem graag ‘s ochtends op om rustig wakker te worden of ‘s avonds als ik niet kan slapen doe ik hem aan en klik het spotify-maantje aan voor 10 minuten en meestal slaap ik dan haha. Is een radioprogramma dat elke dag ‘s avonds laat live wordt uitgezonden.
Omg ik luister in bed altijd nog even iets en ging nu voor man met de microfoon. M’n vriend slaapt al en ik dacht dat m’n AirPods gekoppeld waren, maar toen hoorde ik ineens “Chris!” Vriend rechtop en kwaad in bed haha. Oepssssss.
Vond ze altijd wel leuk tot ze zeiden zichzelf geen feminist te noemen in de afl met Milou Deelen @Beutyschooldropout toen dacht ik echt ok gendertraitors!!! Haha ik vond Milou dus helemaal niet vervelend. Nu luister ik ze soms als irritainment of als ze een leuke gast of leuk onderwerp hebben. Vond die met Leonie ter Veld wel weer te doen
Ik val heel snel in slaap bij Maarten van Rossem haha. Die heeft ook geen reclames.
Ik kan dus niet slapen zonder podcast dus ik heb er wel een paar, maar sommigen hebben wel vrij luide reclames. Mijn slaappodcasts zijn: 99% invisible, Hidden Brain, Stuff You Should Know, All In The Mind (toen Lynn Malcolm het nog deed), This American Life, Ted Radio Hour. En als ik niet kan slapen specifieke Nothing Much Happens.
Engels werkt voor mij beter want dan kan ik het beter als achtergrondgeluid hebben, bij Nederlands ga ik vaak echt luisteren.
Ik ben begonnen aan cocaïnekoorts, tot nu toe best wel interessant!
In Cocaïnekoorts onderzoeken Jan Meeus, Elze van Driel en Gabriella Adèr hoe een Marokkaanse jongen uit het Utrechtse Vianen kon uitgroeien tot cocaïnebaron. Onder welke omstandigheden lukte dat? Welke rol heeft onze samenleving daarin? En waarom wordt Ridouan Taghi gelinkt aan de moord op Derk Wiersum?
Beetje offtopic maar wel over de podcast…
Wat vond je van dat hele verhaal van Milou over ‘mentruatieschaamte’?
Als ik mij over dat soort dingen druk moet maken, dan noem ik mijzelf liever maar geen feminist. Ik weet natuurlijk niet over dat voor hun ook zo gold. En - ik hoop dat ik niemand hiermee voor het hoofd stoot - ik vond het hele verhaal van Milou over haar schaamlipcorrectie om esthetische redenen echt afbreuk doen aan haar feminisme.
Ja die vond ik ook heel interessant! Goed verteld ook. Vond het jammer dat ik ‘m “uit”had.
Ik ben o.a. door dit topic de Volksjury gaan luisteren en dat bevalt goed, interessante materie maar ik moet er ook echt om lachen soms.
Oh het is echt al zo lang geleden dat ik die aflevering luisterde, geen idee wat ze over menstruatieschaamte zei. Ik vind het wel eerlijk dat ze gewoon vertelt over die schaamlipcorrectie, vind dat niet afdoen aan haar feminisme - ze is net als velen van ons slachtoffer van de male gaze en de onhaalbare beautystandaarden die op vrouwen gepusht worden. Juist rot dat ze daardoor de noodzaak voelde om onder het mes te gaan. Maar dat zegt imo niets over haar strijd tegen genderongelijkheid nu, tenminste, volgensmij is ze niet actief een schaamlipcorrectie aan het promoten
Edit: met menstruatieschaamte wordt gedoeld op het taboe op menstruatie zie ik nu. Voor mijzelf vind ik dat wel een belangrijk punt op de feministische agenda: als vrouw word je bijna als ontoerekeningsvatbaar beschouwd doordat je een baarmoeder hebt, hoe vaak een vinnige opmerking niet wordt gecounterd met “ben je ongesteld ofzo?!”. Tegelijkertijd mag je ook niet publiekelijk over je menstruatie praten want “goor”, maar je mag je wel blauw betalen aan maandverband met geur en tampons en aleve. Nouja goed het is dus voor mij wel belangrijk, maar als jij geen zin hebt om je er druk om te maken doe je dat toch niet? Als we in de kern gewoon staan voor gelijkheid tussen de genders zijn we beiden gerechtvaardigd feminist
Heeft iemand de Lolita Podcast van Jamie Loftus geluisterd? Ik ben nu bij aflevering 7 en ik verbaasd me elke aflevering steeds meer over alles. Ik vind het tot nu toe ook erg leerzaam
Voor als je Duitse podcasts niet erg vind is lvstprinzip wel een aanrader. En ook de andere podcasts die uitgebracht worden door oh wow zijn leuk!
Ja! Ik heb dat boek niet eens gelezen maar vond het alsnog wel interessant. Maar eigenlijk vind ik alles wat zij maakt gewoon tof
Ja daarom was ik eigenlijk ook aan de podcast begonnen. Ik kende globaal wel het verhaal en de aesthetic.
Ben wel blij dat ik ben begonnen aan de podcast, want het is zo leerzaam.