Podcasts (Deel 1)

Ik vond dat echt een teleurstelling.

6 likes

Heeft overcast ingebouwde advertenties? Ik luisterde eerst via een andere app (castbox volgens mij) maar ik werd echt simpel van alle reclames dus gebruik nu Spotify. Maar wil best switchen als makers daar meer aan hebben.

1 like

Ik merk echt dat ik een beetje podcastverslaafd ben en moet afkicken. De laatste tijd merkte ik dat ik echt vaak aan het hanessen was om maar te kunnen luisteren: op de fiets, in bad, snel tussendoor als je 5 minuten naar de winkel loopt. Maar ik merk dat mijn hoofd echt een beetje te vol begon te raken. Dat die vrije minuutjes juist zo fijn zijn om even je hoofd leeg te maken en bestaande gedachtes/werkdingen even wat ruimte te geven om rond te swirlen door je hoofd zonder nĂłg meer te luisteren. Herkent iemand dit of ben ik gewoon een sneuneus?

15 likes

:joy:

Haha nee, sorry herken het niet maar vind dit een heel grappig woord.

1 like

Je bent niet de enige! Ik heb laatst zelfs als onderdeel van behandeling binnen de GGZ als doel gekregen om minder podcasts te luisteren, omdat het eigenlijk een soort vermijdingstactiek is om niet aan andere dingen te hoeven denken :’)

Wauw, wat interessant! Ja, precies dat is het: dat je druk in je hoofd bent of je zorgen maakt en dan maar jĂșist een podcast aanzet zodat je er niet aan hoeft te denken. Maar ik merk nu weer langzaam dat af en toe even 20 minuten zonder input er voor zorgt dat die gedachtes meer ruimte krijgen en ook sneller weer oplossen. Hoe ervaar jij dat?

@Blush Haha :smiley:

2 likes

Dan herken ik het misschien toch wel, ik luister podcasts als ik niet kan slapen. Dan kan ik niet piekeren maar gewoon naar iemand anders luisteren.

4 likes

Nee, wel die advertenties die de podcastmakers zelf maken, maar geen extra ads.

1 like

Over West Cork: jemig, lang! Ik ben nu net in aflevering 6 en zag dat het nog doorgaat tot 13. Komen we erachter wie het gedaan heeft, is het de moeite waard door te luisteren? Voor mij persoonlijk wordt het echt te lang, aflevering 5 gaat 33 minuten over een verdachte die het niet is (?).

spoiler west cork

Nee die wordt niet bekend. Ik vond hm eigenlijk ook te lang en saai doordat het niet opgelost wordt. Maarja ik ben podcast verslaafd dus toch afgeluisterd

2 likes

Precies deze opdracht kreeg ik ook van de psycholoog. Ik moet weer meer in het “hier en nu” leren leven, ipv me overal voor afsluiten door elke lege vijf minuten op te vullen met podcasts.
Ik had ook steeds meer dat ik voor alles wat ik ging doen eerst een kwartier bezig was met een podcast uitzoeken.

2 likes

Ik luisterde die laatste podcast van Kaj en Monica.

Kaj heeft kennelijk twee huizen en een huis op Ibiza, Monica heeft net een huis gekocht in Amsterdam en zoekt ook een vakantiehuis. En dan quotes als: ‘Je hoeft toch niet zo lang na te denken over een verbouwing, want als het niet bevalt pas je het gewoon weer aan?’

Het staat zoooover van mij af dit joh.

6 likes

Interessant nieuws over de West Cork podcast!

Samenvatting

De vrouw van Ian Bailey wil van hem scheiden: https://www.google.nl/amp/s/www.irishexaminer.com/news/arid-40268903.html%3Ftype=amp

En er komen docu’s aan!

2 likes

Ja dat snapte ik van Monica ook eecht niet. Ze zegt nooit te twijfelen/snel keuzes te maken voor o.a. nieuwe keuken en badkamer & niet te snappen waarom mensen lang twijfelen maar ik dacht; je hebt geen idee dat mensen ook zoveel twijfelen omdat het om enorm veel geld gaat en “we” dat niet allemaal 1,2,3 kunnen vervangen als we het niet meer mooi vinden? Af en toe vind ik haar zo onwetend overkomen.

1 like

En ook zo fijn dat haar aannemer last minute wijzigen kan doen
 Ja vriendin, daar betaal je dan ook extra dik voor :joy:

2 likes

Ik vond dit een leuke podcast! Sympathiek gedaan en goede opbouw.

Nu bezig met deze, intrigerend brr

1 like

Dat nummer van de laatste dans :grimacing::grimacing: vreeeselijk. Heb m met mn vriend geluisterd en we zaten het ook zo pesterig tegen elkaar te zingen en te zeggen “Das mijn liedje!” Haha :sob:

3 likes

Hahaaa ja!! Snap ik helemaal :joy::sob:

1 like

Oh haha ik vind dat echt een supermooi nummer :sweat_smile:

1 like

Ja maar hij wist het 99,9 procent zeker hoor :roll_eyes:

Echt walgelijk die vent. En zo ontzettend sneu voor Michael en Meike.
Vond het wel goed dat Claudia de Breij nog terug kwam op haar uitzending uit die tijd, was ook wel schokkend hoe lacherig ze er toen over deed.

2 likes