Podcasts

Topic over podcasts, welke luister je nu en welke raad je aan?

2 likes

Ik ben laatst begonnen met Harry Potter and the Sacred Texts. Heel interresante podcasts over de thema’s in Harry Potter!

9 likes

Ik volg sowieso een podcast over media van Alexander Klöpping en Ernst-Jan Pfauth. Over media dus maar ook een beetje marketing/ontwikkelingen omtrent Amazon/Facebook/Google etc. Vind dat echt een super leuke podcast.

Verder heb ik serial gevolgd, die is ook wel heel bekend en echt gebeurd/the moth zet ik ook weleens op.

Ik kan wel wat nieuwe podcasts gebruiken dus ben benieuwd wat jullie favorieten zijn.

1 like

Als je over media /internet leuk vindt, dan raad ik je reply all aan (gimlet). Het zijn journalisten die zaken rondom het internet uitleggen en uitzoeken. Ze zijn vaardig in IT én ze zijn enorm grappig. De afleveringen 101 en 102, long distance part one en two, zijn echt geweldig en goed om mee te beginnen!

4 likes

Misschien vind je homecoming leuk. En anders limetown. Die is echt heel spannend!

Heb een heleboel afleveringen van Generation Why geluisterd. Over seriemoordenaars. Wel interessant hoor.

4 likes

Laf alles met moordenaars. Heb zo vijf podcasts voor je haha.

Ja, en dan geen voorbeelden noemen :rage:

Rustaaaag. Ik kan niet tikken en zoeken tegelijk.

Criminal (voor uitleg zie de post van Matilda.)
Casefile : Australische podcast over moordzaken.
Crimetown: een heel seizoen gewijd aan een voormalig burgemeester van providence Rhode Island die criminele zaken deed. Klinkt saai, is uitermate fascinerend.
Sword and scale: meer moordzaken.
True crime japan: Japanse moordzaken, logisch. Vaak aparte cases.

3 likes

:heart_eyes::heart_eyes: nu al zoveel tips en ik heb zondag een lange autorit op de planning (= ultieme podcasttijd voor mij)

1 like

Trace evidence, Murder circumstances, unsolved murders
De volkskrant podcast, Into the great wide open.

Irritant, ik hoor nu Nederlandse reclame bij een Amerikaanse podcast. Zit ik echt niet op te wachten want je kan het niet doorspoelen pfff

Mijn absolute favoriet is No Such Thing as A Fish, de podcast van QI. Ze bespreken elke aflevering 4 rare feiten. Het is zooo grappig, zit regelmatig met tranen in mijn ogen van het lachen.

4 likes

Serial! Zijn 2 seizoenen van, 1 over een moord en het gaat erom of de veroordeelde wel echt de dader is. En tweede seizoen over een amerikaanse soldaat die wegloopt tijdens een missie in Irak en de rechtzaak die daarna volgt. En afgeleide daarvan S-Town.

3 likes

Nou ik heb long distance part 01 al geluisterd tijdens het forenzen en ik vind het echt fantastisch. Ben benieuwd naar deel 2!

1 like

@Andreya daar ben ik ook kortgeleden mee begonnen, vind die heel erg leuk.

Hoe luisteren jullie? Want ik heb niet genoeg mb op mijn mobiel om dan te luisteren. Heeft iemand een idee hoe ik het zou kunnen downloaden?

Oh leuk! Deze luister ik via Spotify. Ik heb premium, dus thuis download ik ze en dan kan ik onderweg luisteren.

1 like

Ik luister al jaren If I Were You van Jake & Amir en nu heb ik zoveel abonnementen dat ik het niet meer bij kan houden haha

hoi soms wil ik geen muziek luisteren maar wel iets luisteren maar weet nooit leuke podcasts dus gelukkig is er dit topic

maar hoe vinden jullie die? in de apple podcasts app?

Yep Apple podcast of spotify :slight_smile:

Ik luister nu man met de microfoon (gemaakt door de man van Paulien Cornelissen). Beetje gezellig geklets vooral :slight_smile: