Puzzelboeken topic

Ik doe nu elke dag strands en wordle, zo leuk! Moet alleen steeds jouw post zoeken om de link weer terug te vinden. Misschien kan er een lijstje worden gemaakt voor de beginpost?

3 likes

Je kunt ze ook spelen op de NYT Games-app! Daar kun je elke dag de nieuwe vinden. Connections is ook heel leuk daar vind ik, maar ook moeilijk

1 like

Ja ik vind het leuk! Veel variatie in puzzels en niet te moeilijk. Ik miste alleen de context soms een beetje. Dan was de checkvraag: waar ging het gesprek over. En dan dacht ik ja weet ik veel??
Maar dat werd dan later wel iets duidelijker

3 likes

Heb jij een (betaald) account daarvoor?

1 like

Ik wel, een spelletjesaccount.

1 like

Dit had ik al gedaan in de beginpost, heb de NYT er nu bijgezet :slight_smile:

Thanks!

Ik heb het Cluedo puzzel boek bijna uit en vind het erg leuk. Sommige puzzels waren wel moeilijk (bij een aantal stiekem het antwoord opgezocht) maar leuk dat er veel variatie is. Nog 1 hoofdstuk en dan weet ik wie de moord heeft geleegd, waar en met welk voorwerp.

Er zitten af en toe ook picross puzzels in. Ik speelde op mn streamdeck al heel veel Squicross (picross waar je meubels en spullen voor een rattenhuis maakt) en op papier blijkt het net zo leuk te zijn! Daar wil ik er meer van!

Ga daarna aan dat Suzanne Vermeer boek beginnen. Ik vind die normale boeken altijd prima, je krijgt wat je verwacht. Snel verhaal, spannend maar je moet er niet te veel over na denken want dan valt alles uit elkaar. Ben benieuwd hoe zo’n boek is met puzzels er in.

2 likes

Hoera, mijn gehavende puzzelboek is eindelijk helemaal ingevuld

12 likes

Het is me volgens mij nog nooit gelukt om een puzzelboek volledig in te vullen, er zijn altijd wel puzzels die ik oversla want niet leuk/moeilijk, zoiets

Jullie?

• Ik werk van voren naar achter en maak elke puzzel
  • Ik werk van voren naar achter en sla weleens een puzzel over
  • Ik blader het boekje door, maar maak wel elke puzzel
  • Ik blader het boekje door en sla weleens een puzzel over

0 stemmers

Ik vind woordzoekers vaak saai dus die skip ik meestal. Voorheen ook de tectonics en sudokus maar die heb ik mezelf leren maken en het is wel echt heel satisfying om zo’n heel boekje vol te krijgen. :heart:

2 likes

Ik heb wel alleen de Zweedse gedaan! Het grootste deel bestond daar ook uit maar er waren nog wel een paar afwisselingen af en toe. Maar alsnog wel 200+ pagina’s Zweedse puzzels hahah

2 likes

Ik maak ze door elkaar (net waar ik zin in heb). Als er puzzels in staan die ik echt niet leuk vind sla ik ze over. Ik heb laatst een van de quiz puzzel boekjes helemaal gemaakt behalve 2 puzzels die over allemaal acteurs/scenes uit films gingen. Ik ken al die mensen niet en heb die films allemaal niet gezien, dus die twee heb ik wel overgeslagen. En in mn cluedo boek zaten puzzels waar je langs elk vakje moest gaan, maar niet twee keer en ik haalde geen plezier uit de puzzel die ik probeerde, dus de twee erna heb ik geskipt.

Ik probeer ze meestal wel eerst, maar ik doe dit voor mn plezier dus als ik het echt niet leuk vind sla ik het over of zoek ik het antwoord op.

2 likes

Tectonics zijn leuk!

@August 200! Hoe lang ben je daarmee bezig?

Oh cool die maakte mijn oma ook altijd daar zat ik altijd vol verbazing naar te kijken zo knap!

Ik maak het liefst woordzoekers Nederlands of Duits je hebt verschillende soorten die vind ik ook leuk om te doen. Sudokus maak ik ook wel en soms van die lijn puzzels dat je van getal naar getal moet. Het allerleukste puzzelboek vind ik trouwens de themapuzzels over film dat was voor het eerst dat ik van die Zweedse puzzels enzo kon invullen

Ik heb het boek al jaaaaren en dan steeds op vakantie mee. Maar de afgelopen weken maakte ik 5-10 puzzels per dag hahah

1 like

Ik heb de binaire puzzels sn calcudoku ook helemaal ontdekt, vind die ook erg leuk!

3 likes

Ik heb gisteren voor het eerst geprobeerd een binaire puzzel te maken en ik vind het echt lastig! :sweat_smile: Raak er helemaal duizelig van. Wel een goede uitdaging

2 likes

Dat heb ik vanmorgen ook gedaan! Ik dacht eerst hier snap ik niks van, misschien moet ik een youtube filmpje kijken met uitleg hahah, maar na even proberen ging het toch best wel. Ik ben bezig in het cosy puzzelboek, dank @FrauHelga voor de tip, echt een leuke is het! Ik word wel scheel van de doolhof puzzels :joy:

3 likes

Ik blijf tellen tussendoor, dan kan ik nog “bugfixen” als het nodig is. Dus als ik een rij af heb kijk ik meestal eerst even of de aantallen kloppen. Maar ik moet toegeven dat het bugfixen niet altijd lukt en er in het verleden toch geregeld puzzels sneuvelden. Als je een binaire fout doet en er te laat achterkomt is het gewoon niet zo makkelijk op te lossen

2 likes