Ik heb de paarse Murdoko net besteld, ben benieuwd! Nooit gedaan maar wil wat nieuws proberen.
Vraag over murdoku 38 het schaaktoernooi met spoiler omdat ik de uitleg achterin niet snap. Graag ook antwoord geven in een spoiler zodat we de boel niet spoilen
Murdoku 38 het schaaktoernooi
Oke dit is de case:
Omdat ik vast liep ben ik achterin gaan kijken, en daar zeggen ze bij punt 2 dat C en 2 mannen op rij 2, 3 en 4 staan. Maar waarom weten we zo zeker dat rij 5 leeg is? Ik snap dat het in verband met de hint van C in combinatie met de hint van B het met meest logisch is dat B en A ook in die kamer staan, maar in theorie zouden het ook B en E kunnen zijn toch, als B in dat bakje op rij 5 staat en E in R2K6? Of mis ik iets?
Sorry dat de foto’s net verkeerd om staan hahha
Algemeen over murdoku: de uitleg klopt soms gewoon niet of er mist een stap/info om het te kunnen volgen
Ja ik moet misschien ook maar gewoon verder proberen met beide theorieën hahaha. Dat is wel het voordelen van die transparante sticky notes die @cappuccino tipte: ik kan er gewoon een overheen plakken om een theorie te testen.
Ik heb hem net nog een keer gemaakt.
Samenvatting
Maar rij 5 moet in de toernooizaal leeg blijven omdat je zeker weet dat er max 3 personen in die zaal zijn. En die 3 personen moeten wel in rij 2, 3 en 4 staan omdat in tribune niemand meer kan staan. Daardoor weet je dus ook meteen zeker dat in r5 en k8 iemand moet staan. (Omdat in elke rij en elke kolom altijd 1 persoon staat)
Hopelijk is het zo duidelijk uitgelegd!
Ja duh natuurlijk ![]()
![]()
Soms is het zo voor de hand liggend maar zie ik het gewoon niet. Thanks voor de verheldering!
Ik heb de uitleg van deze puzzel toevallig vanmiddag opgezocht op reddit en daar gaven ze aan dat je in dit geval ook niet moet focussen op het juiste poppetje op de juiste plek, maar echt naar de verdeling over de rijen en kolommen moet gaan kijken (dus niet redeneren vanuit de persoon, maar redeneren vanuit elke rij/kolom moet iets staan). En daarna gingen de puzzels voor mij ook beter toen ik die redenering toepaste op het moment dat ik vastliep.
Ik vond de wordle van vandaag leuk, ik moest echt ff denken!
Ik had hem echt verrassend snel (of ja, relatief, 4) en was daar buitenproportioneel trots op maar ik blame het op de duizend miljoen misdaad series en puzzels die ik aan het maken ben ![]()
Nice! Ik heb ze meestal in 3x (ik verbaas me zelf ook) en had deze juist in vier beurten terwijl ik wel snel letters verzamelde maar verkeerde gokken deed
Voor mijn laatste poging had ik 4 van de 5 letters en zelfs toen deed ik het op de gok (als het woord niet werkt krijg je hooguit een foutmelding, dus ik probeer soms wat af haha), want in mijn hoofd is het motive en niet motif, dus het duurde even voordat ik het woordbeeld had
Ik heb dus hele vaak dat ik de weerden gewoon niet ken, vind het ook jammer dat er geen definitie na komt. Dit kan je zelf natuurlijk opzoeken
Vind de wordle zelfde nog leuk, omdat ik het woord in geen mogelijkheid ken. Mijn woordenschat is niet mega goed, maar ook niet verschrikkelijk.
Woord van vandaag kende ik wel btw
Maar dit zijn toch ook twee aparte woorden met twee betekenissen, of bedoel je dat ook
wordle van vandaag
Het ene is motief als in crimineel motief en het andere motief als in patroon
Pshaw??? Wij gebruiken dat nu thuis haha, zo’n belachelijk woord.
Ik had humph eerder dit jaar in twee keer, heel grappig want ik was met drie native Engelsen en zij hadden het allemaal niet.
Ik vind het wel steeds moeilijker worden en ik merk ook dat ik woorden vermijd omdat ze geen woorden hergebruiken en ik denk ‘ah deze hebben ze vast al gehad’.
Volgens mij hergebruiken ze inmiddels wel woorden!
Ja, sinds februari: https://www.reddit.com/r/NYTgames/comments/1qr3j3c/wordle_to_start_reusing_words_starting_monday_feb/
Goed om te weten! Toevallig heb ik dit in januari opgezocht haha, dus toen was het nog niet zo.
Wow ik dacht dat je het woord van vandaag spoilde
(spoiler over woord van vandaag incoming) Ik begon met peace en toen was de letter p goed en toen dacht ik nooOOoooo
Hahaha oh neeee haha, dit was een hele rel een paar weken terug! Blijkbaar had een van de makers gevraagd om woorden op Instagram en één iemand had deze toen gesuggereerd.
Goed beginwoord trouwens!
Hebben jullie vaste beginwoorden bij Wordle? Ik ga altijd hetzelfde riedeltje af hahah
Edit: wo trots op mezelf had hem in 3!
Ja haha eerst adieu (echt een belachelijk woord) en als er dan niets van in zit story. Eerst gebruikte ik altijd train maar meer klinkers vond ik fijn.