Puzzelboeken topic

Haha love juist het eerste woord! Ik zou dat woord denk ik juist lastig vinden als beginwoord want een woord heeft altijd wel iets van klinkers (ja behalve pshaw :crazy_face:) dus dat zegt dan ook weer niet alles als die letters erin zitten.

Ik begin altijd met light en als er niks in zit met proud
Geen idee ook hoe ik daar bij ben gekomen

Ik begin elke dag met een ander woord en soms probeer ik een werkwoord te bedenken, dan heb ik niet heel veel opties die ik zo uit mijn mouw schud :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik vond op een gegeven moment de wordle zo stom worden door al die vage woorden.

Speel nu regelmatig de spelwijze (woorden vormen met letters), van het ad (en de Volkskrant geloof ik). Soms mega frustrerend, maar vandaag had ik hem relatief snel uitgespeeld!

1 like

Ik hoor dat veel mensen de wordle beginnen met een woord uit de mini. Daar baseren de makers de wordle soms ook op

Oh ik vind het heel handig om de klinker juist te weten!

Ik heb deel 2 murdoku en ik vind het zo moeilijk ongeveer halverwege per chapter (logisch want zijn ook de medium/expert level). En de uitleg snap ik ook niet altijd :sob: en dat is frustrerend.

1 like

Ik ben fan van de pubquizpboeken van Denksport van de mannen van de thuispubquiz podcast op Spotify. Vind de radio top 2000 variant ook heel leuk.

En ook een leuk topic dit :slight_smile:

2 likes

Audio en plant

1 like

Gewoon hier delen als je vastloopt! Misschien dat wij kunnen helpen/verhelderen

2 likes

Die transparante post-its leken me echt een geweldige oplossing, maar vind ‘t toch tegenvallen. Ik moet hard op het potlood duwen voordat ik daadwerkelijk iets heb geschreven ermee. En gummen wordt een wazige vlek. Heb het nog niet met van zo’n uitwisbare pen geprobeerd trouwens, misschien gaat dat beter.

Wat waren jullie tactieken om met The killer isn’t Alice aan de slag te gaan? Ik loop vast voor ik goed en wel ben begonnen :upside_down_face:. Ik zie te veel strategische opties ofzo.

1 like

Voor murdoku gebruik ik een insteekhoesje (of iets anders dun plastic) met whiteboard marker.
Dan kun je echt heel makkelijk iets wegvegen en schrijft ook fijn vind ik.

2 likes

Ik schrijf met een vul potlood, dat werkt bij mij wel goed! 1 of 2 vakjes uitgummen gaat wel maar de hele post it niet, dan pak ik een nieuwe.

1 like

Wat betreft the killer isnt Alice: ik heb geprobeerd in te schatten met welke hints ik relatief snel veel pagina’s kon afstrepen en dat waren naar mijn idee de volgende hints:

eerst Anna en Zack zoeken, de hoofdstukken met plekken in de titel zoeken en daarna ben ik gaan zoeken op de Beatles en daarbij ook geprobeerd om Sasha en de Kardashians in de gaten te houden.

Ik heb trouwens als ik meerdere pagina’s had waar de killer niet op kan staan ze aan elkaar gehecht met paperclips zodat het makkelijker bladeren is.
Moet zeggen dat ik het boek kort daarna zat was dus het ligt nu al 1,5 maand ofzo onaangeraakt in mijn kast. :rofl: binnenkort toch maar weer eens oppakken.

4 likes

Ik kan dus niks met dat Alice boek omdat het papier zo dun en kwalitatief klote is. Elke mogelijke stift/marker die ik heb geprobeerd drukt direct zó erg door.

2 likes

De lila markeerstift van Stabilo, is de enige die ik in dat boek kan gebruiken.

2 likes

Heb jij de Nederlandse versie of de Engelse? Ik heb de Nederlandse en heb zelf geen last van het doordrukken. Ik gebruik pastelkleurige Stabilo markers. Grootste nadeel vind ik dat de bladzijden zo snel loslaten.

De Engelse. @Lot al mijn Stabilo’s drukken ook door, gaat de volgende ronde gewoon met het oud papier mee

1 like

Voor de murdoku mensen: hebben jullie af en toe ook dat je allemaal doorbraken hebt zonder naar de tips te kijken en dan ineens denkt “shit klopt dit wel”? Ik spiek dan heel snel of de persoon die ik net geplaatst heb inderdaad staat waar ik die persoon heb geplaatst :joy: maar het voelt zo stom hahaha. Maar heb aantal keer grote teleurstelling gehad dat ik mezelf onwijs clever vond en toen totaal fout bleek te zitten hahaha

1 like

Ja, en ik heb ook vaak dat ik rij en kolom door elkaar gebruik maar heb ook t idee dat het boek dat soms ook niet goed heeft?? Dat ze zeggen kolom en dan blijkt het rij, maar durf dit nog niet met zekerheid te stellen.
En ik ben bang dat als ik ga kijken achterin ik naar alle antwoorden kijk want heb de impulscontrole van een doperwt hahaha

Voor de mensen die de murdoku boeken gebruiken kan ik de online versie zo erg aanraden. Makkelijk notities maken. Als je een account maakt bewaard hij de info voor je. Van hele simpele tot hele ingewikkelde. Je kan goed hints erbij krijgen. Echt top!

2 likes