Rammelende eierstokken topic

Omg yes ik ben sinds een week aan de vitamines/foliumzuur :smiley:
Het is gewoon zover en mijn vriend is ook enthousiast!

Ik heb wel een fase gehad waarin mijn leven als een sleur voelde waarbij ik echt aan het “wachten” was, maar uiteindelijk (achteraf) is de tijd toch best snel gegaan.
Het voelt nu ook gewoon heel goed allemaal. We zijn 31, we hebben een huis, werk, fijne relatie, lieve vrienden en familie, en zijn er emotioneel ook gewoon aan toe. Het voelt heel relaxt en natuurlijk, helemaal niet eng. Hooguit “leuk spannend” :grin:

Het leukste vind ik nog wel dat mijn vriend er nu ook af en toe uit zichzelf over begint en dat we er gewoon chill over kunnen praten. Een jaar geleden voelde ik me echt een beetje alleen met mijn gevoelens en wilde ik er ook niet telkens over zeuren.

Nu nog hopen dat het lukt om zwanger te worden natuurlijk, zou wel heel leuk zijn als het dit jaar gebeurd. Mijn moeder was altijd super snel zwanger dus daar houd ik ook rekening mee. Maar houd er natuurlijk ook rekening mee dat het niet (gelijk) lukt. Maar niet teveel vooruit denken en gewoon ons leven leiden.

Voor iedereen die ook de wens heeft en aan het wachten is: het is jullie ook zó gegund!

22 likes

Tijdens onze vakantie afgelopen week hebben mijn vriend en ik besloten om het echt te gaan proberen! Maandag gaat mijn spiraaltje eruit bij de dokter, en vandaag begonnen met foliumzuur slikker. Hopelijk ben ik daar niet te laat mee. Heel spannend vind ik het maar voel aan alles dat ik er klaar voor kan zijn. :tada:

13 likes

Super spannend, hopelijk lukt het jullie om dit jaar nog zwanger te raken :crossed_fingers:t2:

3 likes

Leuk!! Ik ben van de week ook begonnen met foliumzuur. Nu aan het wachten op mijn menstruatie (heel onregelmatig geweest, lijkt nu regelmatiger te worden) en erna gaan we ervoor denk ik! Zo’n gek idee maar herken het gevoel van er klaar voor zijn.

4 likes

Super leuk dat je het gaat proberen. Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig :innocent:

2 likes
6 likes

Begin april had ik gepost dat ik aan de foliumzuur was. Inmiddels al zwanger, in 1 ronde raak gewoon :blush: :scream:
Maar het zit allemaal nog niet mee want ik heb Hyperemesis Gravidarum. Echt een aantal heftige rotweken achter de rug. Nu gaat t gelukkig een heel klein beetje beter, maar ik zit nog wel in de ziektewet…

3 likes

Ooh goed dat je het zegt, wist niet dat dat topic bestond sorry! Dankjewel :smiley:
Iedereen hier nog veel geluk gewenst met je kinderwens :four_leaf_clover:

3 likes

Gefeliciteerd! Ik heb zelf 3 x hg gehad en het is vreselijk. De derde keer is helaas geëindigd in een missed abortion. Nu willen we toch nog een 4de zwangerschap gaan doen, maar mn hoofd wilt dus echt niet, en tegelijkertijd wel. Heel dubbel allemaal

3 likes

Ohhh wat naar. :kissing_heart: Kan me je twijfels erg goed voorstellen!

3 likes

Zou het voor jou helpen als je een stip op de horizon hebt? Dus dat je samen wel tot een agreement kunt komen wanneer jullie het gaan proberen. Ja het is een grote stap maar als je het beide wilt en met elkaar dan moet dat bespreekbaar zijn (en de perfecte timing voor een baby bestaat niet). En voordat het allemaal lukt en de baby er is ben je ook weer even verder. Het is wat met mannen babies en koudwatervrees :joy: (zie het veel in mijn omgeving).

Ik had voorheen nooit echt een sterke kinderwens tot ik met m’n huidige partner een relatie kreeg. Hij wilt gelukkig ook wel alleen nog niet op dit moment. Wat ook begrijpelijk is, zijn allebei nog maar net afgestudeerd enz. en hebben nu nog genoeg andere dingen te doen voor we eraan beginnen. Hij zei altijd dat hij het pas over 5 jaar of later wilde en daar komt hij inmiddels wel op terug :upside_down_face: Laatst noemde hij al over een jaar of 3 dus dat schiet op.

Nu heb ik vannacht een hele intense droom gehad dat ik aan het bevallen was en we een meisje kregen en we hadden al een naam etc. en ik vond het echt een fantastische droom, een van de leuksten die ik in tijden gehad heb dus nu zit ik de hele dag al van ik wil NU baby’s maken.
Hoop dan weer niet dat dit vaker gebeurt want dit is voor m’n geduld echt niet goed.

Lekkere dagboekpost zo maar dus grotendeels wel herkenbaar @En_17_Anderen
Kan er nu nog wel om lachen maar ik hoop dat het nog even duurt voor ik het punt bereik dat het wel vervelend wordt dat ik wel wil en hij nog niet.

1 like

Ik heb zo’n stip op de horizon (waar we ook beiden achter staan in verband met een grote, lange reis die we nog gaan maken), maar toch denk ik de laatste tijd steeds vaker: fuck die reis, let’s make some babies.

Vind het heel heftig hoe dat gevoel soms zo overheerst. Als ik er nu zo over typ dan denk ik ook weer van jeeeeezus ik zou zo graag een gezinnetje willen.

1 like

Zijn hier ook vrouwen die graag een 3e willen maar hun partner zien dat niet zitten? Ik vind dit zo moeilijk! Ik ben er zo verdrietig om.

4 likes

Ik heb helaas geen tips voor je, sorry :kissing_heart:
Maar wil wel even zeggen dat ik het heel herkenbaar vind. Ik was er op een gegeven moment ook zo mee bezig dat de rest van m’n leven bijna nutteloos voelde. Ik kon moeilijk meer genieten in het moment omdat het voelde alsof ik alleen maar aan het ‘wachten’ was.

Maar, nu ben ik eenmaal zwanger en vergeet je die tijd (de afgelopen jaren) ook snel weer. Als je middenin dat gevoel zit is het kut en lijkt de tijd zo traag te gaan. Maar tegelijkertijd, voor je het weet kijk je erop terug als iets van lang geleden en ben je alweer in een nieuwe fase. Gewoon nog even doorzetten dus!

Bij mij hielp het ook wel om er met mijn vriend over te praten. Ook al maakte dat niet dat hij het ineens ook wilde, het was toch fijn om gehoord te worden. Dat ik niet compleet eenzaam was in mijn gevoel.
En voor mijn vriend hielp het ook wel erg toen we praktisch alles geregeld hadden (koophuis, meer ruimte, stabiel leven etc). Toen was hij ook redelijk snel om.
En ik had al jaren benoemd dat ik begin 30 wel wilde beginnen aan kinderen, dus denk dat hij daar wel altijd al rekening mee heeft gehouden.

1 like

Even een reactie op mezelf… Ik heb onwijze rammelende eierstokken, helaas dus in april een miskraam en helaas 4 weken geleden ook weer een miskraam…
Ik hoop dat we dit jaar nog met een gezonde zwangerschap mogen afsluiten.

Voor iedereen die ook hoopt zwanger te raken nu of in de nabije toekomst heel veel succes!

9 likes

Oh wat lastig dit! Geeft hij ook aan waarom geen derde te willen? En heeft hij ook ruimte voor jouw verdriet om geen derde?

1 like

Ik weet niet welk topic dit is? Dankjewel voor t meedenken.

Man o man ik heb zulke rammelende eierstokken. Ons eerste kindje wordt bijna twee en ik wil zo graag een tweede. Maar mijn man staat er totaal anders in. Wel iets positiever dan eerst maar zijn voorkeur heeft geen tweede kindje. Iemand met dezelfde soort situatie hier?

1 like

Ik merk ook dat ik soms wel nu een kindje wil omdat mijn ouders nu nog fit zijn. Dat ik bang ben als ik nog te lang wacht dat dit niet meer het geval is. Dat zou ik echt wel jammer vinden. Ik ben zelf ook niet echt opgegroeid met grootouders en nu zie ik bij vriendinnen bijvoorbeeld dat hun ouders echt zo genieten van hun kleinkind(eren).

9 likes