Die van mij begint de dag tegenwoordig met ‘is het al Pasen??’ en dan wóest zijn als het nog geen Pasen is
Vanmorgen was de oudste (6) boos op mij ondat ik hem een broertje en zusje ‘gegeven’ heb die hij helemaal niet wilde.
Toen ik vroeg wat hij dan liever had gehad zei hij (geen grap) een zusje en dan een broertje🤷🏼♀️
Haha wat heeft hij met Pasen? De eitjes?
Ik heb een speciaal mandje (heel cheap ass hoor, van de Lidl ) die ze mag gebruiken om eitjes te zoeken. Dat heeft blijkbaar enorm veel indruk gemaakt haha.
Mijn dochter M (2 jaar) kreeg een driftbui omdat H (vriendinnetje) geen melk wilde Ze wilde zelf overigens ook niet maar was overtuigd dat H wel moest.
Wederom omdat ze geen snoepje voor het ontbijt mocht. Maar heb moeite moeten doen haar niet uit te lachen.
In de badkamer “mama ikke snoepie?”. Een snoepje is geen ontbijt, je mag zo kiezen uit X, Y, of Z.
Doet haar armen over elkaar en trekt een pruillip en boze blik. “Mama boos!”. Wie is er boos? “Ikke op mama!” Oh waarom dan? “Ik mag niet snoepie. Wil niet ander eten. Wil snoepie”.
Gezellig begin van de dag wel
Ik kan zo lachen om die kleintjes . L is de hele tijd boos omdat ze geen appel mee naar bed mag nemen, gister een driftbui van een uur voor het slapen. Haal ik dr vanmorgen uit bed, is een van de eerste dingen die ze zegt: “appel
?”
Echt veeg me op
Hahahahahaha. En ze vergeten het gewoon niet he!
Niet echt boos maar ook niet heel blij. Wist niet goed waar het te plaatsen. Hier komt ie
Zoon ; Mama wat voor een woord is blauw ?
Ik ; Eeuh, wat bedoel je ?
Zoon ; Ja wat voor een woord is blauw ?
Ik ; Ik snap niet wat je bedoeld…
Zoon ; ( iets geïrriteerder) ja wat VOOR EEN WOORD is blauw ?
Ik : Euh, een kleur ? Wat bedoel je met “wat voor een woord”
Zoon ; NEE IK BEDOEL WAT IS BLAUW VOOR EEN WOORD ??!!
Ik : eeeuh…
Een half uur en veel irritaties en gehuil later, het antwoord is gewoon “Blauw”
Hehehe, hoe oud is je zoontje ? Toevallig ook 5 jaar? Herken het zo van S. Soms weet ik er echt geen raad mee.
Klopt 5 jaar ! Vraagt ook de meest random / rare dingen. Vind het meestal wel grappig.
Omdat haar banaan te geel was
Dat snap ik wel, groenere bananen zijn gewoon lekkerder.
Ik begrijp haar. Een banaan kan bijna niet groen genoeg zijn.
Omdat ik een blauw vestje voor haar heb besteld, ipv een fele.
Ze heeft al een gele en normaliter wil ze alles blauw als we iets kopen.
“Maar ik wil graag 2 gele”. Full on meltdown.
Kleuter: Mama, de tafel is echt messy.
Ik: Messy?
Kleuter: Ja dat zeggen ze in het engels hoor.
Onze tuin wordt verbouwd en nu is ze boos, want ze krijgt geen blauwe schuur…
Maar als je dan iets blauws voor ze koopt…
Vestje is inmiddels binnen en ze heeft het liever koud dan dat ze het aandoet “ik wil 2 gele vestjes niet 1 blauw”
Niet op mij, maar op haar zusje.
Ze moest poepen en haar zusje wilde niet mee naar de ec.
Om 7u ‘s ochtends, denk dat heel de straat wakker was