Vesuvius en Pompeii is wel de klassieker
Wij hadden nog een baby mee en 2 andere kinderen. Maar had gekunt, mijn zoontje zelf vond het alleen wel dikke prima dus we hebben het zo gehouden. Anders hadden we uiteraard wel een oplossing bedacht.
Heeft iemand hier ervaring met een travel eSim? Ik heb geen reservetelefoon meer en normaal doe ik daar een lokale simkaart in voor internet. Nu las ik dat er dus ook prepaid eSim bestaat, werkt dat een beetje?
Ik zou toch voor een groter maatschappij gaan dan. Ik heb in Sardinië namelijk wel een slechte ervaring gehad met een kleinere maatschappij. Toen was er zogenaamd ‘ingebroken’ in onze huurauto bij een strandje. Er lag niks in de auto maar ze hebben de hoedenplank en bodem vd kofferbak meegenomen. Grotendeels onze borg niet terug gekregen.
We vermoeden dat het dus geen echte inbraak was. Aangifte doen was ook een drama want de politie sprak geen Engels.
Hadden toen geen creditcard trouwens en konden daardoor bij de grotere maatschappijen niet terecht.
Wij hadden “gewoon” via een van die grotere verhuurders en dat liep prima. Zo prima dat we zelfs nog een bekeuring thuis gestuurd kregen een paar maanden later.
Ik heb recent gehuurd bij Sixt op Sicilië, als je de all-in verzekering neemt krijg je gratis een upgrade naar een dure patserbak en ze kijken niet eens voor ze je borg terugstorten. Wij hebben minstens €5k schade gereden in die kleine rotgarages daar, maar was allemaal geen probleem
Ik boek altijd bij sunnycars, nooit problemen gehad.
We hebben uiteindelijk een uur in de rij gestaan bij de security. Rij was wel echt belachelijk lang, via buiten, naar boven en dan 4 keer heen en weer ofzo. Maar hij liep lekker door, geen moment echt stil gestaan.
We stonden ook vooraan om onze koffers in te checken, dus we hadden alle tijd.
Uiteindelijk wel nog bijna 2 uur vertraging omdat ons vliegtuig stuk was
Ik heb wel eens bij lokale verhuurbedrijven een auto gehuurd, soms via een andere website zodat er een bepaald all-in pakket bij zit. Ik huur eigenlijk alleen een auto met 0 euro eigen risico en (en extra bestuurder) dan kun je namelijk geen gezeik krijgen bij schade. Ook bij bedrijven als Hertz en Sixt zou ik daar naar kijken. Want als je een auto huurt met 1000 euro eigen risico kijken ze naar ieder krasje.
Hahaha zo chill. Dit is echt vakantie ook
Heeft iemand tips? Ik wil eind juli of ergens in Augustus samen met een vriendin 5/6 daagjes weg. Niet al te dure vluchten en verblijf, bv Stockholm naar gekeken maar dat wordt gauw duur. We houden van lekker eten en oude steden, schattige plekjes en mooie natuur en uitzichten. We hebben geen auto tot onze beschikking. En ohja ze moeten wel niet-gevaccineerden toelaten testen voor binnenkomst is wel oke.
Porto of Lissabon? Beide mooie steden, lekker eten en vooral niet zo duur. Of ze niet gevaccineerde toelaten weet ik niet, je kunt kijken op nederlandwereldwijd voor alle reisadviezen. Handige website vind ik
Thnx! En hoe laat vloog je?
Smiddags om 15.30. We waren er al om 12 uur. En om 13.00 uur werd het echt wel drukker.
Krakau! Mooie stad vol historie, alles op loopafstand, lekker en goedkoop eten.
Budapest?
Door een geannuleerde vlucht heb ik een aansluiting gemist en moet ik een dag langer blijven in een stad. Ik zit een beetje met hoe de luchtvaartmaatschappij ons heeft behandeld en bijna helemaal niks voor ons heeft gedaan. Ik wil straks dan ook alle onkosten terug van accommodatie en eten wat we helaas nog hebben moeten betalen. Mag ik iemand een PM sturen ergens deze week die hier al ervaring mee heeft? En met name als je ook met Norwegian Airlines zoiets hebt meegemaakt.
Er wordt gewoon overal bullshit verteld bij het callcenter, vliegveld, door iedereen zo’n beetje en ben echt pissig
Ik heb ooit bij Hertz achteraf een mailtje gekregen dat de voorruit vervangen moest worden door een kras. Was toevallig verzekerd voor alle schade behalve glas en bandenschade. Geprotesteerd en nooit wat van gehoord. Was ook zeker geen schade door ons, want dan hoor je dat wel als het gebeurt. Zij wilden ook allerlei extra verzekeringen aansmeren ter plaatse zonder dat te vragen, waardoor ik bijna 200 euro extra moest betalen (ook niet gedaan natuurlijk). Uiteindelijk is het volgens mij ook afhankelijk van plaats tot plaats, maar ik zou niet echt zeggen dat grote maatschappijen per definitie betrouwbaarder zijn. Dit was in Bilbao.
Ik ga eind juni voor 5 dagen en ik verblijf bij Annex building of Art Hotel, Split – Bijgewerkte prijzen 2022
Ik wil met het pinksterweekend ergens naartoe voor 2 nachtjes met de auto en liefst waar de winkels gewoon open zijn op pinkstermaandag. Frankrijk en Duitsland zijn uitgesloten maar is Pinkstermaandag bij jullie een gewone dag want dan maken we er een citytrip Amsterdam of Rotterdam van.