Iemand ervaring met een booster prik voor Corona en reisvaccinaties kort na elkaar, is dit mogelijk?
Vorig jaar zeiden ze dat er 14 dagen tussen moest zitten, maar dat is vooral om te kunnen snappen welk vaccin eventueel voor welke bijwerkingen zorgt. In principe kan het gewoon tegelijk of sneller achter elkaar gegeven worden. In de DKTP zitten ook vier vaccins eigenlijk; en de griepspuit en de pneumokokkenspuit geven we ook gewoon tegelijk.
OkƩ thanks voor je reactie. We gaan nu op korte termijn onverwachts toch naar Aziƫ waardoor ik helemaal in de knel ben met alle vaccinaties. Morgen maar bellen met de ggd voor een afspraak.
Succes, hopelijk lukt het nog, volgens mij is het daar ook druk.
Ah fijn! Waar moet ik dan precies op letten? En wat voor aanbieder had jij genomen?
Oh wauw dat geeft me wel hoop. Dankje
Ik zou op voorhand even googlen welke er zijn en e-sim aanbieden. Ga je ook naar dubai? Daar waren eigenlijk maar twee spelers die een eigen netwerk hebben etisalat en du. Beiden ongeveer zelfde prijs. Wij hadden een kaartje gekocht in de mall omdat het bij aankomst in de luchthaven aan die winkels veel te druk was. Weet niet meer zeker maar denk dat we etisalat hadden. In dubai helpen ze je correct verder en moet je niet echt bang zijn voor scam.
In usa hebben ze ons bewust verkeerd geĆÆnformeerd en ons een duur abonnement aangesmeerd ipv een prepaid die ze uitgelegd hadden. Veel gedoe geweest. Dus zou op voorhand even opzoeken wat je juist moet hebben.
Ik wil met mijn vriend voor het eerst naar Italiƫ, een weekje in Juni!
Voel me een groentje want iedereen om me heen is er al vaak geweest. Toch heb ik moeite om iets voor een week uit te kiezen en hoe het werkt als je gaat vliegen (auto huren?) en welke plekken dan in de buurt zijn van een goed bereikbaar vliegveld?
We twijfelen tussen:
- Siciliƫ, is dit leuk in Juni en voor een week?
- Florence maar lijkt echt zo duur te zijn in juni, en huur je dan een auto en rij je rond? Neem je dan een hotel buiten de stad?
- een andere wijnstreek, tips?
Ik wil vooral elke dag lekker eten en wijn drinken
Ik heb een vakantie-vraag waar ik zelf niet uit kom, misschien dat jullie nog tips hebbenā¦
Eind juli willen we (2 volwassenen + kleuter) met de trein op vakantie in Europa, naar 1 of meerdere steden voor max 10 dagen.
Onze eisen/wensen: makkelijk bereikbaar, paar x overstappen kan.
- en het liefst in de buurt van een natuurgebied.
Die laatste eis maakt het ook lastig, als ik bijv. kijk naar het Zwarte woud in duitsland, ligt zo een vakantiehuis best afgelegen van alle voorzieningen terwijl we het liefst geen auto huren.
Ik vond Siciliƫ echt heel leuk! Je kan er lekker borrelen op van die gezellige, oude pleintjes. De zee viel, in het jaar dat ik er was (2019?), wel tegen vanwege de hoeveelheid kwallen. Dus misschien een idee om een huisje met een zwembad te doen, mocht er weer een kwallenplaag zijn? Het eiland is trouwens erg groot. Als je heel het eiland wilt zien, heb je twee weken nodig denk ik. Dus misschien goed om dan te kaderen welk deel je wilt zien?
Het eiland ernaast Favignana vond ik echt geweldig. Lekker gemoedelijk en schattige dorpjes en daar was geen kwal te vinden (zee op laatste foto).
Succes met je keuze!
Ik had zelf ook een beetje gezocht, misschien is dit wat voor jullie. Je hebt in juli de zomer Thalys en die gaat geloof ik in een keer naar zuid Frankrijk, bijvoorbeeld Nice. En je hebt daar in de buurt verschillende steden/dorpjes.
Anders misschien naar Duitsland bij de Oostzee in de buurt? Bijvoorbeeld Rügen.
Dank! Ik twijfel idd om het daar (MaleisiĆ«) bij een mall af te sluiten lokaal (maar vaak lijken het aboās te zijn) of via ene app a la Holafly of Airalo.
Hm daar heb ik geen ervaring mee. Ik google meestal op how to buy travel sim maleisie ofzo. En dan lees je vaak ervaringen van anderen of tips. Als je twijfelt kan je mss best cash betalen en niet per creditcard? Als ze je creditcard gegevens niet hebben kan het geen abonnement zijn⦠ofwel neem je een e-sim van je nl se nummer en koop je daar een basic prepaid fysiek kaartje. Dat is misschien nog veiliger?
Een gebied in oostenrijk of Zwitserland? Vaak goed bereikbaar per trein en de toeristische regioās hebben vrij goed ov.
Ik ben vorig jaar geweest in september en denk dat een weekje genoeg is voor een wijnstreek. een week Toscane met Siena, Firenze, Montepulciano. Je kan dan een auto huren en die stadjes bezoeken met verschillende restaurants en wijnhuizen. Wij verbleven in het noordelijke stuk van Toscane in Agroturismo Poggerino en het zuidelijke stuk (op twee uur van Rome) in Piazza Bandino.
Montpellier met de TGV? Ligt vlakbij natuurgebied de Camargue. Te combineren met Avignon, een mooi oud stadje.
@Mellow @Madelief @Daelyss dank voor jullie tips en uitgebreide reactieās!
Nog over Siciliƫ:
Mijn vriend geeft aan niet teveel te willen rijden en bij voorkeur gewoon 1 hotel/huisje als uitvalsbasis en evt een auto voor een paar dagen, maar liever dichtbij eetplekken en bezienswaardigheden zonder echt veel te rijden. Welk deel van het eiland zouden jullie dan aanraden om je een week te vermaken? Thanks ook voor de kwallentip!!
Heb je nog meer tips voor de oostkust van Siciliƫ? Ga er in juli 10 dagen heen met Catania als uitvalsbasis!
Van wat ik me kan herinneren (lang geleden!) vond ik Syracuse / neapoli een leuk plekje! Kan me voorstellen dat het oude deel in de zomer wel hyper toeristisch is. Noto vond ik inderdaad ook leuk. En je kunt ook de Etna op eventueel!
En misschien een uitstap naar de liparische eilanden? Ik vond lipari echt fantastisch. Er is op zich niet veel te beleven en het is piepklein, maar ik vond het echt geweldig.
Edit: ik bedoel natuurlijk de Eolische eilanden
Ik wil een week naar Italiƫ met de trein, maar verder nog geen idee welke regio / steden ik wil doen. Behalve Noord Italiƫ (alpen) en Siciliƫ ben ik nog nergens in Italiƫ geweest. Iemand tips? Ik wil vooral een beetje chillen, focus wordt niet grote steden en monumenten.
Ik zoek eigenlijk vooral nog een leuk kleinschalig hostel in een kleinere stad. Of niet zo voor de hand liggende steden / dorpen om te bezoeken.
@Madelief @Patagonia @Happyfriday @Ladyhawke
Bedankt voor alle reacties, het helpt om gerichter te zoeken⦠had nog niet gedacht aan zwitserland of aan zuid frankrijk, dus dat voeg ik zeker toe aan mn lijstje!