Reizen / Vakantie #2

En is via KLM ofzo veel duurder? Daar heb ik geboekt en dat was dus wel flexibel

1 like

Ja dit is een vlucht van 750 en via KLM is het al gauw 1200 :frowning:

1 like

Ahh jammer

1 like

Dat lijstje stond niet in dit topic toch? Ik ga ook binnenkort naar Praag en ben ook benieuwd naar tips!

Aargghh ik wil even mijn frustraties uiten over het kleurcodebeleid van Nederland. Het is totaal niet gebaseerd op reële risico’s maar op politieke keuzes. Zo staat de UK (en ook bijv Australië en Nieuw-Zeeland – I’m sorry???) op oranje terwijl Oost-Europa, waar de besmettingen de pan uit reizen en de vaccinatiegraad laag is, op geel staat. En waarschijnlijk blijft staan want ja, EU.

Ik heb een city trip naar Praag gepland staan terwijl de kerstmarkten daar vanwege de covid-situatie al gecanceld zijn. Maar zolang het land op geel blijft staan krijg ik m’n geld niet terug. :face_with_symbols_over_mouth:

edit: plaatje

Wat is nou echt een leuke stad om een stedentrip te maken? Eerst is m’n reis naar Amerika geannuleerd en nu m’n reis naar Londen, dus moeten weer iets anders verzinnen. Liefst een stad met mooie gebouwen etc en waar je lekker kunt eten. En een beetje shoppen natuurlijk. :relaxed:

Ik heb het al eerder gezegd, maar Parijs vind ik nu wel een aanrader, juist door dit moment. Geen meutes met amerikaanse/aziatische toeristen zoals anders, dus het is een stuk rustiger en er is echt veel te zien en doen, ook als je er al eerder bent geweest.
Madrid is ook een leuke stad maar ik weet niet hoe het daar nu is.

3 likes

Florence! Normaal niet te doen qua drukte maar zal nu ook rustig zijn.

Rome ook zeker de moeite waard

Madrid ook zeker moeite waard.

1 like

Valencia vond ik erg leuk deze zomer!

2 likes

Boedapest! Absoluut m’n favoriete stad in Europa, heel mooi, wat goedkoper en je kan ook lekker shoppen daar!

4 likes

Utrecht!
:heavy_check_mark: Mooie gebouwen
:heavy_check_mark: Lekker eten
:heavy_check_mark: Shoppen

5 likes

Praag. En alle steden in Italië.

1 like

Geen idee of ik dit hier mag plaatsen, anders mag het weg gehaald worden. Maar ik kwam er achter dat je via de dierenbescherming ook kunt boeken via booking en dat een deel van de kosten naar de dierenbescherming gaat! Als je googled op dierenbescherming en booking zie je het vanzelf. Vind het zelf wel een fijne manier van de stichting steunen! Love dieren :heart::hatching_chick:

7 likes

Het is Praag geworden! :grin:

3 likes

Leuk! The street burgers is een aanrader voor de beste (vega) burgers ooit

1 like

Ohh die ga ik onthouden, ben gek op burgers haha.

O wow goed zeg. Als ik naar de site ga, opent hij steeds de app. Maar daar zie ik het logo van de dierenbescherming dan weer niet bovenin staan. Mm

Weet niet wanneer je gaat maar de kerstmarkten zijn dus gecanceld hè.
Prague Christmas Markets 2021 - Local Information - Prague Experience

Ga je met de trein?

2 likes

Ja zag het, maar dat vind ik niet zo erg.

ik ga met het vliegtuig.

Heeft iemand ervaring met het huren van een huurauto in Noorwegen of Zweden?