Reizen / Vakantie #2

Ah, ik dacht écht dat intercontinentaal en Europees gescheiden was. Maar goed om te weten, dan kom ik er wel uit.

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: België topic

Je hebt wel paspoort controle dan toch? Tussen schengen en non shengen?

@Tostibrood kan je de producten niet op bestemming kopen?

1 like

Oh wauw daar kom ik echt nu pas achter. Ik was laatst aan het balen omdat ik naar de McDonald’s wilde maar binnen Schengen vloog. Volgens mij zag ik wel de paspoortcontrole maar ik wist niet dat je daar dan doorheen mag lopen. Wel chill!

4 likes

@soarin @Nefertiti ik heb het zelf nog nooit gedaan maar op de schipholwebsite lijkt dit mogelijk (vooral omdat het winkelaanbod “na security” dus alles is en er nergens staat dat je er niet naartoe kunt)

2 likes

Heeft iemand tips voor Istanbul? Qua eten, winkelen/markten, dingen zien, enz.

2 likes

Binnenkort ga ik met vriendinnen naar Sevilla voor een paar dagen en ben dus opzoek naar tips voor must do’s, bars/clubs, restaurants etc!

Ook ga ik met vriend en baby in het najaar w.s. naar Zanzibar en ben opzoek naar gunstige tickets. Heeft iemand wel eens met Kenya airlines gevolgen en is dit goed bevallen? Daarnaast ben ik benieuwd of er mensen ervaring hebben met een tussenstop van 12 uur. Is dan een overnachting boeken in een hotel in de buurt van het vliegveld te doen of is dat net tekort? Het betreft dan een tussenstop op Nairobi.

Kenya is prima, Ethiopian is beter. Nog nooit zo’n lange tussenstop gehad met Kenya maar toen ik naar Zuid-Afrika vloog met Ethiopian was er gewoon een hotel voor me geboekt tijdens een lange transfer
Vet chill

1 like

Ik had uiteindelijk Schiphol een berichtje gestuurd via Instagram, maar door de nieuwe CT scanners die ze nu hebben mag je ook grotere flacons mee dan 100ml. Dus we nemen het gewoon van thuis mee, en dan laten we de restjes op plek van bestemming achter.

1 like

Ja! Wilde net dit zeggen. Het is wel op eigen risico; ze mogen alsnog de fles weigeren. Maar ik heb in mei zonnebrand meegenomen en dat was geen probleem.

1 like

Ja, als ze het toch weggooien bij de security gaan we alsnog op zoek naar de drogist op Schiphol. Maar hopelijk is dat niet nodig!

Oh ja? Dat geldt voor alle verpakkingen/producten neem ik aan?

1 like

Ja dat denk ik wel, je mag sinds dit voorjaar ook gewoon flesjes water meenemen iig! Was bij ons in mei geen probleem iig. Op de terugweg zaten er per ongeluk nog pakjes appelsap in de tas, die waren ook geen probleem.

1 like

Flesjes water is al een paar jaar zo, iig voor corona al. Maar wel alleen bij bepaalde vertrekhallen volgens mij.

2 likes

Ik heb me weer voor jan doedel tonnetje rond gezopen met water dus. Top!

2 likes

Maar ook echt door de controle? Ik heb het paar jaar terug idd wel eens gehad dat je pas bij de gate door die controle ging en dan mocht je het idd tot daar meenemen, maar niet mee het vliegtuig in.

3 likes

Ja, dat waren toen allemaal nieuwe scanners die je nu overal hebt. Ik vloog toen alleen intercontinentaal (want ik woonde in het buitenland), dus daarom misschien.

4 likes

Hoi! In oktober gaan we eindelijk naar New York. We zouden in eerste instantie in april 2020, maar hé… jullie weten wat er toen gebeurde :smiley:

Ben nu aan het kijken naar allerlei verschillende passen die (als het goed is?) goedkoper toegang geven tot allerlei bezienswaardigheden. Hebben jullie nog tips welke pas we het beste kunnen nemen of maakt het niet zoveel uit? Bij New York Pass kun je kiezen uit een x-aantal dagen en bij andere heb je bv maar keuze uit 5 attracties. Wat hebben jullie gedaan?

Tevens zijn er meerdere bezienswaardigheden met uitkijkpunten (Empire State, Top of The Rock, One World etc.) Allemaal bezoeken, eentje kiezen?

Ik ben overigens helemaal niet van het plannen (meestal bedenken we in de avond ervoor/ochtend wat we gaan doen) maar zullen voor NY denk ik wel wat grove plannen moeten maken.

Edit: we gaan van zaterdag tot en met vrijdagavond. En we willen ook graag naar MOMA en een sportwedstrijd.

1 like

Op de site van Erics New York kun je enorm veel info en tips vinden https://www.newyork.nl/
ook over voordeelpassen en planningen.

Qua uitkijkpunten, ik heb TOTR overdag bezocht omdat je dan meer aan het uitzicht hebt en ESB 's avonds.

3 likes

Ik heb destijds zo’n NY Pass gehaald en echt veel gebruikt ook. Ik heb toen gewandeld met iemand via Big Apple Greeter, veelal NY pensionado’s die je gratis rondleiden maar een fooi geven (en ik had stroopwafels voor ‘m mee haha) is wel een must. Dat vond ik echt heeeel tof.

Ik ben musicalhater maar ben toch naar Broadway geweest en heb Chicago gezien. Hoort er ook wel een klein beetje bij, musical zien daar.

2 likes