Reizen / Vakantie #2

Wij zijn nu op de bonnefooi 3.5 week in Frankrijk met 2 campers & op drukke plekken - nu aan de cote dazure - is het wel moeilijker: gisteren 3 campings afgegaan voordat we een camping vonden met 2 vrije plekken. Jammer want het is zo heerlijk op de bonnefooi! Andere plekken waren makkelijker.

1 like

Eten bij hisa franko?

Ik denk rustige kleinere campings dat ze eerder plek hebben of camping municipal, eigk altijd wel een plekje gevonden
Vorig jaar naar camping La route vert geweest in wirh au val in de buurt van de vogezen kan me niet voorstellen dat daar geen plek is

Heel leuk! Heb het op mijn lijstje gezet :smile:

3 likes

Dankjewel, ook @VanderWoodsen! Ik ga straks nog even verder kijken!

4 likes

Echt zo heerlijk hoe actief dit topic is tegenwoordig

2 likes

Heeft iemand tips voor Albanië? Wil begin oktober een kleine 2 weken gaan. Ben me er al wel in aan het verdiepen maar we moeten nog alles boeken dus alle tips zijn welkom, reisroutes/hotels/mooie plekjes enz enz. We zijn iig van plan om een auto te huren en daarmee rond te trekken :blush:

1 like

Ik zit nu met interrail in Praag en mijn tip is vooral, mocht je plekken in de trein willen reserveren doe dit dan NIET via interrail. Van Wenen naar Praag was via interrail bijv. 16 euro voor 2 personen en toen ik het via de treinsite an Oostenrijk deed maar 6 euro. Best een groot verschil als je veel reserveert, maar misschien is dat ik oktober wel helemaal niet nodig.

Verder zijn de Kathedraal en de Petřín-toren echt de moeite waard als je er kan komen. Vanaf de brug dacht ik echt ‘omg, die heuvel om de toren te bereiken is echt niet te doennnn’ maar het viel echt wel mee met naar boven lopen.

Qua eten hebben wij nu gegeten bij Agave (mexicaans, wel een beetje prijzig maar erggg lekkere hoofdgerechten en cocktails) en The Street Burgers (Burgers obv, ook vega keuzes. Had de tip van hier en was ook erg lekker. Je kon wel alleen met cash betalen dus dat is iets om rekening mee te houden want de pinautomaat in die straat heeft een superhoge conversionrate :smiling_face_with_tear:)
Mocht je met de zoekfunctie nog Cafe Designum met milkshakes tegenkomen; die hebben ze niet meer dus daarvoor hoef je daar niet heen.

2 likes

@lisaanna
Ik vond het eten bij Lehká hlava in Praag echt top. Alles was vega daar.

Pinnen deden wij steeds bij KB, ze hebben allemaal een zeer matige conversion rate maar je moet je eigen bank die conversie laten doen. Die staan als het goed is op de site, ASN houdt gewoon een normaal tarief aan. Je kiest dan ‘ Accept without conversion’. Die Euro-nogwattes automaten rekenen daarnaast nog eens 4,5 euro voor het opnemen van geld :sob: Bij KB is het gewoon gratis.

3 likes

We zijn op dit moment een roadtrip aan het maken met de camper en twijfelen als volgende bestemming tussen comomeer (2x geweest, vonden we prachtig), lago maggiore of meer van lugano. Iemand een tip?

1 like

Leuk!! Het is alweer even geleden dat ik er geweest ben, maar het is een fantastisch land!
Ik weet het meer van Ohrid nog, maar dan aan de Albanese kant. Vond ik een fijne plek voor 2-3 dagen. We hebben toen een rondje om het meer gefietst, was wel leuk om het verschil te zien tussen het toeristische Ohrid en dan weer terug naar de rust in Albanië. We hebben sowieso veel gefietst, maar daar moet je van houden.
Verder geen concrete tips, want mijn geheugen is een zeef. Tirana nog, maar dat was je vast al van plan te bezoeken.

2 likes

Heb je al een airbnb voor Belgrado gevonden? Anders heb ik nog wel eentje die in het centrum ligt en goedkoop is. Ik weet niet waar je van houdt qua eten om je tips te geven

3 likes

Oh nee nog niet gevonden, tip voor airbnb is nog welkom!

Ik eet vega, dus als je tips hebt voor leuke restaurantjes die ook lekkere vega opties hebben zou ik ook heel chill vinden!

En mocht je andere leuke plekken in Servië weten; ook welkom haha!

1 like

Poh ja, echt een aanrader :drooling_face:

2 likes

Brigitte 's Central Apartment-Pedestrian Zone - Airbnb

Hier ben ik in juni geweest en ik vond het echt een hele fijne locatie. Het ligt in het centrum, alles is dichtbij maar je hebt toch geen geluidsoverlast. Als je in Belgrado bent zou ik ook Hram Svetog Save gaan bezoeken als dat je interesseert, ik vind het heel mooi.

Wat betreft eten, ze houden heel erg van vlees daar :smiley: Ik vind Franš een goed restaurant, misschien ietsjes duurder maar veel keus. Daarnaast heb je Ahimsa en Zdravo Ljubavi. Daar heb ik goede dingen over gehoord.

Ik vind Novi Sad ook een mooie stad waar je een dagje doorheen kan struinen. Ik weet niet waar je interesse verder ligt om je te adviseren :smiley:

1 like

Top, dankjewel!

1 like

Wij hebben P4 gereserveerd voor de auto op Düsseldorf. Normaliter gaat de skytrain vanaf 3.45 uur. Wij willen iets eerder komen ivm de drukte dus zijn er waarschijnlijk rond 3 uur.

Weet iemand hier of het ook goed te lopen is naar de terminals?

Ik denk dat het een minuut of 10 is naar de dichtstbijzijnde ingang, maar het ligt een beetje aan welke terminal je moet hebben, de andere kant van het vliegveld is ook nog best weer een eindje lopen.

2 likes

Na jarenlang altijd via via een tent te hebben geleend wil ik dit jaar eens een eigen! Zeker nadat afgelopen jaar de geleende tent lek bleek…

Heeft er iemand een tip voor een fijne? Ben op zoek naar eentje waar je makkelijk met twee personen in kan, niet te zwaar, liefst binnen ook in kan staan en waar je ook als het regent chill in kan zitten.

Dit is echt mijn droomtent, maar zo duur (en zwaar)

(de kuifmees van de waard)

2 likes

Nouja we gokken het er maar op, zijn het liefst wel net wat eerder. Misschien rijd ‘ie wel extra door de drukte :crossed_fingers: