Reizen / Vakantie #2

Ik zit er ook in! Ik krijg wel eens berichtjes van mij die bij mij willen komen slapen maar ik heb het nog niet aangedurfd

1 like

Ik ben eens in Riga geweest en vond het een erg leuke stad, kan het echt aanraden! Ik heb vooral een beetje de standaard dingen/musea bezocht en gewoon wat door de stad gestruind dus weet zo even geen specifieke tips, maar ik zou het doen!

4 likes

Heb in Riga gewoond en het is echt een leuke stad voor 2-3 dagen! Langer dan dat kan wel, maar dan zou ik lekker de natuur van Letland opzoeken (is ook heel mooi).

1 like

Leuk! Wij baalden heel erg van Tivoli. Het regende hard (kunnen ze niks aan doen natuurlijk maar maakte de beleving wel anders), je betaalde €20 pp om binnen te komen en vervolgens was elke attractie ook nog 8 tot 14 euro extra. Veel attracties waren dicht door de regen dus eigenlijk €20 betaald om een beetje rond te lopen.

Wij vonden het heel leuk om van die elektrische deelfietsen en stepjes te huren om daarmee rond te gaan! En inderdaad die kerktoren van de verlosser beklimmen, is echt een hele unieke toren en prima te doen qua trappen.

3 likes

Ja leuk! Ik heb ook in riga gewoon en ga toevallig in december weer heen

3 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Italië topic

@RubyBlue oja, over Tivoli: wij hadden een Copenhagen Card waardoor we op veel plekken ‘gratis’ (je betaalt alleen die kaart) naar binnen konden. Je moet wel even rekenen of het voordeliger is of niet, maar ik was met een gezelschap dat toch niet langer dan 2 of 3 uur in een museum wilde zijn.

2 likes

over tivoli:

als je de tijd hebt zou ik eerder naar Bakken gaan (oudste attractiepark ter wereld!!! 16e eeuw!!!) toegang gratis, attracties vallen ook wel mee en je waant je in de jaren 90. is maar 30 minuten met de s-trein.

en het ligt in een heel mooi park! dus als je uitgekeken bent kun je wandelen (Veluwe achtig)

5 likes

Bedankt voor alle Kopenhagen tips!

Heeft iemand recentelijk nog vanaf Schiphol gevlogen? Mijn vliegtuig vertrekt morgen om 10.00u, maar ik vraag me af of om 07.30u op Schiphol zijn vroeg genoeg is. Toen ik in juni vloog, zei een medewerker dat het vanaf 08.00u drukker werd, maar dat was doordeweeks. Dus aan de ene kant denk ik dat het op zaterdag nog eerder druk is, maar omdat het geen vakantietijd meer is, hoop ik dat het mee zal vallen.
Edit: ik was er 2,5u van tevoren en heb letterlijk nog geen minuut in de rij gestaan bij security.

2 likes

Twee weken geleden op een zaterdag gevlogen. Vier uur van te voren daar, prima op tijd maar denk dat veel later problemen had gegeven (toen ik aardig vooraan stond bij de security begonnen er toch flinke rijen te ontstaan). Dus zou toch wel een uur of drie doen, afhankelijk waar je heen gaat

2 likes

Heeft er iemand hier al eens NYE in het buitenland gevierd? Ideeën welke bestemmingen hier leuk voor zijn?

2 likes

Zelf geen ervaring, maar mijn ex deed dit wel vaker en het viel hem altijd heel goed mee. Je moest inderdaad wel ver op voorhand beginnen afspreken en vastleggen. Ik weet niet welk website hij gebruikte, maar volgens mij kon je zelf de periode aangeven wanneer je eventueel wilt ruilen, en zelf ook op periode en gebied zoeken en dan potentiële ruilers berichten sturen.
Populaire bestemmingen / huizen zitten vaak ver op voorhand al vol (tot een jaar…). Het kan ook echt heel persoonlijk zijn, je hebt op voorhand al vaak contact en het is blijkbaar ook niet ongebruikelijk dat de hosts bv eten voor de eerste avond achterlaten en dergelijke.

1 like

ja, twee keer (praag en antwerpen) en ik vond het beide keren vreselijk :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik vond Lissabon leuk met oud en nieuw. Maar was toen ook goed weer, kon je lekker buiten op een plein staan.
Lille is een totale afknapper voor oud en nieuw. Niemand buiten en in kroegen niks te doen. Alleen een diner + champagne zagen we veel, maar zo wilden wij geen oud en nieuw vieren.

Hoezo?

2 likes

Antwerpen vond ik ook helemaal niks, is wel al 20 jr geleden.:sweat_smile: Was net als de omschrijving van Lille hierboven.

ik vind oud en nieuw sowieso al stom hahaha, maar beide steden met heel veel dronken mensen en een nare sfeer op straat in de nacht. maar denk dat het misschien meer met mijn aversie tegenover oud en nieuw te maken heeft dan deze steden zelf haha.

4 likes

Oh, ik ben wel eens in Antwerpen geweest en toen was het juist wel heel druk op straat. Maar alleen dronken, schreeuwende Nederlanders, dus alsnog geen aanrader.
Wel wat korter geleden, jaar of acht ofzo.

1 like

Sydney :wink:

3 likes

Haha ik ook, Sydney inderdaad @Accra