Reizen / Vakantie #2

ik vind oud en nieuw sowieso al stom hahaha, maar beide steden met heel veel dronken mensen en een nare sfeer op straat in de nacht. maar denk dat het misschien meer met mijn aversie tegenover oud en nieuw te maken heeft dan deze steden zelf haha.

4 likes

Oh, ik ben wel eens in Antwerpen geweest en toen was het juist wel heel druk op straat. Maar alleen dronken, schreeuwende Nederlanders, dus alsnog geen aanrader.
Wel wat korter geleden, jaar of acht ofzo.

1 like

Sydney :wink:

3 likes

Haha ik ook, Sydney inderdaad @Accra

Lille is inderdaad niks aan, wij hadden geen restaurant gereserveerd en konden dus nergens heen. Zelfs de Mac was dicht :cry: Hebben op onze hotelkamer gezeten en naar saaie Franse tv gekeken. Parijs vind ik ook niks met O&N.

Wel leuk: Düsseldorf, veel mensen op straat!

1 like

Ik vind Ljubljana echt een aanrader, was heel gezellig op straat! Overal kraampjes om (warme)drankjes te kopen, vuurwerk op het plein, terrassen zaten vol. (Sowieso is Slovenië een goede winterbestemming, het is er over het algemeen heel zonnig - wel koud)

Geen aanrader: Aken, New York, Reykjavik.

5 likes

@Accra wij zijn in 2019/2020 im Ljubljana geweest en vonden het ook heel leuk! Wel was het vuurwerk op het centrale plein binnen 2 min over ofzo, dus daar moet je niet voor gaan.

En inderdaad heel zonnig toen! Hebben bij lake bled zonder jas gezeten terwijl het helemaal niet zo warm was.

2 likes

Eind januari, begin ga ik naar Budapest 6 dagen, tussendoor wil ik 2 dagen ofzo naar een andere stad. Dat wordt denk ik Bratislava, tenzij iemand hier een ander beter idee heeft?
Heeft iemand leuke tips voor Bratislava misschien, wat je niet zo 1,2,3 op internet bij tripadvisor ziet staan? (Voor Budapest mag ook).

2 likes

Hmm shit haha nou ja er kan wel veel veranderen in 10 jaar en heb sowieso het idee dat het in die regio nu allemaal wat leuker is. We willen maar 1 nachtje eigenlijk ff ergens anders heen omdat ik 6 dagen Budapest te lang vind … Heb je misschien iets anders in die omgeving gedaan wat je wel leuk vond?

1 like

Wenen anders?

5 likes

Bratislava is leuk voor een dagje. Misschien kun je naar Wenen

Bratislava is inderdaad niet de moeite waard. Wenen is wel echt fantastisch, heb daar 3 jaar geleden in 1 dag een free walking tour (aanrader!!) gedaan, Wiener schnitzel gegeten en een sacher torte gegeten bij Hotel Sacher (duur en niet superlekker).

1 like

Leuk idee Wenen! Had niet door dat het ook zo dichtbij was daar ook. Ben enkel met mn ouders tijdje terug daar geweest dus nog eens 2 dagen Wenen gaat em waarschijnlijk worden! Dank allen

Flinke reis! Ik vind de app van interrail heel handig om lange treinreizen te plannen. Ben zelf een tijd geleden naar ligurie getreind, en dat ging via basel (rechtstreeks vanaf nederland) en milaan. Vermoed dat dat begin hetzelfde voor je zal zijn.

1 like

Ik heb hier geen ervaring mee, maar heb toevallig vorige week een boek gelezen (Perron Europa) waarbij er ook vanuit Nederland naar Italië werd gereisd, maar dat was naar Sicilië (via Milaan en Rome). Misschien hebben ze op hun instagram @railtripping of de website tips?

1 like

Ik was er een paar weken geleden en het is inderdaad geen mega leuke stad nee. Ik was er toen 3 dagen en dat was echt veel te veel. Voor een dagje is het best oké, maar behalve een rondje lopen door de stad langs de bezienswaardigheden is er niet veel te doen want het is echt ontzettend klein.

3 likes

Ja 1 dagje wandelen of een museum kan altijd. We neigen alsnog naar Bratislava want we zijn er allebei niet geweest en in Wenen wel. Misschien gewoon alle 3 haha.

1 like

ik ga volgend weekend naar parijs, heb al allemaal restaurants enz opgeslagen, maar weet iemand een leuke plek waar je een beetje kan dansen? niks heel ingewikkelds geen underground technobunkers ofzo, maar een bar dancing (of wat is de normale term ervoor)? oja en ik verblijf in le marais dus daar een beetje in de buurt ofzo

Je kan vanuit wenen heel makkelijk een dagje naar bratislava met de boot over de donau, voor een dag een aanrader vind ik! Heb je twee in een.

4 likes

Wij zijn een keer beland in Le Mauri 7, was leuke drukke bar waar later op de avond gedanst werd. Beetje jaren 80 muziek. En toen met een stel fransen mee naar La Casbah, was best wel een leuke club onderin een restaurant (waren we ook echt de enige niet-fransen)

2 likes