Reizen / Vakantie #2

Multifunctionele dingen meenemen. Ik heb een handdoek die ook kan als een sjaal en dekentje en kussensloop en en en. En packing cubes of oprollen.

2 likes

Vermoed dat haar schoonfamilie wel handdoeken enz heeft.

1 like

Ligt er aan hoe lang je gaat, maar vooral je gewoon afvragen wat je nou echt nodig hebt. Heb je echt een extra broek nodig als je drie dagen gaat? Of moet je echt full face make-up? Ik ben net terug van twee nachten weg en had twee onderbroeken, twee paar sokken, een extra trui en alleen de toiletartikelen mee die ik écht nodig had, zoals deo, lenzenspullen, mascara, dagcreme, haarborstel en tandenborstel en tandpasta. Alles in kleinverpakking. Ik had expres mijn dunste pyjama ingepakt. En verder natuurlijk een boek, een waterfles etc. Ik vind reizen met alleen een rugzak zoveel fijner als het korte tripjes zijn.

Vergeet ook niet dat je ook gewoon veel kan kopen ter plaatse.

2 likes

Ik zou die doek alsnog meenemen :joy: dat is echt naast mn paspoort en pil het enige wat op elke vakantie meegaat

Wij overwegen om in de kerstvakantie naar Londen te gaan. Hebben jullie nog leuke tips of misschien wel andere leuke steden om een stedentripje te maken? We hebben wel 2 kinderen bij ons van 7 en 5 jaar. Kan met de auto, vliegtuig, boot, trein etc. Parijs, Berlijn etc. wel gezien nu.

Daar is echt een heel eigen topic voor vol met tips.

1 like

York of Brugge?

3 likes

Dank voor de tip, daar waren we al wel een beetje achter inderdaad haha! We hebben geen specifiek budget dus staan overal voor open.

En @moskou ook bedankt, ik ga daar eens kijken. Ik plaatste het meer hier omdat ik nog niet helemaal zeker ben of we wel naar Londen willen. Ik ben er nog nooit geweest dus geen idee of het de moeite waard is of dat we toch voor een andere (Europese) stad gaan.

Ik wil graag goed kunnen shoppen, eten, struinen in de stad, mooie plekken bezoeken etc. En een beetje kindvriendelijk (als in goed openbaar vervoer, wat leuke activiteiten voor kids) zou ook fijn zijn.

1 like

Wees je bewust van alle stakingen (vooral die van de grensbewaking lijkt me vrij problematisch)

3 likes

Paspoort is noodzakelijk sinds Brexit!!
Daar vergissen veel mensen zich nog in. :relaxed:

3 likes

Ik ben opzoek naar winterzon voor januari. Kaapverdie en Egypte staan op de nominatie. Echter ben ik ooit in feb/maart naar Egypte geweest en waaide het flink, zwembadwater te koud etc. Dus ik vrees dat Egypte toch afvalt (alhoewel het qua prijs de helft scheelt. Iemand de tip voor een zonzekere plek met verwarmd buitenzwembad, max 6 uurtjes vliegen en kindvriendelijk? Of ervaringen met Egypte en/of Kaapverdie in Januari?

Edit: relaxvakantie trouwens, hoeven geen spannende excursies te doen :sweat_smile:

Kaapverdie in november was goed! Wel staat er wind en als de zon weg is koelt het dan af. Misschien nog Gambia ? Jordanië is ook niet zover vliegen maar weet niet wat de temperatuur dan is daar

1 like

Jordanie is nu ook gewoon koud en niet echt een relax vakantie. Miss is Dubai een optie? Is 6 uurtjes vliegen. Volgens mij heb je in een stad boven dubai nog wat meer rust ook en hele all inclusive resorts die best te betalen zijn.

Ik ben in februari in Gambia geweest en dat was megalekker weer, heb hele dagen op 't strand gelegen.
Afgezien van het weer vind ik Gambia verder alleen geen aanrader.

2 likes

Ik hou enorme van Londen rond de kerst. Ook wel genoeg childproof dingen, denk nu juist extra ivm kerst. Dus als geld mag rollen gewoon doen.

1 like

Ik ben vorig jaar eind januari naar El Gouna (Egypte) geweest en dat was zeker ok qua zon. Overdag was het 22-23 graden, dus niet té warm, maar wel aangenaam. In ons hotel was alles afgeschermd qua wind dus overdag was het in de volle zon echt heerlijk. Ook konden we gewoon in het zwembad gaan zonder het te koud te hebben. We hebben zelfs nog in de zee gezwommen. 's Avonds was het wel vroeg donker en fris, en moest je een trui of jasje en lange broek aandoen. In het stadje was er overdag wel wat wind, maar niet in die mate dat je een trui moest aandoen, wij liepen er nog altijd rond met blote schouders en korte broek.

Ik kon ons hotel echt aanraden: Cook’s Club. Zalig hotel met zwembad, heerlijk eten (wij hadden halfpension) en goede service. Ook El Gouna vond ik 100x leuker dan Hurghada.

4 likes

Waarom niet?

1 like

Canarische eilanden? Heb in februari daar een week 25-30 graden gehad. Was top.

6 likes

Ik vond het heel vervelend dat je om de paar minuten werd aangesproken, mensen (mannen) lopen met je mee terwijl ze tegen je blijven praten, of blijven heel de tijd bij je strandbedje staan, zelfs tijdens het eten kom je er niet vanaf.
En bizar om van die oude vrouwen daar te zien op date met een veel jongere man.
Ik was alleen in Kololi dus m’n afrader geldt uiteraard alleen daarvoor

6 likes

Wat tof! Even reageren op een oud bericht hoor, maar ik zit ook te kijken naar deze combinatie, of wellicht alleen Jordanië. Ik lees wel allemaal dingen over de grensovergang van Israël naar Jordanië dat je ‘zelf moet lopen’ en dat gidsen daar niet in de buurt mogen komen enzo en ik denk alleen maar ??. Vond je destijds de grens overgaan daar ‘raar’ of ‘eng’ of valt dat allemaal wel mee?

1 like