Reizen / Vakantie #2

Je mag mij ook dm’en voor mijn polarsteps van die periode met heel veel info over wat we hebben bezocht. Ben twee maanden daar geweest in 2019!

2 likes

Love de Pyreneeën, welke regio zit je aan te denken? Frankrijk/ Spanje? Qua wandelingen: zoek je eendaagse tochten of evt ook met overnachtingen in Refugio?
Ik ken er niet zoveel campings maar ik ken de regio wel goed van te wandelen!
Er was wel een camping in benasque die ik erg chill vond (ixeixa), basic maar rustig aan het water. De eigenaar is heel chill en kent echt alles van de wandelroutes in de buurt en de cultuur/ geschiedenis van de regio. Die vallei ligt tussen hoge pieken en was lang enkel in de zomer bereikbaar. Heeft dus een hele eigen cultuur/taal ontwikkeld. Je kunt van daar ook makkelijk met de bus naar een mooi startpunt voor wandelingen (Refugio de corones op 2000m).

Aigüestortes is een andere favoriete regio van me!

Oh hier ben ik het echt niet helemaal mee eens. Wij deden idd de deur op slot en reden nooit ‘s nachts, maar met navigatie komt het echt wel goed.

Ook wb dat ‘s avonds slenteren en restaurantjes, als je dat wilt is ZA niet je land, maar het ritme is daar gewoon anders: vroeg beginnen en vroeg slapen. Eten in de lodges etc is vaak hartstikke lekker, wij gingen vroeg slapen en stonden vroeg op (ook ivm wildlife enzo). En hebben genoeg gezellig avondjes gehad.

Wij waren dit jaar in Costa Rica (hartstikke veilig), en daar hebben we ook nooit ‘s avonds rondgeslenterd, maar lagen om 9u te tukken en om 6u aan het ontbijt.

1 like

Geen tips, want zulke dingen vergeet ik altijd, maar het is wel een aanrader en prachtig! Spaanse Pyreneeën dan, Franse heb ik geen ervaring mee.

3 likes

Dankjewel! Ik ga die camping meteen even opzoeken. We willen aan de Franse kant blijven aangezien we ook nog een paar dagen naar de buurt van Montpellier en Carcassonne willen. Wandelen willen we alleen met dagtochten doen.

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Italië topic

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Spanje

Oh dat ziet er mooi uit, Dankje!

2 likes

En als je naar Sydney gaat, zou ik Bondi ook niet overslaan. Dat was mijn favoriete plek. Al was ik daar wel in het laagseizoen. In de zomer is het daar denk ik wel erg druk.

Ja eens, en het is echt mijn favoriete land. Wij waren er afgelopen jaar een maand met de kinderen, zij mengden ook prima met de locals, ook in iets mindere wijken.

Hoe vond jij Costa Rica? Wij willen dit jaar weer een verre reis maken en Costa Rica staat op ons lijstje o.a vanwege wildlife. Kun je daar zelf rijden. Vanwege die kinderen is dat wel handig.

Ik ben een keer op een camping geweest in de buurt van Carcassonne, in het land van de Katharen. Was een kleine, rustige camping en de eigenaar maakte pizza en verzorgde 3-gangenmaaltijden. En de eigenaar sprak Engels! Wat wil je nog meer. Was deze: Home - Camping La Mare aux fées (camping-lamareauxfees.com)

3 likes

Oh nee dan is Benasque niet zo’n goed optie denk ik! Die kant Fr aan aan de middelandse zee ken ik minder goed.

3 likes

Je vraagt dit niet aan mij maar ik wil toch antwoorden. :smiley:

M’n schoonouders waren in nov/dec in Zuid-Afrika en gaven ook aan dat de meeste accommodaties, restaurants e.d. white owned zijn en dat ze merkten dat deze eigenaren het geld wat ze verdienen vooral voor zichzelf houden. Het wordt dus niet in het land/regio gestopt. Wegen waren helemaal kapot, maar dan rijdt je wel langs super dikke huizen (dit is natuurlijk niet iets wat alleen in Zuid-Afrika gebeurd, maar vind het wel noemenswaardig).

Ze vonden het super tof om hun reis te doen, maar zouden niet terug gaan om de reden die jij ook noemt en hadden zich liever wat beter geïnformeerd van te voren. Dan waren ze überhaupt niet gegaan.

2 likes

Costa Rica kan je heel goed zelf rijden! Wel een 4x4 nemen.

1 like

ik heb 12 uur layover gehad in Miami en ik vond dat niet heeel chill, ik vertrouwde mezelf niet genoeg om met mijn gevoel voor tijdplanning het vliegveld af te gaan en ergens te slapen. ik kwam trouwens ‘s avonds aan dus mn layover was de hele nacht en uberhaupt ‘s nachts met mn koffertje door onbekend Miami leek me niet zo chill - misschien als het overdag was geweest had ik nog wel t vliegveld afgegaan.
ik heb me op zich wel vermaakt, Miami is een mega vliegveld dus ik heb een beetje mensen gekeken en rondgeslenterd, eten gehaald en series op mn telefoon gekeken, maskertjes gekocht gedaan in de wc’s en op mn jas een beetje gelegen/half geslapen, maar op een gg moment word je wel een beetje temmes en ik was ook moe dus ik wilde vooral ook graag normaal slapen.
waren meer mensen die dat deden dus dat was niet heel vreemd maar die jas heb ik wel 10 keer gewassen want die grond is echt goor natuurlijk.
voor 100-200 euro verschil zou ik het absoluut niet meer doen, voor 500 wel maar dan zou ik zorgen dat ik in het heenvliegtuig kan slapen en de layover overdag is, zodat je niet half opgesloten op dat vliegveld je zit te vervelen.

Ik heb tijdens mijn nachtelijke overstap van 8 uur in Dubai voor een paar uur een sleeping pod gehuurd (bij https://www.booking.com/hotel/ae/sleep-39-n-fly-sleep-lounge-dubai-airport.nl.html). Dat was niet gigantisch duur, maar dan heb je iig een chille stoel / ligbed, mogelijkheid om je telefoon / tablet op te laden en even wat rust. Ik heb niet echt geslapen tijdens die uren, maar het was wel fijn om een beetje te kunnen doezelen en niet op je spullen te hoeven letten. Misschien hebben ze op het vliegveld van Houston ook zoiets?

2 likes

Oostenrijk ga je niet redden in 6 uur rijden, lijkt me.
Ik vind Duitsland heel fijn. Vorig jaar in de Harz geweest. Vond ik leuk en mooi, maar een beetje saai (veel van hetzelfde natuurbeeld, vond ik). Hadden een leuke camping daar, wel veel Nederlanders. Wij houden van rondreizen en zijn toen ook nog wat oostelijker gereden, oa richting Leipzig. Dat vond ik ook heel mooi en wat rauwer dan de Harz. We hadden daar ook een superleuk plekje, geen camping maar een soort chaletje (ieniemienie), in een dorpje waar niks is, maar wel mooie natuur en heel gemoedelijke sfeer! Was ook een zwembad bij dat huisje.

2 likes

Waar in NL woon jij dat Oostenrijk 6 u rijden is?

Trier in Zuid-Duitsland is heel mooi!

4 likes

Haha ik zou het sowieso in 2 x doen, anders is het een lange rit vind ik zelf, zeker met je zoon erbij. Dichterbij vind ik bijv de Elzas heel mooi, leuke dorpjes zoals Colmar en natuur

1 like