Auschwitz is zeker een aanrader maar ik denk dat februari echt aan de te koude kant is daarvoor tbh. Polen is sowieso koud in de winter maar zo’n hele dag daar… Stel je gaat eind maart ofzo dan is het weer al wat anders.
Vind het allebei gezellige steden, Praag is wel altijd voor Pasen gezellig versierd en er is wel meer te doen dan in Krakau, ook qua verschillende keukens stel je eet vega dan is het vrij gemakkelijk. Krakau is daarentegen wel goedkoper qua eten en drinken…
Het centrum van Krakau is een stuk kleiner, stel je wilt 3 dagen lang lekker wandelen en terrassen dan heb je het leuker in Praag denk ik.
Ik was in augustus in Krakau en het was elke dag boven de 30 graden maar wat ze daar hebben is rondom het centrum een park met een heeeleboel bankjes, fietspad wandelpad etc. Gedurende de dag liepen we vooral via dat park overal naartoe, omdat je dan bijna compleet in de schaduw liep (en ook omdat we in het centrum zaten en anders binnen 5 min al aan de andere kant van het centrum waren) maar dat park was echt ideaal. Het was ook supergezellig in de avonden omdat er muziek werd gemaakt, jong en oud zat daar eigenlijk. Maar in de winter denk ik dat het er minder gezellig uitziet en meer praktisch als fietspad wordt gebruikt.
Voor Praag heb ik 1001 tips voor je, heb er een jaar gewoond en alleen al dit jaar 3 keer geweest