Reizen / Vakantie #2

Dit is inderdaad precies wat ik zoek. Al was ik zelf nooit op Kaapverdië gekomen. Waar heb jij geboekt als ik vragen mag?

Bedankt voor de tips iedereen!

Ben er zelf eens geweest in een RIU hotel en dat boekte ik via vakantiediscounter. Volgens mij kun je die RIU hotels wel via vrijwel elke website boeken als pakketreis. Heb zelf prima ervaring met vakantiediscounter maar ook prijsvrij bijv.

1 like

Nu het toch over Kaapverdië gaat, hebben jullie leuke tips voor op Sal? Ik ga daar volgende week heen.

@Blauwbeertje

Ik boek vrijwel al mijn vakanties via vakantiediscounter, net als @mikselke. Dit keer was het dan met TUI via vakantiediscounter.

Voor de rest wil ik nog even zeggen dat het hotel
Superfijn was. Ook een voordeel dat het niet al te lang vliegen is, en dat er maar 2 uur tijdverschil is. De transfer was ook maar 10 minuten. Hou er wel rekening mee dat er altijd een vrij stevige wind staat, maar dat maakt wel dat het tenminste niet bloedverziekend heet aanvoelt.

Ik hoor het wel als je meer info wil!

4 likes

Ik zat in Santa Maria. Is al wel een tijdje geleden dus geen idee meer hoe alles heet en of het er nog zit.
Ons appartement zat boven een tentje wat iets met een Frog heette.
Het dorpje zelf is heel klein en overzichtelijk. Aan het strand zit een tentje naast een volleybalveld met veel verschillende, hele lekkere en goedkope caipirinha’s.
In het dorpje zat een pleintje met allemaal barretjes en restaurantjes en dat was heel gezellig.

2 likes

Ik vlieg binnenkort met alleen handbagage met KLM en heb een samsonite koffer met de afmetingen 55x40x20 besteld. Nu zie ik dat ze bij KLM de afmeting 55x35x25 hanteren. Maakt dat heel veel uit? Heeft een van jullie hier weleens problemen mee gehad of hebben jullie allemaal exact die afmeting koffer?

2 likes

Ik heb bij KLM sowieso nog nooit problemen gehad met (hand)bagage. Denk dat het niet veel uitmaakt, het is geen hele afwijkende vorm (bv cirkelvormig) en in volume niet groter.

6 likes

Ik heb het idee dat ze bij budget airlines daar vooral moeilijk over doen. Als ik zie wat sommige mensen namelijk mee hadden gesleept op mijn laatste vlucht van KLM :joy: Zat nog net geen extra passagier in die tas.

13 likes

@Bunnyslippers oh nou dan moet het vast goed komen! En Samsonite verkoopt die afmetingen anders ook niet denk ik.

2 likes

Chill dankje! Precies waar ik voor kom. Cocktails en zon. :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik vlieg veel met KLM en die hebben nog nooit moeilijk gedaan. Ik heb meestal een trolley, vrij grote rugzak en een handtas bij me.
In mijn ervaring zijn het met name Easyjet/Ryan Air/etc die echt streng zijn. Zie me bij Easyjet nog bij de gate mijn handtas ín mijn koffer proppen want je mocht slechts 1 stuk handbagage mee en alles moest ter controle in zo’n bak met de maximale afmetingen.
KLM stuurt je waarschijnlijk een sms met ‘de vlucht zit vol, check je handbagage gratis in’, maar dat doe ik ook niet, gaat altijd goed

1 like

Hamburg misschien? Of Antwerpen, Gent?

5 likes

Londen met de trein?

3 likes

Ik kan londen met de trein erg aanraden! Dat is 4 uur.
Parijs is met de trein ook dichtbij

3 likes

Berlijn is leeeuk maar is vgm 8 uur? Parijs is ook snel

1 like

Ligt er ook aan vanaf waar je vertrekt. Met de directe trein vanuit Almelo is het 4,5 uur ongeveer, maar met de auto vanuit Rotterdam iets van 7-8u (afhankelijk van hoe hard je rijdt en hoeveel en hoe lang je pauzeert natuurlijk). Ik ben naar mijn ouders meestal zo’n 7,5u onderweg met de trein deur tot deur.

4 likes

Berlijn is wel lang reizen - vind ik - voor een weekend, met auto toch al snel ruim 8 uur. Ik zou voor iets dichterbij gaan (Gent, Antwerpen bijv) of nachtje langer! Parijs is, als je in het zuiden van het land woont, ook heel chill met de trein: ben de laatste keer opgestapt in Luik & dat is ongeveer een dikke 2 uur naar Parijs.

2 likes

Terug van Athene en wat was dat een geweldige stad!! Dankjewel voor de tips hier <3

Ben weer een stedentrip aan het plannen. Wil met mijn man en zoontje van 2 jaar gaan. We twijfelen tussen marseille en porto/lissabon. Voor 2 nachten begin mei. Welke raden jullie aan ivm een peuter?

1 like

Ik ken alleen Lissabon van deze drie en vond dat een superleuke stad, maar zou even goed bedenken of dat handig is met peuter. Er zijn veel heuvels / hoogteverschillen, wellicht niet zo handig met buggy.
Rugdrager oid is dan misschien makkelijker.

1 like

Kopenhagen? Maar dat is wel ong 6u rijden.

1 like