Reizen / Vakantie #2

Denk dat je hier de info kan vinden die je zoekt.

1 like

Heeft er iemand ervaring met een auto huren via corendon? Normaal boek ik altijd sunweb en sunny cars en dan weet ik dat alles bij de prijs inzit, maar bij corendon lees ik dat band/ruit/koplampverzekering er niet bij inzit.

Los op locatie huren bij sunnycars?

1 like

Die kan je ter plekke bijkopen voor een klein bedrag per dag (meestal 5 eu ofzo)

3 likes

Dank je wel, ook @Nox

Los met sunnny cars was veel duurder, omdat we een fly & go konden voor dit hotel. Maar heb uiteindelijk de kosten gevonden en het is 8 euro per dag, dus dat gaan we doen, alsnog goedkoper dan los.

En het kan zelfs dat corendon sunnycars gebruikt als tussenpersoon (kunnen we 2 weken voor vertrek op papieren zien) en dan zit de verzekering er alsnog bij in.

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Engeland-topic

Iemand misschien nog leuke tips voor Kreta?
We gaan over 3 weken, hebben een hotel aan de rand vam Chersonissos en een huurauto.

We eten in principe in het hotel, maar tips voor lunch bij een bezienswaardigheid zijn altijd welkom. We hebben wel een kind bij ons van bijna 3 dus daar moeten we beetje rekening mee houden.

Het aquarium ( cretaquarium in Gouves) en Dinosauria is leuk en dichtbij Cherso.Ook de hoofdstad Heraklion is heel leuk om een (mid) dagje rond te slenteren. Ook leuk maar klein uurtje vanaf Cherso vond ik dierenpark Amazonas Park in Neapoli. Agios Nikolaos is ook heel leuk met het grote meer in het midden

3 likes

Agios Nikolaos is een leuk plaatsje! Kritsa is ook leuk, dorpje in de bergen.

3 likes

Hebben jullie ervaring met een klacht indienen bij vertraging van een luchtvaartmaatschappij (zodat je wat terug krijgt)? Ik heb een vlucht gehad met United Airlines en de twrede vlucht na de overstap had zo’n 9 uur vertraging, maar ik vraag me af wat wijsheid is; een poging doen bij de maatschappij zelf of via zon tussenpartij? En nog tips welke tussenpartijen hiervoor wel prettig waren?

Ja ik heb het bij de luchtvaartmaatschappij zelf gedaan. Vond het zonde van het geld dat naar de tussenpersoon gaat.

3 likes

Ik heb het ook via de luchtvaartmaatschappij (corendon) zelf gedaan. Duurde wel heel lang, en werd een paar keer geprobeerd af te kopen door een kortingsvoucher of iets dergelijks. Uiteindelijk na 10 maanden ofzo mijn geld gekregen.

6 likes

Luchtvaartmaatschappij zelf. Tussenpersoon doet letterlijk hetzelfde wat jij ook kan doen en dan ben je meer geld kwijt.

4 likes

2x gedaan via maatschappij zelf, en inderdaad, het was echt heel makkelijk! Heb ook een keer mijn hotel erbij gedeclareerd (vlucht werd geannuleerd), en dat werd ook gewoon vergoed.

2 likes

En @Lueur thanks, ik ga de tips opzoeken en opslaan.

Zou het altijd eerst zelf proberen, je kan altijd nog een bedrijf inschakelen als het zelf niet lukt.

Wij hebben het bij een geannuleerde vlucht zelf gedaan maar kregen toen reactie dat het lag aan weersomstandigheden en dat we daarom geen recht hadden op een vergoeding. Toen een bedrijf ingeschakeld en na 2 jaar hebben we toch nog geld gekregen maar wel minder omdat het bedrijf een deel inhoud voor hun dienstverlening.

5 likes

Ik heb t ooit via tussen partij gedaan, duurde ook heel lang maar was makkelijk, uiteindelijk kregen we 1200€ terug waarvan zij 400€hielden, de 800€ die wij terug kregen was meer dan dat die vakantie kostte :joy: we hadden toen vlucht en hotel naar Turkije voor nog geen 500€ voor een week, dus wij vonden het wel prima dat we deel moesten af staan

1 like

Ik ben alvast aan het oriënteren voor een vakantie in januari 2026 voor ons 10-jarig jubileum. Je kan nooit te vroeg beginnen, haha! :rofl:

Ik heb een paar specifieke vragen:

Costa Rica is een van de opties waar ik aan zat te denken, maar ik ben benieuwd naar het vervoer tussen de verschillende plekken. Een huurauto lijkt me handig, maar die is vrij prijzig (bij Sunnycars €1500 voor 2 weken). Er zijn ook andere aanbieders, maar die zijn minder betrouwbaar of bieden geen verzekering. Hebben jullie ervaringen met verhuurbedrijven hier?
En ten tweede; mijn partner heeft best wel hoogtevrees en vindt het eng om op bergwegen te rijden. Hoe hebben jullie dat ervaren? We zouden graag La Fortuna, Monteverde en Manuel Antonio willen zien. Zijn die wegen heel heftig? En voor mensen die met openbare bussen gereisd hebben: hoe was dat? En wat zijn de kosten?

Japan is een andere optie (tokyo, kyoto, osaka, en dagtripjes) Het is nu relatief goedkoop daar, begreep ik, maar hoe het in januari zal zijn, is natuurlijk onvoorspelbaar. In ieder geval zijn de hotels nu wat betaalbaarder, dus ik ben alvast aan het kijken. Als ik zoek, zie ik echter vaak dat mensen tussen de €5000 en €10.000 kwijt zijn voor alleen eten, vervoer en activiteiten. Wat is een normaal bedrag voor dagelijkse uitgaven, zoals metro, eten en activiteiten, waarbij je niet alleen van de supermarkt eet, maar ook zeker niet elke avond luxe uit eten gaat?
En is iemand toevallig in januari geweest? Niet de beste reistijd heb ik gelezen, maar wel laagseizoen dus niet zo druk volgens mij. Dat is ook wel fijn.

Ik heb op dit moment sowieso nog geen budget voor deze vakantie, dus ik zou er het komende halfjaar nog voor moeten sparen. Het is echter wel een speciale gelegenheid, dus ik wil er graag een mooie en bijzondere vakantie van maken nu het nog kan! Wat betreft prijzen en dergelijke: ik ben benieuwd naar advies over wat je ongeveer kwijt bent wanneer je voor een beetje medium luxe kiest (dus geen hostels, wel regelmatig uit eten en af en toe een leuke activiteit) in deze landen. Alle tips zijn welkom!

Ik ben in Japan geweest 5 jaar geleden net voor Corona. Het was toen wel goedkoper als nu, wij waren in totaal per persoon 2000 euro kwijt. Dit was inclusief eten en drinken etc.
Wij zijn in totaal 15 dagen geweest, we vlogen op Tokyo. Hier zijn we een paar dagen geweest, daarna hadden we een weekpas voor de trein. Hiermee zij we naar Takayama en Kanazawa gereisd. In beide plaatsen zijn we 2 nachten gebleven. Hierna met de trein maar Kyoto waar we ook een aantal nachten zijn gebleven. Vanuit hier hebben we 1 dag Hiroshima met de trein bezocht. Voor ons was de weekpas goedkoper, maar dit kun je online uitrekenen.
Wij vonden de prijzen voor eten en drinken goedkoper als in Nederland. Je hebt daar best wel veel goedkope restaurants. Alleen de hotels waren wel iets duurder maar dat kwam omdat ze daar super kleine kamers gewend zijn en wij wel graag iets groter wilde. Wij zijn in september geweest, toen was het heel erg benauwd. Ik weet niet hoe het in januari is.

3 likes

Ik vond Japan heel erg meevallen. Buiten Tokyo hebben we ook hele prima hotels gehad voor 40-50 euro per nacht. Je kan heel luxe en duur uit eten maar juist ook fantastische ramen met wat gyoza eten voor nog geen tien euro.

We hebben in Japan iets meer dan een week een huurauto gehad en dat was geloof ik 600euro. Door een auto te huren hebben hier kunnen slapen (in zo’n dome tent) met zicht op de Mount Fuji, was echt geweldig.

Link doet het volgens mij niet goed maar heette Retreat Camp Mahoroba

En dit was ook een geweldige ervaring incl het eten hier, zal ik nooit vergeten. Zie dat je dit kan boeken voor 80-100p nacht. Kamers zijn standaard erg klein, dus soms waren we wat duurder uit voor een grotere kamer (dochter van 3 was mee).

4 likes