Reizen / Vakantie #2

Heeft iemand ervaring met een hotel bij Schiphol? Er zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wij moeten er om 6:00 uur zijn voor een vlucht en dat is met ov niet haalbaar. Hoeft absoluut niet luxe te zijn en ook ontbijt is niet per se noodzakelijk.

1 like

Ik ben een keer bij citizenM hotel geweest. Kleine kamers maar echt prima bedden. Je hebt ook kans dat je aan de platformzijde zit, kan je de hele avond vliegtuigen kijken :grin:. Qua hotels op Schiphol zelf was deze het goedkoopst. Mogelijk dat andere hotels met pendelbus nog iets goedkoper zijn, maar die rijden ook niet altijd zo vroeg.

4 likes

Ik zat twee weken geleden in Ibis Budget, was prima voor een nachtje! Vond het dekbek wel wat kort, maar goed haha. Het was uiteindelijk maar 70 euro en gratis shuttlebus van en naar Schiphol.

1 like

Wel goed de tijden van de shuttlebus checken @Luzarl. Somige uren gaat hij meerdere keren per uur, soms maar 1 keer per uur.

Van Schiphol naar het hotel stond ik 45 minuten te wachten in de kou :smiling_face_with_tear:

2 likes

Dat verschilt denk ik per hotel toch?

1 like

Klopt! Dit ging specifiek over Ibis Budget. De goedkopere hotels hebben vaak een minder frequente shuttlebus.

2 likes

Ah ja, ik dacht eerst misschien is het gewoon een busje wat langs al die hotels rijdt maar dat is dus niet zo

2 likes

3 likes

O wat chill joh dankje!

1 like

Om te janken dat resorts dat doen. Heb chogogo er uitgehaald.

2 likes

Heeft iemand een tip voor een mooie (warme) bestemming in maart/april? Er zijn wat eisen maar dat heeft een reden.

• Leuke bestemming waar wel wat te doen/te zien is. Hoeft geen wilde party’s etc. Denk bijvoorbeeld aan leuke uitstapjes, of hikes (niet te moeilijk) Maar we willen niet naar een resort waar niks te doen is in de omgeving.
  • max ong 10 uur vliegen (rechtstreeks)
  • oke, prima gezondheidszorg
  • niet bloedheet

Even wat achtergrond info. Het zal onze laatste gezinsvakantie worden aangezien mijn zus kanker heeft en palliatief is. We willen dus een beetje een once in a lifetime vakantie maar we zijn wat gelimiteerd door haar gezondheid. Het gaat nu goed. Het is dus ook niet zo dat rolstoelgebonden is of iets dergelijks. Daarom ook het stukje goede gezondheidszorg, als er wat gebeurt dan moet de gezondheidszorg in orde zijn.

12 likes

Wat mooi om nog samen zo’n herinnering te maken! Je zus heeft verder geen voorkeuren qua bijzondere activiteiten op een vakantie?

Ik dacht gelijk aan Costa Rica, zelf niet geweest maar lijkt me wel once in a lifetime vakantie. Vulkanen zien, regenwoud. Zullen vast haalbare dingen tussen zitten.
Medische zorg is daar ook wel op orde, vooral vergeleken andere landen in de regio.
Maar helaas geen directe vluchten beschikbaar.

Zuid-Afrika? Vliegen naar Johannesburg is 10 u en 45 minuten, maar daar zijn ook een hoop mooie dingen te zien en zeker once in a lifetime als je mooie accommodaties boekt en vanuit daar wildlife te spotten en als haar energielevel het toelaat een safari doen. Volgens internet is de gezondheidszorg daar ook prima.

Anders de Amalfi kust, of de Azoren?

2 likes

Wat mooi en verdrietig tegelijkertijd.

Curacao misschien? Ik zie via Medpoint dat daar Nederlandse artsen werken.

Madeira is misschien iets. Ook niet zo lang vliegen. Prachtige natuur en veel hikes die prima te doen zijn.

3 likes

Colombia? niet geweest maar zorg schijnt heel goed te zijn

2 likes

Madeira is prachtig, maar (bijna) nergens vlak. Dus eigenlijk ben je de hele dag aan het klimmen en dalen, wel iets om rekening mee te houden wellicht.

1 like

Jordanie of Oman misschien? Al weet ik niet hoe de gezondheidszorg is.

1 like

Wat verdrietig en liefdevol dat jullie dit gaan doen. Zou Florida misschien een optie zijn? De Everglades, Miami, maar ook lekker naar het strand.

Hoe dan ook, ik wens jullie prachtige momenten met elkaar! :kissing_heart:

2 likes

Ik moest meteen aan Kaapstad/Zuid-Afrika denken. Rechtstreekse vluchten, geen jetlag en op safari gaan is wel een one-in-a-lifetime iets.

Ik weet alleen niet hoe de gezondheidszorg daar is.

Heel veel sterkte gewenst :heart:

6 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Spanje